bensatankin väliaikainen korjaus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja dodgevipersrt10, 9.3.2008.

  1. dodgevipersrt10

    dodgevipersrt10 1st gear

    Kun itselläni kestäisi saada uusi bensatankki omaan autooni 2-3kk:ta, koska kyseessä on harvinaisempi mercury. Joten mikä on paras tapa korjata tankki "väliaikaisesti". Olen aikaisemmin käyttänäyt motonetistä ostettua halpaa kemiallista korjausainetta, mutta suht huonoin tuloksin. Onko jotain parempaa kemiallista massaa jolla bensatankin voi korjata?
     
  2. fairlane64

    fairlane64 1st gear

    jos ei ole hyvin iso reikä ja hyvällä paikkaa niin palamäntysuopa toimii uskomattoman hyvin.
     
  3. Holley

    Holley Gearhead

    Ei kai mikään Mercury niin yleinen ole. Sama ongelma '66 Mercuryssä. Pitää kyllä taas kun paikkasin yhden vuotokohdan kemiallisella metallilla on the road viime vuonna, mutta tekisi mieli vaikka jollain vuorata koko tankki ulkoapäin, ettei toista kertaa valu neljääkytä litraa kankaalle! Onko sinulla dodgeviper mitään visiota, mistä sen tankin aiot väliaikaiskorjauksen jälkeen hankkia vai teetkö/teetätkö uuden?
     
  4. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Puhdistat sen reijän ympärystän ja sitten kun sitä palamäntysuopaa mälvää käsissä semmoseks pehmeemmäks mössöks ja laittaa sitä. Tukkii kynnenkin kokoisen reijän, tosin niin isossa aukossa ei välttämättä kauan kestä. Pienemmissä pitäis kestää.
     
  5. BigBlock-V8

    BigBlock-V8 3rd gear

    Tankki tyhjäks ja koritinaa. Kestää pitemmällekkin.
     
  6. Savis

    Savis Gearhead

    Yhdyn edelliseen nimimerkkiin. Mäntysuopa toimii hyvin. Minulla oli aikoinaan mäntysuopa "patti" useita kuukausia ilman mitään ongelmaa. Jouduin jopa katsastamaan Valiantin silloin tässä tilassa. Katsastaja ei huomannut vilppiäni lainkaan. Tein siitä semmoisen "mössön" ja painoin vuotavaan kohtaan ja "leivoin" sopivan muotoiseksi. EN KUITENKAAN YLLYTÄ KETÄÄN TOIMIMAAN NÄIN.
     
  7. CandyBee

    CandyBee Gearhead

    mäntysuopaa täältäkin suositellaan, meillä hajos kerran norjassa altalla vanhasta chevystä tankki kesken matkan. kotia asti sieltä sillä patentilla tultiin tänne eteläsuomeen.
     
  8. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Myös peltikatto-ruuvi saattaa toimia ...
    Jos näkee yhden pisteen josta vuotaa, niin kiertää siihen peltikatto-ruuvin (sellaisen jossa kumitiiviste ja prikka).
    Todennäköisesti kyllä pian löytyy vierestä toinen yhtä ruostunut kohta josta alkaa vuotaa... :(
     
  9. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Miulla oli ropleemia, ni siitä ensi sormen mentävät reiät räittiin pienemmäks ja sinne sitte kaikkii löytyneisii vuotoihin survoin kemiallista metallia. Siihen vielä kaveri sipas koko tankin päälle lasikuidut.

    Kuiduttaja kyl sano et vaikka ois ne sormen mentävät jättäny, ni pitäis pari vuotta kestää.. :odroll: Hää niitä tietysti työksee vääntää ja miulle tuntematon kyseisen matskun kesto, mut epäilin silti. Eipä tuo tietysti miulla olo aikana ainakaa käynny vuotamaa..
     
