Lamborghini

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja unknown, 2.2.2007.

  1. Raimo Miettinen

    Raimo Miettinen 1st gear

  2. r.w.

    r.w. 1st gear

    Tuo on juuri sellaista estetiikan ja sanoisinko jopa sovinnaisuuden rajoilla leikittelyä, joka Lambon on aina erottanut muista. Ei kaunis, mutta viettelevä, ehdottomasti. Ensimmäisinä mielleyhtyminä Predator, H.R. Giger ja F-117 Nighthawk. Vielä enemmän "jaw-dropping", mitä osasi odottaakaan. Lamborghini tuntuu aina olevan askeleen edellä. Futuristinen, tuskin, paremminkin jotain automuotoilun tuolta puolen.

    Aivan mahtava!
     
  3. jaakko33540

    jaakko33540 1st gear

    Tässä sitä on päivä Sestoa ja Apertaa tullut katseltua Pariisissa. Ihan ok tuo Lambo, tosin trade-offeja joutuu tuotannossa tekemään. Silti hyvä suunnannäyttäjä. Yleisolemus on hiukan turhan paljon Lotus Eliseä muistuttava perästä, keula lähes 1:1 Gallardo. Vähän viilausta ja ei kun hihnalle :)
     
  4. S.A

    S.A 1st gear

    Johan on. :eek:
    Pitää kyllä sanoa, että ainakaan ei ole mitään nykyistä urheiluautoa kopioitu missään suhteessa. Lambo jatkaa radikaalia linjaa, hyvä niin. Saas nähdä mitä tuosta tulee, varmasti vähän fiksaavat vielä mutta kyllähän tuo liikenteessä pysäyttää ihan takuulla. Uus 458 ei näytä miltään ton rinnalla.

    Jäämme siis odottamaan vesikielellä mitä seuraavaksi. :D
     
  5. Raimo Miettinen

    Raimo Miettinen 1st gear

    Hiilikuitumonokokki ja V10-keskimoottori, josta ulos 570hp ja painoa vain 999 kiloa! Tältä osin homma kunnossa. Suorituskykyä (0-100) en löytänyt mistään.
     
  6. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Konseptin ollessa kyseessä (eikös auto ole konsepti) painolla ei taida olla oikein muuta merkitystä kuin että antaa viitteen kevyemmistä tuotantoautoista tulevaisuudessa. Mikä ei sinänsä ole ihme; polttoaineenkulutus pitää saada pienemmäksi tavalla tai toisella ja painon vähentäminenhän on mainio tapa.
     
  7. jaakko33540

    jaakko33540 1st gear

    2,5 sekuntia 0-100 km/h. Mitä veikkaisitte kulutukseksi? Alle 250 g/km saattaa onnistua tuolla koneella. Autossa on pakoputketkin hiilikuitua, aika makea kyllä. Tänään tutkittiin vehjettä sisäpuolelta. Laitan kuvia tulemaan vkl:n aikana kun pääsen kotiin.
     
  8. S.A

    S.A 1st gear

    Hyvä homma tuo paino, toivottavasti jos mikäli kun ehkä tuotantoon tulee; paino on myös pysynyt hanskassa. 8)
     
  9. Raimo Miettinen

    Raimo Miettinen 1st gear

    Tee näin, reportterimme maailmalla!
     
  10. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Paino ei lisäänny jos mitään ei lisätä eikä materiaaleja muuteta.

    Voi olla että jotain lakisääteistä tai mukavuuteen liittyvää autoon pitää väkisinkin lisätä. Kuten vaikkapa lämmityslaite. Onneksi roiskeläppiä ei enää tarvita. :)
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    Takapää tuo mieleen muuten noi jotku jalpat tai miurat etäisesti.
     
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  13. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Tulikohan kaupat?

    [​IMG]
     
  14. unknown

    unknown 3rd gear

    Riippuu hinnasta.

    Mutta joo kyllä tuosta 100k€ voi maksaa, laittaa toisen entisöintiin...
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Näin joskus vajaat 30 vuotta sitten myynti-ilmoituksen autosta jonka merkki oli Siata. Joo, just noin se kirjoitetaan. Jos ei automerkki herätä kelloja, niin tehdas valmisti mm. tällaista mallia 50-luvun alkupuolella...:

    [​IMG]

    [​IMG]

    ...Fiatin "8V"-veekasilla:

    [​IMG]

    Tuossa jokunen vuosi sitten asia juolahti mieleeni, juurikin ylläolevien ottamieni kuvien takia.

    No, plarasin Veekasimakasiinikirjastoani ja löysinkin kyseisen wanhan ilmoituksen. Harmi vaan, että ei ole samasta mallista vaan 10 vuotta uudemmasta. Ja se on taas ihan eri tarinan aihe se. Mutta jos kyseessä olisi ollut tuollainen 50-luvun malli, niin siitäpä olisi salapoliisintyö alkanut..

    [​IMG]

    Seuraavaksi taidankin tarkistaa vinkin jonka sain n. 25 vuotta sitten. Kyseessä on auto jossa on tähtimoottori. En silloin uskonut että sellaista voisi olla olemassa...mutta voisiko sittenkin...hmm...
     
  16. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Eli ihan muskeliautohinnoissa siis...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  17. mhj

    mhj 1st gear

    Hei tossahan istuu luukut huonosti.
     
  18. S.A

    S.A 1st gear

    Kyllähän tollanen 69 tai 70:nen 429 BOSS olis jo ihan poikaa tallissa.
    Ja Miura siihen vierelle. :D

    [​IMG]
     
  19. S.A

    S.A 1st gear

    Ei taida Suomeen tämä yksilö kuitenkaan päätyä? :eek:
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

Kerro tästä muillekin!