huhuista ja juoruiluista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja vesapa, 2.3.2008.

  1. vesapa

    vesapa 1st gear

    on hyvin mielenkiintoista kuulla kuinka kuultu asia muuttuu kulkiessaan useiden korvien läpi. no asiahan ei ole kovinkaan vakavan luontoinen mutta harmittaa kuitenkin kun asialla ei ole minkäänlaista totuudenpohjaa. kysymyksessä on kilpa-autossani oleva moottori (sierra 2.0 turbo) jonka olen useilta tahoilta kuullut kuulemma olevan n. 2.4 litrainen ja sisältävän kalliita billet-osia yms. olen kyllä saattanut mainita muutamille henkilöille että minulle tulee tulevaisuudessa semmoinen 2.5 l moottori joka sisältää hieman eksoottisempaa tavaraa. selvennykseksi kaikille spekuloijille voin kertoa mitä ko.moottori sisältää
    -kansi ford taunus 2.0 venttiilit 44 imu/ 38 pako (rosterivenat kuplaan tark. venttiilijouset crane tuplat
    -lohko ford sierra 205 std betonoitu ja koko 90.8mm bore eli std.
    -männät std sierra cosworth ja kiertokanget cosworth
    -kampiakseli sierra 2,0 tapitetulla teräsvauhtipyörällä
    - nokka-akseli liukukeinuvivuilla eli vakioilla ja asteita n.290 ja nostoa
    venttiileiltä mitattuna n.12mm
    - polttoaine 98e plus 104+ octaaniboosteri
    tässä pleksejä että ei muuta kuin romikselta hakeen hipo-osaa ja tekeen moottoria jolla nyt pääsee 9.2s/238kmh aikoja 1146kg painavalla autolla.
    terv. vesa pakarainen street b-118
    ps. meinaan huoltaa vielä keväällä ko. moottorin eli vaihtaa kk- ja runkolaakerit eli öljypohjan avaan että tervetuloa katsomaan billettiä yms. hiposälää... tai ens kesänä kisoihin toteamaan moottorin koko esim. tulpanreiästä mittaamalla iskunpituus (76,95mm) .. toki sitä ennen olen ajanut sen n.9.2s ajan .suorat yht.otot 0500-920994
     
  2. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Köyhät on aina, ovat aina ja tulevat aina olemaan kateellisia niille, jotka joskus ovat jotain saaneet aikaan, joten älä ota itteesi vaan naureskele niille jotka tohon joukkoon kuuluvat :poff:
     
  3. heikki_vag

    heikki_vag 2nd gear

    Annan sulle vinkin: Älä ota itseesi juoruista. niitä kulkee joka paikassa ja koko ajan. Höpötykset ovat kateellisten puhetta! Hieno kirjoitus silti! :D ei luulis jäävän kenellekään epäselväksi :eek:


    Onnea kaudelle 2008!


    Terveisin: Heikki Våg, Pet/1000
     
  4. vesapa

    vesapa 1st gear

    kiitos samoin! no ajattelin kuitenkin kirjoittaa kun kaikki niin luulevat. no
    ehkä toi tekniikan "paljastus" tuo uskoa uusille tulokkaille että ei sen moottorin tarvitse olla niin eksoottisista ja arvokkaista osista tehty kunhan vain kaikki asiat ovat suurin piirtein kohdallaan.
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo tavallaan se on kait kunniakin päästä tollaseen kerhoon. Tuli mieleen joskus melkeen pari vuosikymmentä sitten ekan "helsinki openin" aikaan kun olin sofianlehdon Unionilla kaffeella, niin viereisessä pöydäss äoli jotain hemmoja jotka puhu jostain kammo vehkeestä. Korvat höröllä kuuntelin, että jopas on huima vekotin, että mikähän laite toi on ja missä päin kun ei oo näkynyt, tekniikassa oli melkosta eksotikkaa ja kuulosti muutenkin aika mielettömältä rakennelmalta. Jossain vaiheessa sitten tajusin, että nehän puhuu mun autosta, jossa ei todellakaan ollut mitään sen kaltaisia juttuja. :rotfl:
     