  10. signet

    signet Gearhead

    Plastig padding Leak Fix,tarkoitettu vuotojen paikkaukseen,sopii tankkiin,vesiputkiin ja jäähdyttimiin.Eikä ole samaa kuin chemical metal vaikka joku myyjä(jolla ei ole kuin chemical metallia) saattaa väittääkin.Hyvä aine hätäkorjauksiin.
     
  11. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Kemiallisella metallilla paikkasin diiselitankin ja tuntuu kestävän.
    Putsasin kyl ihan h*mona ennen kuin mälväsin möykyn paikoilleen.
     
  12. Nomad59

    Nomad59 1st gear

    Taitaa olla jo yli 10 vuotta, kun tolla Leak Fixillä yhden tankin paikkasin...
    Bensat pysyy edelleen sisällä!
     
  13. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Oli jollain tuollaisella aineella yks lohkokin paikattu. Kyllä se piti nesteet ja öljyt erillään, muuten ne olis sekoittunu. Ei ollu mun tekemä enkä tiedä kenen, huomattiin vaan konetta purkaessa
     
  14. Aako

    Aako 1st gear

    Possuliima pitää kans aika hyvin tankissa, 3 vuotta ajelin ja tankki alko vuotamaan, tankin poisto paljasti laajahkon sikaflex-korjauksen, ei vuotanut siittä kohti, vaan oli kulunut toisesta kohtaa puhki.
     
  15. Terosu

    Terosu 1st gear

    Onkos kellään sitte huonoa kokemusta noista fixausmössöistä? Siis siinä mielessä että olis menny paikkoja tukkoon tms, vai ovatko tankkikorjaukset vapaita haitoista joita syylärisementeillä voi syyläreille ja lämppäreille aiheuttaa?
     
  16. KaapoLöllö

    KaapoLöllö 1st gear

    Silimään tuli pensaa ku olin paikkaamassa! :mad: Muuten tyytyväine.. :rotfl:
     
  17. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Sitten jos on oikein paha vuoto niin yks vaihtoehto on tietysti hommata semmonen veneen bensatankki ja laittaa se sinne takaboksiin. Niitä saa esimerkiksi biltemasta
     
  18. audiq

    audiq Gearhead

    Mä jouduin kanssa paikkaamaan yhden tankin, kun alkoi vuotamaan saumasta.
    Ensin leikkasin sauman kokonaan pois, eli tankki käytännössä kahtia ja hitsasin siihen sopivan peltisoiron tilalle.
    Sitten kun saippuavesi alkoi pysymään paineistetussa tankissa, niin tinasin koritinalla vielä kaikki saumat läpi.
    Sitten sinkkimaali ja pintamaali, sekä pahimpiin paikkoihin vielä kotelosuoja päälle.

    Ei siitä ikuista tullut, mutta ei sitä kai tarvitse ihan heti uudestaankaan paikata.

    Jotain tankkitöhnääkin kokeilin joskus. Oli ihan tunnettu valmistajakin, mutta en nyt muista sen nimeä.
    Helppo sitä oli muotoilla, mutta sitä ei saanut edes tarttumaan tankkiin kunnolla kiinni, vaikka paikat oli puhtaat.
    Ikinä en enää osta moisia töhniä.
     
  19. qwertyuiop

    qwertyuiop 1st gear

    huono kokemus: kun syylari vuoti ja pistin semmosen sokeripalan- niin lämppärin kenno meni tukkoon.
     
  20. RB-440

    RB-440 1st gear

    Lasikuitua levittelin purkista joskus vuotavaan bensatankkiin. Korjaus kesti vuoden, parhaassa tapauksessa kaksikin ja lopulta kuituköntti lähti pehmeänä lörtsynä irti. Vuoto oli aina vähän isompi. Tosin sillä sai siirrettyä uuden tankin ostamista 3 - 4 vuotta, joten jos on rahat tiukalla, niin yksi vaihtoehto.

    Naftatankin täyttöputki vuoti kaulastaan. Siihen koitin kemiallista metallia, mutta köntti putosi pois kerta toisensa jälkeen. Sikafleksi pysyi paremmin...
     

Kerro tästä muillekin!