Auton kuljetus Hollannista Suomeen

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kimmosch, 12.4.2010.

  1. kimmosch

    kimmosch 1st gear

    En oikein vielä tiedä, saako Hollannista ajolupaa auton ajamalla tuomiseen, esim. Rostockiin ja sieltä laivalla Suomeen. Toinen järkevä vaihtoehto olisi käsittääkseni esim. autonkuljetusauton kyytiin laittaminen. Olisiko kellään tietoa, kokemusta tai vinkkiä millä saada uusvanha kalusto Amsterdamin eteläpuolelta Etelä-Suomeen? Asia on ajankohtainen nyt, yritän saada auton kotoSuomeen tämän kuun aikana.
     
  2. kimmosch

    kimmosch 1st gear

    Ja lisätietona

    Ja se on muuten Hollantiin rekisteröity ja sieltä shoppailtava auto, ei sitä kautta pyöriteltävä jenkkituonti tms. Näin lisätietona mainittakoon...
     
  3. Meteorgrazy

    Meteorgrazy 3rd gear

    Kuljetusapua

    kysyppä tuolta -> TransJack Ky J.Kaaja p.0400636522 ; kuskaavat autoja parilla autonkuljetusautolla (<-hieno sanahirviö) viikottain euroopasta...ja ei ole ihan viime viikolla perustettu firma.....
     
  4. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Traktrans niminen firma toi mulle muutama vuos sitten rysän autonkuljetusautolla hollannista. Jari Palomäki tais olla miehen nimi.

    Ja laitetaan nyt vielä että kaupan hoisi ja rahdin tilasi Sakari Vinkka http://www.belcar.fi/

    Hyvin toimi homma molempien kanssa
     
  5. 55&64

    55&64 1st gear

    Yhden auton kokemuksella; siirtokilvet saa kyllä Hollannista, mallia pahvi.
    Vakuutus täytyi kanssa ottaa. Ajamalla Rostockkiin jne.
    Maksaa varmaan saman kaikkine kuluineen kuin auton tuominen rekassa, mutta näkeehän siinä maailmaa. Mistä kukin tykkää.
     
  6. fordever

    fordever 1st gear

    Ei kokemuksia Hollannista, mutta Saksastakin tuodessa tuli halvemmaksi ajaa Tanskan ja Ruotsin läpi ja Tukholmasta lautalla suomeen. Autoon voit tehdä vakuutuksen (kaskon takia) jo Suomessa esivalmiiksi ja kaupan vahvistuttua vahvistaa auton tiedot vakuutus yhtiöön. Näin tehty pari kertaa. Tuo "paikallinen" liikenne vakuutus tuonti kilpiin kyllä taitaa olla pakollinen.
     
  7. kimmosch

    kimmosch 1st gear

    Valitsen pahvin

    Ja kiitoksia neuvoista.

    Kallistun pahviin Hollannista, ja vakuutukseen Suomesta. Jotenkin näin se tulee tapahtumaan. Ja Rostockista laivaan. Mieluiten ajan, se on seikkailullisempaa. Auton myyjä oli myös päivän aikana Hollannissa selvittänyt asiaa, ja löytyihän sieltäkin tällainen export-lupakäytäntö.
     
  8. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Nyt on taas Finnlines:lla tarjous välille travemunde-Hki (alk. 99eur/hlö + auto), siihen hintaan ei kannata ruottin ja tanskan kautta ajaa. Lauttaliput välille saksa-ruotsi maksaa jo ton verran.
     
  9. virta

    virta Gearhead

    Nyt helmikuussa sain oman hytin ja autopaikan rostock - helsinki laivasta pariin sataan,oli halpa!Ei kannattanut missään nimessä Ruotsin poikki ajo,kalliimaks ois tullut,meriylityksiäkin kerran tuos on jotka aina maksaa.

    Et vähän vuodenajasta riippuu ja nuo laivat on kärsinyt asiakaskadosta ja tarjoukset ollut hyviä.
     
  10. OOV

    OOV 1st gear

    !!!! Varokaa jumalauta tätä Vinkkaa !!!!!

    Sakarin toimintamalli seuraava: Siirtää hänelle lähetetyt rahat kyseisen liikkeen tilille ja tilaa kuljetuksen. Mikäli tuotetta ei jostain syystä liikkeessä olekaan tai jotain muita esteitä ilmaantuu, hoidat asiaa sen jälkeen itse Saksaan tai kohdemaahan. Herra vetoaa laskun tekstiin: mahdollinen reklamaatio tulee esittää suoraan myyjäliikkeelle. ---> Oletko valmis heittämään muutamia tonneja maailmalle ja mikäli hyvin käy, saat haluamasi pyörän? Tästä palvelusta vielä maksat sen 100 euroa Vinkalle.

