-58 Letukat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Ahis, 23.4.2005.

  1. jotu63

    jotu63 Gearhead

     
  2. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Minun mielestä tuossa 6:n ja 8:n kiinnikkeissä ei ole muuta eroa kuin kuutoskoneseen on ruuvattu kummallekkin puolelle kolmiomuotoiset palikat joissa sitten samanlaiset kumityynyt ikäänkuin leventämään koneen samoille etupalkissa oleville kiinnityspisteille. Olivat muuten arvokas pisteosa kun sen aikoinaan yhdelle entisöijälle kauppasin :)

    Ainakin minä aikoinaan vain nostin 6 tekniikan pois ja laskin 8:n tilalle ja ruuvasin kiinni muuttamatta millään tapaa mitään kiinnityspisteitä.
    Aski joka oli TH350 ei tietenkään osunut takapalkin kiinnityksiin vain meni noin 10 cm taaemmaksi. Yoke piti vaihtaa ja vähän lyhentää kardaanin etummaista osaa. Sellaista taaksepäin venytettyä takapalkkia muuten myydään mm e-baylla.

    Mulla myös typpinumero kertoo koneen olevan 8 koneella varustettu mutta kyllä siinä 6-kone on tehtaalla ollut ja 6 koneen keula ja takapaksi merkit.
     
  3. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Että sekin on vielä olemassa. Sellainen tumman sininen?
    Ostin siitä takapuskurin joskus vuonna 1983. Se osa ainakin jatkaa vielä kulkuaan :D
     
  4. tb60

    tb60 3rd gear

    Kyllä se oli sinivalkoinen ja seisoi tosiaan harmaan mökin nurkalla.
     
  5. kj

    kj 2nd gear

    Tuo HOA alkoi kiinnostamaan, täytyykin ens viikolla mennä mobilistien
    iltamiin selaamaan katsastuskortteja :wink: ...
     
  6. hapa58

    hapa58 Gearhead

    Kyllä tämä on se Lopez Yeoman
     
  7. Fiskis

    Fiskis Gearhead

    Siltä se kyllä näyttää, mutta kun mielestäni Dukes-Masa kerkesi jo muuttamaan sitä hardtopiksi. Ainakin hän sai minulta '60 T-birdin sivulasit tähän tarkoitukseen. Etuparkkeina olevat läpinäkyvät '59 Cadillac linssit ovat ainoat jotka ikinä olen nähnyt. Yksi pariton on vielä tallella omituisen keräilytavaran vitriinissä..
     
  8. hapa58

    hapa58 Gearhead

    B-tolppa muutos oli tehty ennen minulle tuloa. T-birdin sivulasin on vielä tallessa. Parkit on umpioissa, keltaiset polttimot -59 linsseissä. On vielä auki jääkö 59 etu ja takavalot ,alkuperäiset etuvalot ja takavalot (alkuperää epäilen) on tallessa .
     
  9. hapa58

    hapa58 Gearhead

    Pari viikkoa kilvissä. Mikä on parasta mitä olette saanut housut jalassa ?[​IMG]
     
  10. Savo

    Savo 1st gear

    Ei saatana! :eek: On komee!
     
  11. Fiskis

    Fiskis Gearhead

    Hienoa kun farkku vihdoin on päässyt kilpiin. Yleensä vain Fordit ovat näin pitkiä projekteja ja niin usean kerran palasina muuttaneet eri tallien ja omistajien kesken. Mutta muistuttaapa ´58 mallin muotoilu Letukoista eniten samanikäisiä FoMoCo'ja.
     
  12. Ahis

    Ahis Gearhead

    Jos auto ajossa lokakuun alussa vielä niin 2.10 on tikkulassa cruisinkit, kurvaa ny ihmees paikalle ni pääsee pällistelemään :lol:

    Meidän belarukselle ei ole tapahtunut juuri mitään, pari kertaa kesällä kävin vähän ruopimassa pikitiellä, siinä se...
     
  13. Adventurer

    Adventurer Gearhead

  14. camino72

    camino72 3rd gear

    Ei kai vain ole vanha suomiauto Vaasan seuduta?
     
  15. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    Vanha suomiauto on mutta Joensuun seudulta jossa vaikuttanut +40 vuotta. Uutena myyty Turun seudulle.
     
  16. savoy dlx

    savoy dlx 1st gear

    Joo, kyllä toi on mun vanha viiskasi. Se oli mulla siis 86-95. Tuli aikoinaan Englannista. Mä laitoin 90-luvun alkupuoliskolla siihen ne T-Birdin takasivuikkunat ja sisäsivupellit koneistoineen. Eli multa kun se lähti niin se oli 2d HT Delivery, takasivuikkunat ummessa. Keulalla oli ´55 Soton hampaat yhdistettynä ´54 Chevyn maskin runkoon. Takaluukun alaosan olin hitsannut umpeen jo joskus 80-luvulla. Mulla se liikkui sekä 230 kuutosen että myöhemmin 305:sen turvin.
    Tosi hieno homma että Yyeoman on saatettu nyt viimein kilpiin.
    Siitä on aika paljon kuvamateriaalia, mutt lähinnä diaa kun siihen aikaan diakuvaaminen oli päivän sana. Täytyypä tutkia jos niitä sais skannailtua jossain.

    Onko verhoilut edelleen ne harmaat keinonahka tuck´n´rollit? Tehty ´86-87.

    P.S. Sitten kun laitat auton myyntiin, ilmoita mulle...?
     
  17. savoy dlx

    savoy dlx 1st gear

  18. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Olavi Virralla ehti olla kaksikin '58:a, ensin uutena ostettu 2-ovinen ja sitten 4-ovinen. Ajattelin rakentaa pienoismallin sellaisesta, mutta tietääkö kukaan minkä värisiä ne olivat? En ole nähnyt kuin mustavalkokuvia.
     
  19. Stout

    Stout 3rd gear

    Virran Olalla oli uutena hankittu sini-valkoinen BT-601 -58 4 d sedan Bel Air ensin ja käytetty puna-valkoinen AO-843 -58 4d HT Bel Air vuoteen 1962 saakka.
     
  20. hapa58

    hapa58 Gearhead

    Farkun rakentelukuvia löytyy täältä. Katto ja tolpat ehkä tumman harmaaksi ja sisäverhoilu pysyy valkoinen/harmaa. Kuvissa näkyvä ruskea ja valkoinen keinonahka olivat värikokeilua.

    http://kuvablogi.com/blog/24759/1/
     

Kerro tästä muillekin!