Hemi-Coronetilla sorarallissa...

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja C5_Z06, 22.8.2008.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    ...kuvitella. Jo vuonna 1965.

    Barraducat ja Valiantit ralleissa 1960-luvulla ovat tuttua asiaa, mutta että oikein Hemilläkin. No, näköjään:

    [​IMG]

    [​IMG]

    "Besides racing Plymouths, Harvey also prepped #114 1965 Hemi Coronet for David Pearson and navigator Over 300 man hours of prep went into the car before the race. The car was equipped with BUDD C-body Police car disc brakes, 145lbs/in. rear springs (stock leafs were 100), Dunlop SP 9.00x15 (with 9.00x15 Goodyear snow tires in the trunk), 1/4" mild steel skid plate on the rear axle and an aluminum and steel skid plate ahead of the engine, and high capacity oil pan. A '60 Lancer 13 gallon tank was mounted above the rear axle in the trunk to provide additional fuel capacity and an auxiliary electric fuel pump in the rear with spring wrapped fuel lines running through the drivers compartment!. The engine was the makings of a future street Hemi as it was a de-tuned version of the 1965 race Hemi with 10.25:1 instead of 12.5:1 less duration and overlap in the cam. The car was equipped with a 4.30:1 rearend.

    Initial research led us to report that Pearson/Browne finished in 100 hours (source: Martyn Schorr), however it has been brought to our attention, that the team, in fact, did not finish! Evidently, the car had many problems. After failing to qualify for the second Pearson in various tiraids stage at Lindsey, blamed several technical failures for his mishaps which included running off the road twice. Faults cited by the Grand National Champ were no brakes, no heat, no functioning speedometer, and a stuck throttle cable! "


    http://www.autohobbydigest.com/harvey.html

    No, onhan Ferrarillakin ajettu rallia. Tosin ei sorarallia.

    edit: on tääkin aika järkyttävän näköistä touhua...kolmesatanen hyrsleri rallipolulla...:

    [​IMG]

    Lukekaa loput tuolta linkistä.
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Tais olla Ranskassa kun vetivät rallia E-body Cudilla. Oli joskus linkki täällä.
     
  3. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Näin äkkiseltään voisi ajatella, kun sellaisella malmikasalla tullaan isoa kovaa mutkaan rallipolulla, sitä ei oikaise kuin peltiseppä.

    Jos sekään.
     
  4. 340cid

    340cid Gearhead

    No onhan nyt toki Ferrarillakin soralla päästelty.
    Tuolta vaikka kuvat Original Michelotto rally cars
    http://www.rallyferrari.com/gallery.html
     
  5. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Ranskan Mopar kerhon sivuilta löytyy juttuja mm. Hemi -kilpa-autoilusta.
     
  6. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Jumankeka Valtteri oli ainakin erittäin hyvä soratiepeli, ehkä hivenen perä kevyt mutta sitä näyttävämmät sladit!
     
  7. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    mitenhän pitkälle lie sukeltanut :lol:

    [​IMG]

    edit:

    melkosia simcojahan nuo ranskalaiset :rotfl:

    [​IMG][/img]
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

  9. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

  10. Hemibee

    Hemibee Gearhead

    Upeita kuvia! Oispa paremmalla resoluutiolla niin sais mahtavan näytönsäästäjän..
     
  11. MadMike

    MadMike Gearhead

    Suomessakin on käynyt Hemi Cuda Ahvenistolla vuonna 1971.
    Escortit söi sen elävänä.
     
  12. tabs

    tabs Gearhead

  13. MadMike

    MadMike Gearhead

  14. tabs

    tabs Gearhead

    Gracias...aidot kilpurit ovat peltiä vaikkin hapotettua, ei guttaperkaa.

    Those were the Days...
     
  15. MadMike

    MadMike Gearhead

    Kyllä ihan aikusteen oieesti kilpurit on kuttaperkkaa mutta hyvin ohuesti vain verhoillakseen monokokin tai putkihässäkän.
     
  16. ari2004

    ari2004 Gearhead

Kerro tästä muillekin!