    Omalla kokemuksella asiaa hoitelin suoraan Saksaan reilulla sadalla sähköpostiviestillä. Myös tulkkia joutui käyttämään, koska kauppias ei puhunut muuta kuin saksaa. Vinkka oli kyllä rahat lähettänyt kyseisen liikkeen tilille, mutta pyörää ei ollut saanut ostettua, koska heillä ei ollut yhteistä kieltä. 10 kuukauden kuluttua tilaushetkestä sain vihdoin rahani takaisin.

    Älkää siis menkö tähän lankaan. Vaikka rahanne joskus saisitte takaisin, vitutuksen, vaivan ja mielipahan määrää ei korvaa mikään.

    Se "välityspalkkio" 100 euroa on muuten edelleen Vinkan hallussa.

    P.S. Herran asianajajana toimi Paavo M. Petäjä. Muistatteko vielä, mistä yhteyksistä aiemmin tuttu??
     
  11. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Joo mulla on kokemus vain yhdestä autosta ja sekin oli yksityiseltä ja olin sopinut itse kaupat myyjän kanssa s-postilla. Vinkka järjesti jonkun kaverin katsomaan auton ja lähetti siitä raportin kuvien kera. Ja tilasi rahdin.

    Jälkeenpäin ajatellen tossa olis voinut tulla ongelma mikäli myyjä olis ollu epärehellinen koska kaveri taisi menetellä tossakin tapauksessa juuri niinkuin kuvailit eli lähetti rahat ja tilasi rahdin.
     
  12. virta

    virta Gearhead

    Itselläkään ei ole kovin hyvää kuvaa Trakttransista,minulla on sanomista vain toimitusnopeudesta kylläkin.

    Jotkut haaveilevat autosta 3 päivässä,mutta sanoisin että unta ovat nähneet.Tuon rekkafirman tahti on ainakin:eek:tetaan kyytiin 2 viikon päästä jos silloin mahtuu.
     
  13. kostaja

    kostaja Gearhead

    Itse tuonut useita autoja itselle ja muille ja silloin kun ei itse ole kerinnyt
    olen käyttänyt Kurkotrans oy:tä.voin suositella.
    Kuljen/työskentelen Hollannissa satunnaisesti ja firma jolle työskentelen on entisöinti paja Amsterdamin/Rotterdamin liki.
    Pihalla mahdollisuus säilyttää autoa ja voin käydä vilkaisemassa auton jos sopivan matkan päässä.
    Seuraava reissu 26-30.4

    Vielä vinkki tohon matkaan.Finnlines travemundesta vuosaareen ainoa kunnon vaihtoehto(jos et usko niin mene superfastilla ensin ja kiroo seuraavalla kerralla....Olen kulkenut via balticasta lähtien mutta enään en edes harkitse muita.Autoliiton jäsenenä saat ajoneuvo paikan puoleen hintaan joten yhdellä reissulla jo kannattaa liittyä.Kärryn kanssa tulee roimat säästöt.
     
  14. virta

    virta Gearhead

    Tällä hetkellä ei taida Superfastilla olla edes aluksia tuolla linjalla.Finnlinesillä on lisäksi alus Rostock-Helsinki välillä,,aikaa menee vähän enemmän kun mennään Puolan kautta.
    Finnlines on siis ainoa valinta ja hyvä niin,näin talvella matkustajat taitaa olla 80% autotuojia.Kesällä sesonkiaikana hinnat ovat sitten jotain aivan muuta.
     
  15. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    [quote="kostaja"
    Vielä vinkki tohon matkaan.Finnlines travemundesta vuosaareen ainoa kunnon vaihtoehto(jos et usko niin mene superfastilla ensin ja kiroo seuraavalla kerralla....Olen kulkenut via balticasta lähtien mutta enään en edes harkitse muita.Autoliiton jäsenenä saat ajoneuvo paikan puoleen hintaan joten yhdellä reissulla jo kannattaa liittyä.Kärryn kanssa tulee roimat säästöt.[/quote]

    Täysin samaa mieltä, Finnlines on joka suhteessa parempi. Mm. kaikissa hyteissä tv, jossa näkyy suomalaisetkin kanavat koko matkan ajan.
     
  16. fordever

    fordever 1st gear

    Hyvä että noi lautta firmat ovat tiputtaneet hintoja. Taitaa olla venäjän poikienkin lautan käyttö vähentynyt siihen malliin, että tilaa löytyy. Edellinen auto haettiin reilu vuosi sitten ja silloinkaan ei olisi vielä parilla satkulla päässyt.
     

Kerro tästä muillekin!