HYVÄ hallitunkki.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja Nutlass, 6.4.2008.

  1. Nutlass

    Nutlass Gearhead

    Mikä merkki? Missä niitä myydään?
     
  2. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Miten isoa tartteisit? Saahan noita mm.biltemasta, motonetista jne
     
  3. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Biltemalainen 2,25t on pelannut jo 10v.
    Seuraavan ostan 3t-mallin. (Jos joskus tarvii uusia.)
     
  4. Simo

    Simo 1st gear

  5. Antti P

    Antti P Gearhead

  6. Kylänvanhin

    Kylänvanhin 3rd gear

    Osta semmoinen missä on pitkä vähintään 50 cm se nostovarsi. Se tekee loivemman kaaren nostettaessa kuin lyhyt, joka repii autoa enemmän sivusuunnassa.
     
  7. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuollainen NIKE on pelannut aivan moittettomasti.
     
  8. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Täällä on kans Bilteman 2,25 tonnia nostava pelannut kymmenisen vuotta moitteetta ja täysin ilman mitään huoltoa. Eikä ollut kohtuuttoman kalliskaan, joku hieman päälle 350 mk. Samanlaisilta näyttävät nykyäänkin 2,25t merkinnällä varustetut tunkit useissa eri kaupoissa. Joku hieman korkeammalle nostava olis tarpeen toisena tunkkina ainakin itselläni.
     
  9. paikkatakki

    paikkatakki Gearhead

    Bilteman oranssi 2,25 tonnin tunkki on mullakin. Toimii kyllä, ei siinä mitään, mutta eihän tuo ollut kuin reilun 2 vuotta käytössä, niin meni se poikki se jousi, jonka pitäisi nostaa sitä "tunkkausvipua" ylöspäin.

    Lisäksi matalan auton kanssa on se ongelma, että tuon "tunkkausvivun" ja sen sylinterin, joka painaa nestettä työsylinteriin, sovituksessa on klappia. Käytännössä siis tavallisen henkilöauton kanssa, kun nostaa esin etuakselipalkista, pitää tuota sylinteriä nostaa meisselillä, jonka jälkeen voi painaa tuon vivun alas, ja auto nytkähtää hieman ylöspäin. Näin jatketaan kunnes auton keula on riittävän ylhäällä että meisseliä ei tarvi enää avuksi.

    Seuraavaksi en kyllä osta Bilteman tunkkia.
     
  10. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Joo, tuo klappi on hoksattu täälläkin.
    Matalan auton kanssa hankaloittaa elämää aika lailla.
    Voishan siihen jotain koittaa sepittää, mutta ei oo vielä niin paljoo haitannu.
     
  11. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Mä en oo kyl huomannut tuollaista klappia tai sitten vaan oon niin tyhmä etten tunnista sitä :oops: Aiemmin oli niin matalaksi säädetty autosta jousitys että tuo tunkki ei mahtunut moparin etukelkan alle, piti pikkuisen nostaa sitä itse puskurista ja koitaa sohia tunkkia alle tai käyttää pientä haitaritunkkia jolla nostaa pari senttiä. Hankalaa ja aikaavievää. Tuollaisten euroautojen kanssa sitä on aika harvoin tullut käytettyä, en tiedä sitten miten niiden kanssa tuon käytettävyys on.
     
  12. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Mersu tuli leikattua niin alas, et talliin ajaessa kannattaa pysäyttää lankunpätkien päälle.
     
  13. terroristo

    terroristo 1st gear

    Tota repimistä sivu suunnassa tapahtuu ainoastaan huonolla betonilattialla tai hiekkapihalla.
    Sileällä lattialla tunkki "rullaa"auton allepäin vaikka nostovarsi olis lyhyempikin.
     
  14. A.J.

    A.J. Gearhead

  15. magenta

    magenta 2nd gear

    Moi
    Vanin kanssa on tullut pyörittyä nyt Motonetin 3 t. tunkin kanssa.
    3t. nostaa ylemmäs ja kevyemmin kuin pienempi.
    Alumiininen olisi tietysti kevyempi liikutella.
    Vielä jos olisi jalkatappi millä saisi poljettua tyhjät pois nostossa.

    Huom.
    Minulle tärkeintä tunkissa on se, että nosto varsi kääntyy myös sivulle !
    Pienessä tilassa kun rymyää, niin on aivan ehdotonta, että tunkin saa turvallisesti ja tukevasti auton alle
    ja sitä voi silti pumpata mistä suunnasta tahansa !
    Jossainvaiheessa taisi kaikilla myyjillä olla noita kääntyvävartisia,
    mutta nykyään saa todella etsiä, että löytää.
    Mika
     
  16. Terosu

    Terosu 1st gear

    Tuli n. vuos sitte ostettua varaosaputkasta tollanen 2 1/4t tunkki muistaakseni, nostokorkeutta pitäisi olla n. 50cm ja ilman kuormaa se tuon verran nouseekin, mut auton alle kun työntää ja alkaa nostelee ni puhti loppuu joskus 30cm nostelun jälkeen :-? Ei ollu kyl mikään hinnalla pilattu, onko ne sit vaan tuollasia rimpuloita vai pystyyköhä tollaselle tekee jotain?
     
  17. Rässi66

    Rässi66 3rd gear

    Mitäänhän mie en tiiä, mutta olisko ylipaineventtiili jäänyt tehtaalla löysälle?
    Jos koittas varovasti hieman kiristää?
     
  18. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    NIKE:lle kans yks ääni.. Vaasassa ainakin Laakeri ja teollisuustarvike myy.. ei halpa eikä kevyt kannettava mutta luotettava ja saa varaosia..
     
  19. Terosu

    Terosu 1st gear

    Täytyypä kattella?

    Niin tuo ei ole aina ollut tuollainen, se jäi mainitsematta, on nyt tässä vasta joskus alkanut oireilemaan. Alussa nostikin komeesti.
     
  20. 9000

    9000 Gearhead

    Ostin NIKEn etrasta, joo kyllä sitä voi myös ihan harrastekäyttöönkin suositella vaikka ammattikäyttöön on tehtykin.
     

Kerro tästä muillekin!