kitkapintojen liimaus...onko mahdollista?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja delsol, 15.9.2008.

  1. delsol

    delsol 1st gear

    Eli Tartteis sellaiseen lasten 50cc mönkkärin keskipakokytkimeen saada uusia kitkapintoja liimattua.
    Onko olemassa liimaa joka kestää lämpöä?
     
  2. rokki383

    rokki383 Gearhead

    samat verstaat mitkä liimaa/niittaa jarrukenkiä ni entsais varmaan kytkyttimenki. hollolassa ainakin kitkapinta
     
  3. delsol

    delsol 1st gear

    sain tietää että täältä iisalmesta saa eräästä traktori varaosaliikkeestä jarruhihnaa metri tavarana...tartteepi sieltä kysellä.ei viitteis ostella joka viikko uusia kytkimiä.
     
  4. yoko1

    yoko1 1st gear

    Juuri näin Osta samalla myös liimaa Vähän kuin Bostik mutta kestää lämpöä ja kovettuu (+200+300) Laita kytkin kotisi sähköuuniin (emäntäkin saa vähän puheenaihetta) Pursuavista liimoista alkaa nousta ilmakuplia=>noin vartti siitä ja valmista. Anna hieman jäähtyä (ilmakuplat on kovia ja menee kynnellä rikki) ja kytkin on valmis Niiteillä varmistat tuloksen jos kitka versus liima ei ole riittävä
     
  5. camaroiroc-z

    camaroiroc-z 1st gear

  6. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    jarrukenkät

    me liimattiin ainaki tualla trukkikorjaamossa. epoxilla. saatiin kaupasta semmosta epoxia mitä vedettiin, liemenä eka jarrunauhaan. ja sit toisesta purkista runkoon. sit puristimilla kiini. kyl ainaki on kestäny. yks trukin jarrukenkä voi maksaa 300e kpl. ni tuli kans liimaaminen mieleen. metritavarasta kans tehtiin vanhoihin runkoihin. pinnat tietty eka nii puhtaaks ku saa ja sit ainaki parivuorokautta kuivua. :pinup:
     
  7. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Monet ammattikoulut ja maamieskoulut tekee metritavarasta uusia pintoja. Kannattaa kysäistä, ei pitäisi olla kallista.
     
  8. SamiL

    SamiL Gearhead

    Re: onnistuu

    Siellä on meidänkin liimaukset teetetty.
     
  9. delsol

    delsol 1st gear

    en mä minnekkään lähetä sitä kytkintä koska uusi maksaa vaan 27eur koko paketti...eikä tässä ole edes vielä kerennyt purkamaankaan pakkaa auki.
    tarkoitus on itse liimailla uudet kitkapinnat siihen kiinni.
    kytkimenähän siinä on tälläinen epäkesko viritelmä
    [​IMG]
     
  10. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Nuo tuollaiset kytkimetkö ei kestä edes 50cc mönkijän käytössä?

    Jotain tuon kaltaista oon nimittäin suunnitellu sellaiseen 3,5hv lokari-autoon jossa variaattori ei pysy millään kunnossa, vanha kun on ja alkuperäiset jouset ym sisuskalut ovat tippuneet tielle. Olis naapurin pojilla menopeli joka tarvittaessa pysähtyy ennen auton alle jäämistä.
     
  11. delsol

    delsol 1st gear

    ton kytkimen halkaisija on tosi pieni ja mönkkärissä aivan sairaasti kiertävä moottori. viimeksi kytkin savusi kun tytöt meni sänkipellolle pöristelemään. saattoi olla siinä syy miksi kytkimen kitkapinnat otti ja kärähti.
    pihatiellä kun moottori nappaa kierrokset tappiin niin runko pääsee liikkumaan esteettä mutta ilmeisesti pellolla oli vastusta kytkimelle liikaa.
     
  12. Multislayer

    Multislayer 3rd gear

    Mut sehän on hyvä asia kytkimen kannalta että kierrokset on kovat, kitkapinnoille kohdistuu vähemmän newtoneita jotka yrittäis saada kytkintä luistamaan. Jos mennään samaa vauhtia mut kytkin pyöris hiljempaa niin se luistais varmaan koko ajan.

    Sitäpaitsi, voi olla että tuo tarvii kierroksia että keskipakovoima on tarpeeks suuri. Asiaa voi tietysti parantaa vaihtamalla jouset ohuempiin tai vaikka heftaamalla kytkimeen lisäpainoja. Siten tietysti että tyhjäkäynnillä kytkin vielä irroittaa.
     
  13. steelofamerica

    steelofamerica Gearhead

    kytkin

    tuli täs mieleen et mulla oli joskus mikroautossa 125 kuutioinen solo moottorisahan kone. eturatas oli hitsattu suaraan automaattikytkimen päähän. kytkin on paljon samannäkönen sisuskaluiltaan kun tuo. mutta muistaakseni siinä ei ollut kitkapintoja ollenkaan. vaan oli raudat vastakkain. se auto muuten kulki sillä koneella. ja sopivillä välityksillä 80 kilometriä tunnissa. :pinup:
     
  14. bootsi

    bootsi Gearhead

    Re: kytkin

    Ne käpälät on siellä kytkimessä olleet varmaan messinkiä, tai jotain muuta seosmetallia. Tuskin "rauta rautaa vasten".
     

Kerro tästä muillekin!