Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. JariV

    JariV 2nd gear

    Nollaantuu kun väännät virrat päälle.
     
  2. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Ok, kiitos.
     
  3. crane

    crane 1st gear

    vakiolevy.
    Noh,jos huomenna sais tilattua uuen levyn,niin ton koslan ehkä ens viikolla sais liikenteeseen taas.
     
  4. crane

    crane 1st gear

    vakiolevy.
    Noh,jos huomenna sais tilattua uuen levyn,niin ton koslan ehkä ens viikolla sais liikenteeseen taas.
     
  5. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Terve,

    oisin tossa mahdollisesti hommaamassa tota vanhempi koppasta ramia, cumminssilla, lyhyt hytti, vm 89. Vehkeessä on jokin irroittettava vetokoukku olemassa, sähköjä ei kuitenkaan ole vedetty, eikä koukusta ole otteessa puhetta kun ei ole perävaunumassoja ilmoitettu. Leimattu kevyt kuorma-autoks, omamassa oli vähän reilu 2500kg ja kokonaismassa tais olla 3850kg. Loota on 727 tomaatti.

    Mitähän tuohon saa koukkupainoks, ja millanen homma tuo on leimata koukulle? Meneekö joidenkin uusien säännösten mukaan vaiko vanhojen? Kuulemma ohjekirja sanoo kyseiselle vehkeelle 360cid bensakoneella vetopainoks 7500 lbs, mikä ois silloin aika tarkkaan 3400kg koukkupainoa. Periaatteessa riittävä toikin, mutta saako siihen sitä 3500kg?
     
  6. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Ja niinhän se teki kun kokeilin akkuun virtapiuhoja. Nyt olis mittari asennettu kojetaulun päälle, seuraavaks ettiä paikat virralle ja valaistukselle sillee et on dimmerin takana. Ja 1/8 NPT-tappi metästää niin saa anturinkin paikalleen.

    Miten porukka on toiminu ton anturin reiän poraamisen ja kierteyttämisen kanssa, onko turbo irrotettu kokonaan, vai löysätty sen verran etä on saatu pahvilappu siihen väliin (kun kierre on tehty niin konetta käytetään pari sekuntia että lastut lentää pois), vaiko moottorin käydessä porataan reikä ja kierre varovasti jolloin pakokaasut puhaltavat lastut uos eivätkä mene sarjan sisään (tämä oli joskus 4Wheel & Offroad-lehdessä)?
     
  7. simu_l

    simu_l Gearhead


    Itse olen vastaavassa tilanteessa sotkenu poranterän vaseliiniin, niin ne porauslastut tarttuun siihen kiinni eikä mene ahtimeen, porattavan teräksen paksuudesta riippuen terän voi joutua puhdistamaan ja sotkemaan uudestaan aika ajoin, maltti on valttia.
     
  8. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    Auton käydessä. Silmäsuojat kannattaa sitten muistaa, ne lastut lentää aika äkäiseen.
     
  9. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Osta pois, mulla on samanlainen (vm.-90), ja on osoittautunut luotettavaksi työkaluksi. Ja mikä ettei ois, kun ei oo tietokoneita eikä antureita ja ei tarvi sähköä kuin starttiin ja valoihin. Ite tein koukun, ei oo otteessa mitään merkintää, eikä oo inssejä kiinnostanut sen enempää kuin että yks veti leukaa koukussa auton ollessa nosturilla. Diesel-Ramin ohjekirjassa on annettu maksimi yhdistelmäpaino, joka on automaattivaihteisella pienempi kuin manuaalilla. Joskus laskin tuon tiedon perusteella vetopainon, ja se muistaakseni jäi vähän alle 3500 kg:n. Ennen Ramia mulla oli Sevy ilman koukkua, ja kun kysyin inssiltä koukun asennuksesta, niin sanoi, että voit laittaa, mutta kukaan ei pysty määrittelemään sallittua vetopainoa yksityisesti tuodun yksittäiskappaleen ollessa kyseessä. Tästä tapauksesta tosin on jo aikaa. Virallisen maahantuojan tuomalle autolle pitäis löytyä tyyppitodistus, josta painot selviävät.
     
