Ford 8.8 taka-akseli

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja smiley, 26.8.2009.

  1. smiley

    smiley 1st gear

    Onko kenelläkään kokemusta mustangin 8.8 akseleista ?
    Olis tarkoitus laittaa -34 fordiin uusi akseli edullisesti ja noita mustangin 8.8 akseleita tuntuu saavan amerikan romiksilta halvalla . tulis levyjarrutkin samalla jos haluaa.
    Onko tietoo sopivuudesta leveydessä tai muita käyttökokemuksia.
    Ja oisko heittää muita vaihtoehtoja.
     
  2. kantri64

    kantri64 1st gear

    Oma vankkuri painaa noin 2 000 kg ja pannussa +400 heppaa ja hyvin on 8.8 kestänyt. Sisällä Auburnin lukko...
     
  3. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    jaa-a tuosta 8.8 ei tietoa mut mul 8" fordin taka-akseli
    http://kuvablogi.com/nayta/1821499/ ja leveys olisko ollu 136cm??? mut ero "35 moparin etu akselin oli muistaakseni hiukeat 1cm! :eek: ja tohon kans saa levyt kiinni!!
     
  4. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

  5. smiley

    smiley 1st gear

    Ford 8" vois olla hyvä vaihtoeto .
    Luin tossa artikkelia , missä sanottiin ,että lincoln mark Vll 1984-88 levyjarrut kävis 8" ja 9"bolt on ja kustannus olis n. 200$ ?
     
  6. spychobilly

    spychobilly Gearhead

  7. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    8.8" on aika lailla kaikissa tuoreemmissa jäykkäakselisissa fordeissa, eli samahan löytyy farkkujen yms alta.
     
  8. smiley

    smiley 1st gear

    Noi mustangin 8.8 perät näyttävät olevan liian leveitä vakiona ja tarkoitus olis päästä helpolla (halvalla) ainakin leveyden suhteen.
    Niin 8" taitaa olla vahvoilla tällähetkellä.

    Tälläistä tietoa löytyi jenkkifoorumista .



    FORD REAR END WEIGHT COMPARISON 8" vs. 9"

    8-inch Rear End Assembly Weight : 170 lbs.

    1. Housing: 36 lbs.

    2. Axles: Medium Journal, 28-spline -15 lbs. ea.

    3. Brakes: Small 10" x 1¾" Drum Assemblies - 22 lbs. ea.

    4. 3rd Member: Reinforced Revision 8-inch Case - 60 lbs.




    9-inch Rear End Assembly Weight: 194 lbs.

    1. Housing: 38 lbs.

    2. Axles: Large Journal, 28-spline - 18 Lbs. ea.

    3. Brakes: Massive 11-1/32 x 2½" Drum Assemblies - 26 lbs. ea.

    4. 3rd Member: Conventional Diff. - 68 lbs.
    a. w/Traction-Lok Diff. - 71 lbs.

    (24 lbs. Difference Between Drum Brake 8" & Drum Brake 9" Rear End Assembly).




    Versailles Disc Brake Rear End Assembly Weight: 215 lbs.

    1. Housing: 39 lbs.

    2. Caliper: w/Pads, Anchor Plate & Flexible Brake Hose - 24 lbs. ea.

    3. Axles: 20 lbs. ea.

    4. Rotors: 10 lbs. ea.

    5. 3rd member: Conventional Diff. - 68 lbs.

    (45 lbs. Difference Between Drum Brake 8" & Disc Brake 9" Versailles).




    Wheel/Tire Comparison:

    1. Stock '66 Mustang GT Styled Steel Wheel w/ P195/70R-14 Tire - 46 lbs. ea.

    2. Weld Draglite Forged Aluminum Wheel (15" x 8&quot/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif w/ P245/60-15 Tire - 38 lbs. ea.




    Miscellaneous:

    1. 8" Drum Brake Assembly: (10" x 1¾" Drums): 22 lbs. ea.

    2. 9" Drum Brake Assembly (11-1/32" x 2½" Drums): 26 lbs. ea.

    3. Lincoln Versailles Disc Brake Assembly: (10½" Rotors) 30 lbs. ea.

    1. Lincoln Mk VII Rear Disc Brake Rotor/Caliper Assembly Weight: (11¼" Rotors) 22 lbs.ea.

    2. Ford Explorer Rear Disc Brake Rotor/Caliper Assembly Weight: (11¼" Rotors) 25 lbs. ea.
     
  9. smiley

    smiley 1st gear

  10. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Niin siis Ford Rangerin (=sellanen pieni pickup) perä näyttäis olevan 6 tuumaa kapeampi kuin Mustangin ihan vaan noiden vetoakselien pituuden perusteella. Emmä niistä muuta tiedä.
     

Kerro tästä muillekin!