  6. heikki_vag

    heikki_vag 2nd gear


    No kunniahan se on, kun oma auto puhuttaa, ja aika jännää kuinka kaasareiden koko tuplaantuu ja hevosvoimat triplaantuu sitä mukaa, kun tarinaa kerrotaan eteenpäin. Loppupeleissä tulee ihan mahoton laite josta kukaan ei ole ikinä kuullukkaan... :lol: Eikös näitä juttuja sanottu armeijassa torni huhuiksi :wink:
     
  7. 65 chevelle

    65 chevelle 1st gear

    joo kyl munkin härvelissä oli kuutiotuumia huhujen mukaan lähemmäs 600 silloin ku ajoin sen 8,2sek,ne nyt on vaan noitten kateellisten kädettömien paskapuheita,ja meille saa aina tulla mittailemaan jos tuntuu siltä..
    terv ds 323 jarmo nyberg pohjanmaalta
     
  8. heikki_vag

    heikki_vag 2nd gear

    Pitäähän kuutiotuumia olla vähintään sen verran, että pääsee 402,33 metriä 8,2 sekuntiin :poff:
     
  9. vesapa

    vesapa 1st gear

    mukavia uutisia kun sain kuulla että se mun "isomoottoriaihio"on saapunut amerikasta ja saan sen parin viikon sisällä eli vissiin -09 kesänä saan sen valmiiksi ja kuutioita on sitten 2,5l
     
  10. Cuda

    Cuda 1st gear

    Off Topic..

    Tähän säikeeseen liittymättömänä Off-Topiccina - ja vain yleisellä tasolla - jos jotain kiinnostaa - niin tuolla Eslingerillä näyttäis olevan kaikenlaista mielenkiintoista Ford 2.0L / Pinto 2.3L / Stroker 2.5L -> 3.0L Ford 4 cyl OHC moottoreihin:

    http://www.esslingeracing.com



    niinku vaikka tollanen potentiaalisen oloinen kansi ja kaikenlaista

    http://www.esslingeracing.com/catalog/page08.pdf



    Toi Eslingeri on varmaan tiedossa OHC -virittäjille - kunhan nyt laitoin linkin/vinkin - jos ei olisi jollekin OHC kisaosia tarvitsevalle tuttu mesta.
     
  11. LS454

    LS454 1st gear

    Palaute kyseiseen väärään tietoon.
    Viime syksynä kyselin Alastarossa Vesalta nokkaakseli speksejä ja sain kyseisen akselin valmistajan tietooni. Kiitokset siitä Vesalle!!
    Samalla keskusteltiin muutekin Ohc koneista ja varmaan oli puhe myös tuosta tulevasta 2,5l pinto koneesta. Samana päivän Alastarolla juttelin muidenkin Fordimiesten kanssa ja sekasin varmaan asioita. Oma koneeni kun tulee 2.0l murehdin puhelimitse nokka-akselin toimivuutta omassa koneessa erään esco kiihdytyskuskin kanssa ja sanoin että kun Vesan kone on 2,4l alakerralla niin miten mahtaa mulla kyseinen nokka toimia?
    Eilen kyseinen henkilö soitti mulle ja kertoi , että asia on nostettu overdriven sivuille . Muuten tuosta 2,4litraseen sisäkaluista en ole puhunut mitään ,ne hipo huhut on muiden lisäyksiä.
    Pahoittelen tapahtunutta ja nöyrin anteeksipyyntö Vesalta!
    Ps. Tulipahan selville , että 2,0litraisellakin ehtii jos kaikki natsaa kohilleen :D
     
  12. vesapa

    vesapa 1st gear

    anteeksipyyntö hyväksytty! kiitoksia asian oikaisusta, ihan asiallista toimintaa
     

Kerro tästä muillekin!