Pakusta---->Kuorma-autoksi?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja henkka-1975, 20.3.2011.

  1. henkka-1975

    henkka-1975 1st gear

    Tietääkö kukaaan saako letukan fleetsidea rekisteröityä kuorkiksi? Autossa 8-pulttiset akselit ja kokonaismassa muistaakseni 3450 kg. Eli jos lisäsi massaa reilun 50kg, niin oisko se siinä?
     
  2. Ck

    Ck Gearhead

    Valmistajan todistuksella saa mikäli sellasen todistuksen onnistuu jostain löytämään. Lisäksi pitää ainakin lisätä ohjaamosuoja sekä lavalle 6kpl kuorman kiinnityspisteitä mikäli ei vielä ole.
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos siinä ovitarrassa on kokonaispaino alle 3500 kiloo niin ei taida onnistua ihan helpolla!
     
  4. gold

    gold 1st gear

    Joo, jos ovitarrassa lukee alle 3500kg, niin tuo on käyttännössä mahdoton homma. Selvittelin samaa hommaa syksyllä suburbaniin, ei onnistu sitten millään.

    Jos saat tehtaan kirjottamaan sulle lapun että auton kokonaismassa voi olla 3500kg tai yli, niin se on sitte siinä. Ei muutaku konttorille sitten. Vaikeeta on, sen sanon..
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    Jos sellasen todistuksen saa niin se ovitarrakin muistaakseni piti vaihtaa tai ainakin viereen lisätä toinen josta uudet massat ilmenee.

    Eli melko hankalaa ainakin vanhempiin autoihin.
     
  6. mke77

    mke77 Gearhead

    sen täytyy olla yli 3500kg! maahan tuojat saa se" paperilla 70kg" muuttaa...mut yksityine ei voi!

    mut jos löydät tyyppitodistuksen mikä o ka:si rekisteröity niin onnistuu!!
     
  7. henkka-1975

    henkka-1975 1st gear

    Kylläpä on tehty vaikeeksi tämäkin asia, eikait auta ku maksaa melkein viiden sadan käyttöverot... Mahtavaa...
     
  8. Karvanoppa-Elvis

    Karvanoppa-Elvis 1st gear

    Tai kun näkyy joillakin olevan ongelmia ajo-oikeuksien kanssa, niin myyt sen jollekkin B-kortilliselle ja ostat kuorkin tilalle. :wink:
     
  9. pizzamake

    pizzamake Gearhead

    Welcome to club :mad:
    Onneks ei silti ittellä oo F-250 Foortissa riisseliä kaiken hyvän lisäx. Ois ollu
    hilipeetä maksaa viä siitäki "riemusta" kaiken hyvän päälle :eek:
    Mahtaa täsä ainaki Suomen osalta ny päästöt tulla tällä konstilla kuntoon ?
    Haistakaany päättäjät jotaki sopivaa ***TANA !!! :mad:
     
  10. Cruisemissile

    Cruisemissile 1st gear

    Itsellä on kans pihalla -90 F250 4x4 7,3d puolipitkällä hytillä. Se on maahantuotaessa muutettu kuorkista pakuksi vaihtamalla taakse F-150 pakat. Me katsastettiin se sitten suht pian oston jälkeen takaisin kuorkiks. Muistona on joku dokumentti(olisko Car-Amin tuloste) toimenpiteen "laillisuudesta" ja erittäin vähän ajetut F-150 takapakat...
     
  11. mke77

    mke77 Gearhead

    ^^ kyl noit asjoi kandee kaivella...itellä o pihas 300 dyna-paku, misä o 7-letise jousipaja takan, ja jot siit saa kuorkin täytyy laittaa 2lehtee /puoli lisää...ja mahiollisuus o "norra,apunorra, 7lehtee ja 2-suoraa apulehtee", niin kantavuus kasvaa tolla 3,8akselivälil 5200kok.massa :eek: kyl siin sit vanha etukammio kiisseli huokaa :rotfl:

    mutku parempaa ei oll varaa tommoseen"leikkikaluun" mitä ei työkseen tarvii nii??

    ja firman sprinterin riitti 195/65*16 renkaitten kasvatus 205/60* 16:asiks :eek: ja lisä penkkis tartti poistaa turva vyö :eek: kosk se o "lisä istuin" niin siin ei saa olla vöitä....kyl suome tieliikennelaki o heeno :rotfl:
     
  12. da-mies

    da-mies 3rd gear

    Tarkista vaan ovitarrat, etit sieltä kohdan gvwr. Jos sulla on kaheksanpulttiset akselit niin sen auton pitäis oleman 2500 sarjanen ja muutettavissa kuorkiks. Mä muutoskatsastin viime vuonna -84 c20 pikappini kuorkiks. Vaadittiin roiskeläpät taakse, lavalle sidontalenkit ja kuormasuoja hytin taakse. Lenkeistä ja suojasta vaadittiin myös todistus niiden kestävyydestä (todistuksen saa kirjottaa ite). Toimitin myös todistuksen "uskottavalta taholta" (amerikanautokorjaamo) että kyseinen auto voi olla muutettavissa kuorkiksi. Todistusten perimmäinen tarkoitushan on, ettei suomalaisen virkamiehen tarvitsisi missään olosuhteissa ottaa vastuuta yhtään mistään. Ikinä.
     
  13. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Todistusten tarkoitus on todentaa asia, että virkamies voi ottaa vastuun. Tai tässä tapauksessa yksityinen katsastushenkilö, jolle on erityislainsäädännöllä annettu virkavastuu ilman virkaa.

    Joka tapauksessa ilman riittävää aineistoa jos virkamies jotain päätöksiä tekee ja sitten tulee ilmi, että niin ei olisi voinut tehdä, niin se on pahimmillaan virkavirhe, syyttäjän alainen rikos ja aiheuttaa viraltapanon eikä sen jälkeen ole enää asiaa hallinnon virkoihin. Käytännössä siis aiheuttaa työttömyyden ja pakottaa uudelle alalle. On siinä minun mielestä kumminkin vastuuta. Viranomainen on kuitenkin viranomainen, jonka pääasiallinen tehtävä on huolehtia siitä, että lainsäädäntöä noudatetaan. Tulkinnallisissa tapauksissa pitäisi päätös antaa yksityisen henkilön hyväksi mutta ei taida noissa painoasioissa paljon tulkinnanvaraa olla. Jos siellä lukee joku paino siellä valmistajan lätkässä, niin huonohan sitä on muutella.
     

Kerro tästä muillekin!