Luotettava sähköinen bensapumppu

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja iikka-, 30.7.2012.

  1. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Tuollainen asia tapetilla, kahden rikkoutuneen Holleyn punaisen ja yhden Carterin jälkeen alkas pikkuhiljaa kiinnostamaan pumppu joka saattais toimiakkin.

    Ehdottivat vauhtikaupassa Aeromotiven 11203 pumppua ja siihen bypass regulaattori. Vaikutti ihan hyvältä noin näpeissä hypisteltynä ja hintakin antoi viitteitä että vois olla parempi kun nuo edelliset.

    Googleen kun laitoin tuon niin heti tuntu amerikan foorumeilla olevan hajoamiskokemuksia. Kellään omakohtasta kokemusta tuosta? Eihän tuossa autossa voimaa ole hirveästi, reilu 300hp nyt ja suunnitelmissa joku max 450hp korville että sikäli pumpulta ei ihan hirveästi vaadita muutakun että oikeasti toimis.

    Aeromotiven nettisivuja kun selailee niin kyllähän tuo kieltämättä vähän sellaselta halpaversiolta taas vaikuttaa että lieköhän toimii pidempään.

    Tilasin jo aiemmin Racepumpsin mekaanisen billet pumpun kun edellinen sähköinen hajos mutta eipä ole vieläkään saapunut.. Kuulemma hankala saada. Kellään tuosta mitään kommentteja?
     
  2. Substitute

    Substitute Gearhead

    Asiaan lähän liittyvää pohdintaa:
    Olen antanut itseni ymmärtää että paluulinja auttaa rataspumpun kestävyyttä koska sen kautta pääsee myös pumpun mahdollinen ilmalukko paremmin purkautumaan. Eikös rataspumppu huuda siinä vaiheessa hoosiannaa ilman jäähdytystä kun sinne pääsee ilmaa.
    Muutoinkin se palulinja on hyväksi, ainakin yhden kaasariekspertin kirjan mukaan painestettuun kuumaan bensaan pyrkii muodostumaan kaasukuplia ja kaasarin neulaventtiili ei niistä tykkää. Vaikkapa sopivalla paluulinjahaaraisella suodattimella ja paluulinjalla nämä voi kierrättää takaisin tankkiin kaasarin sijasta.
     
  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Holleyn ja Carterin jälkeen luotettavampi on rataspumppu, mielellään vielä geroottoripumppu esim. Mallory ja taitaa niitä olla Holleyllakin.

    Irtosko Holleyn pumpusta magneetti? Sen voi liimata takaisin. Kauan pumppu kesti? Kyllä mä olen ajanut kymmeniä tuhansia Holleyn pumpullakin. Nyt autossa kiinni 90-luvulla ostettu Malloryn geroottoripumppu, mutta kilsoja ei tule nykyään enää paljon mitään.

    Yleensäkin noi sähköpumput ei pidä kosteudesta eli jos käyttökulkineesta kysymys niin pumppu takakonttiin, ei sen alle.

    Näyttäis toi Aeromotivekin olevan lamellipumppu.
     
  4. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Yhdestä Holleysta irtosi magneetti ja halkesi, toinen päästi bensat moottorin puolelle ja syttyi melkeen palamaan. Carter alkoi pitämään ihme möykkää, ikäänkun hirttäis kiinni välillä. Tuli mieleen että kavitois tms. Ääni kuitenkin tuli vasta kun oli pumppua käytetty jonkun tuhat km verran. Myöskään lämpötila ei vaikuta juurikaan, sama yöllä ja päivällä. Pumppu ja tankki ovat molemmat kontissa.
     
  5. Substitute

    Substitute Gearhead

    Kavitointi johtunee niistä kaasukuplista.
     
  6. iikka-

    iikka- 3rd gear

    Taidanpa vielä ottaa ja kokeilla bypass regun kanssa tuota Carteria. Holleyn pumpun kanssa samanlaista vaivaa ei kyllä tullut vastaan, regu ollut molemmilla sama dead-end tyyppinen.

    Noin niinkun ylipäätään kiinnostas kyllä enemmän toi Racepumpsin mekaaninen bensapumppu, kaikki ylimääränen sähkö on.. ylimäärästä. :)

    Katselin vähän noita Malloryn pumppuja, vaikuttas kyllä kieltämättä vähän fiksummilta. Jotain mallia suositella? Ite kattelin vähän tota 4110.
     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mihin koneeseen? Mulla olisi racepump mikä oli Moparin pikkulohkossa. Taisi kestää kolme lähtöä se varsi kunnes kului pois. Itse pumppuosa on ehjä, kait. TI- miehelle sopiva siis ja lähtee halvalla.
     
  8. Mosse

    Mosse Gearhead

    Hommasin itelle ihan toimivan Malloryn tilalle Magnafuel:n 275:n, jossa sisäinen 18 psi paluu vantiili, ja linja kaasarille jossa sitten 6psi:n säädetty regu. Tuntuu toimivan toistaiseksi. Etu tuossa tosiaan on että pumppu painaa 18 psi:tä vasten, ja tavara pumpussa vaihtuu.
     

Kerro tästä muillekin!