Auton tuominen /rahti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Sam_da_Man, 14.10.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest


    Myös kaikkien vakuutusten hinnat noussut wtc:n iskun jälkeen parhaimmillaan moninkertaisiksi laivarahdeilla.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voisi laittaa lisätiedoksi, että helsingin länsisatamassa, ei saanut itse purkaa konttiaan, siitä veloittivat n. 100 euroa. Toinen vaihtoehto olisi ollut ottaa kontti rekan kyytiin tullauksen jälkeen ja purkaa itse jossain. Mutta olisi siinäkin maksanut kuljetuksen järjestäminen ja tietysti kontin nostostakin rekan kyytiin veloittavat. Steve ei ilmaiseksi tee mitään...
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    100e pukutyosta on ilmainen, mulle tuli kans vastaava 40ft hi-cube, 3-autoa+ muuta kappaletavaraa, varustamon luovutus maksu 153.72e
    ja Finnsteven purkaus 653.15 e, :mad:
    Auton tariffi on purkauksen osalta 151.50e
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    100e purkutyosta on ilmainen, mulle tuli kans vastaava 40ft hi-cube, 3-autoa+ muuta kappaletavaraa, varustamon luovutus maksu 153.72e
    ja Finnsteven purkaus 653.15 e, :mad:
    Auton osuus on purkauksen osalta 151.50e/kpl :mad: :mad: :webmaster:
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei, noi oli kaverin laitteita, se mönkijä oli mun. Autot oli 90-luvun puolen välin f-bodyja

    Tuo toiminta tuolla Hesassa on muutenkin pilkuntarkkaa ja kallista. Kotkassa onnistuu monet jutut helpommin ja itse purkaminen ei ole ongelma, tosin mulla on kotikenttäetu kun olen satamassa duunissa, on helpompi junailla kaikenlaista. :lol:
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ainakin Usa-Osa/ Heinola
     
  7. KajS

    KajS Gearhead

    Juu, jos voi itse vaikuttaa, niin kannattaa operoida jonkun periferiasataman kanssa (Kotka, Turku etc.). Älkää helsinkiläiset suuttuko, jos länsisatama rules Teidän kannaltanne.

    Tosin turvamääräysten kiristyessä kaikenlainen yksityisten "häärääminen" satama-alueella tulee vähenemään.

    "100e purkutyosta on ilmainen, mulle tuli kans vastaava 40ft hi-cube, 3-autoa+ muuta kappaletavaraa, varustamon luovutus maksu 153.72e
    ja Finnsteven purkaus 653.15 e,
    Auton osuus on purkauksen osalta 151.50e/kpl"

    Nuo ahtausliikkeiden ja hualintaliikkeiden kulut vaikuttaa aina hiukan tuulesta temmatuilta, mutta joka ranneliikkeestä pitää maksaa. Ja harrastajahan maksaa "luovutuksen" kun hän haluaa sen auton. Onhan sitä tavaraa jäänyt satamaan ja terminaaleihin, kun joku innokas on ruvennut tuomaan maahan tavaraa ottaamatta selvää kuluista. Sitä varten on ns. tullihuutokaupat...
     
  8. pantera

    pantera Double Gearhead

    Toi 40ft kontin kuluista valittaja olin siis mina, kirjautuminen jai,

    Tahan sanon vain sen etta, n 20v sitten toin eka kontillisen kamaa ja niita on sittemmin tullu lastattua ja purettua, etta laskemisen lopetin jo 10v sitten.
    Tammikuun 04- ja elokuu-04 valilla kontin purkauskulut on noussu n 250e,
    En usko etta aitaukset ja muu turva bullshitti on syyna em.kulunousuun vaan se on tuottovaatimusten kasvu firmoilla. :eek:
    Seuraava kontti puretaan vaikka mielummin vaikka Torniossa, mutta lansisatama / finnsteve menetti ainakin minun asiakkuuteni, josta ne paskat valittaa. :mad:
    Finnsteven puolustukseksi sanottava etta hommat on pelannu siella kuin junanvessa, siina suhteessa ei moitteita :lol:
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Los Angeles Timesissa on vähän väliä -viimeksi tänään- juttua Los Angeles/Long Beach sataman ongelmista. Kontteja on tulossa sisään niin paljon että niitä ei pystytä purkamaan normaaliin tahtiin, vaan sen sijaan, esimerkiksi tänään Losin edustalla kelluu 96 rahtilaivaa odottamassa vuoroaan (luku kasvaa joka päivä) päästä satamaan purettavaksi, ja vapauttamaan kontit uuteen käyttöön. Toinen asia samaisen lehtijutun mukaan on aasiaan menevän rahdin suuri määrä, joka myöskin sitoo kontteja. Eli, pulaa konteista= kallimmat laivaushinnat.
    Lehden mukaan laivojen purkamista aiotaan nopeuttaa palkkaamalla 3000 uutta satama työläistä, vaikkeivat edes olisi alan ammatiliiton jäseniä. Satamien auki-oloaikoja pidennetään. Myöskin, lehdessä kauppojen omistajat valittivat etteivät saa ajoissa myyntiin joulun suosikki tuotteita koska kamat kelluvat Losin edustalla; monet joululahjoiksi tarkoitetut tavarat saadaan maihin vasta paljon joulun jälkeen. Ja sitten vielä satamasta kontteja hakevat rekkakuskit valittavat että nykyään yhden työ päivän aikana saa hädin tuskin haettua yhden kontin (joka toimitetaan Losin alueelle) kun ennen pystyi hakemaan kolme-neljä päivässä. Satamaan voi mennä jonoon aamu kolmelta, portit aukeavat muistaakseni kahdeksalta, ja itse kontti jonossa menee kuutisen tuntia. Kontti rahtarit saavat maksu per lasti, eli tulot ovat tippuneet kolmannekseen. Kuskit ovat menneet jo parikin kertaan lakkoon tämän takia. Ja asiaa ei nopeuta ollenkaan se, että Losin satama on havaittu viime-aikoina erittäin haavoittuvaksi terroristi iskua silmälläpitäen, suurin huolen aihe on mahdollinen ydinpommi jonka saa helposti jos ei maahan asti, niin ainakin kellumaan sataman edustalle noiden 96 rahtilaivan joukkoon, sillä US Customseilla ei ole resursseja tarkastaa kontteja (muttei kaikkia, koska ei ehdi)ennen kuin laivan purkamis vaiheessa, ja siinä syynäämisessä menee taas aikaa.
    Vaikka nämä ongelmat koskevatkin lähinnä sisään tulevaa rahtia, niin sillä on vaikutus myös lähteväänkin rahtiin ja sen hintoihin.
    Eli jos laivarahdilla Californiasta tilaamasi auton-asta ovat hiukan myöhässä, syy ei välttämättä ole tavaranmyyjässä, eikä itse laivaajakaan voi asiaa juuri nopeuttaa.
    M. Paavolainen/LA
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Panteran tai muidenkin konttihommissa voin yrittää auttaa, Kotka nyt on vain 1,5 tuntia itään Hesasta joten matka ei liene ylivoimainen este. Satama-alueelta löytyy kymmenisen kontinpurkufirmaa + toinen kymmenen kaupungin alueelta joten hintavertailua ja kilpailutusta voi tehdä mielin määrin.
     