  10. Japadapa

    Japadapa 1st gear

    Viritelläänpä hieman talvirengaskeskustelua keskellä kesää 8). Olen tässä hyvissä ajoin liikkeellä jos vaikka intoutuu jenkeistä hommailemaan renkaita, niin sais ne allekkin ennen talvea. Elikkäs nastalliset pitäisi olla kun jarrullisessa kärryssäkin on talvella nastat. Viime talvi meni BF:n All Terraineilla ilman nastoja ja sakkoja, mutta ensi talveksi ajattelin kyllä nastat laittaa. Vaihtoehtoina ois laitattaa nastat noihin nykyisiin tai ostaa itse porattavat nastat. Kumi noissa tuntuu kyllä jo kovettuneelta eikä talvipito varmaan ole enää parhaimmillaan. Toinen vaihtoehto olisi General Grabber AT2 tai Kumho KC11. Onko vielä jotain muita järkeviä nastarenkaita talveksi? Kokona nyt pyörii 285/75-16. Mikä se renkaan kantavuusluokka piti olla 2500 rammissa?
     
  11. raimo3500

    raimo3500 2nd gear

    tuossa taas etin tekstiä, mut ei oikein tahtonu löytyä... syöttejen lisäys?
     
  12. JariV

    JariV 2nd gear

    Fuelplate eteen, AFC-runko eteen ja sitten säätäen savun määrä sopivaksi tähtipyörästä ja savuruuvista.

    Tähtipyörällä kontrolloidaan ahdon nousunopeutta mutta täysin löysäksi jättäminen lisää vain alasavua eikä ole lähes koskaan paras ratkaisu.

    Savuruuvi on matalien kierrosten savun määrän hienosäätö, AFC:n paikoitus on karkeasäätö samaan asiaan.

    Se tarttee myös sitten lisää ilmaa joten ahtoja on nostettava esim. säädettävällä boost elbow:lla tai perinteisellä turboruuvilla.
     
  13. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Muistin väärin. Automaatille luvataan yhdistelmäpainoksi 12 000 lbs (manuaali 16 000 lbs), eli kärryn painoksi ei jäis kuin pari kiloa vaille kolme tonnia.
     
  14. raimo3500

    raimo3500 2nd gear


    jees ja kiitti tiedosta... ja tuo shift kitin pikaiset asennus ohjeet?
     
  15. Erska

    Erska Gearhead

    Pikaisia ei ole olemassa. Täytyy vähän tietää mitä tekee. :odroll:
     
  16. simu_l

    simu_l Gearhead

    Hermotuksissani tilasin tutun välittäjän kautta dodgeen sitten nv5600 lootan...

    Ei muutako peukkuja pyöritteleen et miten kauan menee... :-?
     
  17. Swoop

    Swoop 3rd gear

    Näyttääks nyt taas ihan vitun hyvältä. :mad:

    [​IMG]


    Muistaakos kukaan mitä se makso se korjauspala tuohon?
     
  18. Hoovee

    Hoovee Double Gearhead

    swoop, ymmärrän miksi kaipaat alumiinikorisia.. :eek:

    Onko tuohon jo joskus jotain popniittejä viritelty? :cry:
     
  19. Swoop

    Swoop 3rd gear

    No vittu joo ja ku tota ruosteen paskaa oli lattia täys ja joka ainoa pyörän kaari. Ite jouduin noi popniitti patentit tekeen viime talvena leimalle. Oli noi reijät sielä jo sillon mutta kun ei siinä vitunmoisessa pakkasessa paljon innostanu alkaa noita räpeltää. Tälleen kesällä jokseenkin mukavampaa... vaikka voi se olla et tosta suht kauhee tulee silti.. Ite ku tekee ni saa just semmosta ku sattuu tulemaan. :rotfl:
     
  20. Pertura

    Pertura Gearhead

    Ei noi helmat hirmuisia maksa, olisko jotain satasen nurkilla ollut kappaleelta. Siihen sopii muuten melko pienellä vaivalla myös 76mm putki, jos haluaa vähän jämäkämmät helmat tehdä :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!