  11. stw307

    stw307 1st gear

    Nostetaas vanhaa...

    Meen käymään länsirannikolle juuri kohta, oliskos kellään ajantasaista tietoa rahdeista LA:n suunnasta? Tietty kimppakontti tms järjestelykin kiinnostaa mutta toisaalta mulla ei ole hirveesti siellä aikaa muiden vehkeitä satamaan ajella/hinata/jtn... Ja jos sieltä innostuu jonkun Kenworthin ostamaan "pikkuauton" sijaan/lisäksi niin saako sellasta laivattua edes kottikärryllisellä taaloja?

    Kaikki info tervetuloa...
     
  12. stw307

    stw307 1st gear

    Uppis...

    Eli onko kontti/kansi/ro-ro rahdin rahtaajista tahi hinnoista tietoo???

    Viisaat hoi?
     
  13. pantera

    pantera Double Gearhead

    Kansitavaralle rahti oli n $10/kuutiojalka valille JAX-GOT, jos tulee suomeen hinta tuplautuu, jokatapauksessa reilusti kalliimpaa kuin konttirahti
     
  14. stw307

    stw307 1st gear

    :eek: ok, siis kontteihin pitänee kallistua. Piru vaan kun siinä on sitä hommaa sitoa niitä autoja sinne kontin sisään ettei käy vahinkoja.

    Kiitos infosta!
     
  15. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ja kansirahtinako luulet tulevan sitomatta atlantin myrskyissä?
     
  16. stw307

    stw307 1st gear

    No miten tuo nyt mihinkään liittyy? Siis jos tuon esim kaks-kolme autoa samassa kontissa niin itsehän tuon kontin joudun lastaamaan jollen maksa veli mehikaanolle joka tekee sen tekiilapäissään miten sattuu. Kansirahtihan taas nostetaan kannelle jossa laivan täkkärit sitoo sen kii... Vai mitä? :poff:
     
  17. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jokusen meksikaanien pakkaaman kontin oon nähnyt ja mitään huonoa sanottavaa ei ole. Ja jokusen kansilastin olen nähnyt joka on sidottu päin per*että. Mut on ihan oma asias mitä teet.
     
  18. pantera

    pantera Double Gearhead

    niin :odroll: tarvitaanhan siina 8 jalkaa kakkosnelosta, kourallinen nauloja ja 30 jalkaa koytta, niin ja aikaa tunti per auto.
    Ja se kansirahti kylla ajetaan tai hinataan paattiin, roll on roll off, kontit sen sijaan nostetaan takille :wink:
     
  19. konttirahtien hinnat pomppas/pomppaa 500$ 40jalkasen kontin kohdalla ja 300$ 20 jalkasen kohdalla , näin ainakin itärannikolta laivattaessa.. :-? Tuli tiedote jossa tuosta infottiin... No kaikki kallistuu
     
  20. stw307

    stw307 1st gear

    Nonni nyt on faktaa. Neljä mobiilia autokäyttöön tarkoitetussa kontissa maksaa vajaat 6000$/4000€ Losista Kotkaan / Helsinkiin. Kai siihen vielä Suomessa tulee jotain "kontinluovutuskuluja"...

    Jos jollain on tarve saada sieltä autoa Suomeen, yv allekirjoittaneelle.
     

Kerro tästä muillekin!