Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. sisu

    sisu Gearhead

    Mä sain ohjeet 72 in-lb ja auki 2.25 tavallinen vb ja 3.0 Constant Pressure vb
     
  2. villeri

    villeri 2nd gear

    taidanpa kirjottaa joulupukille että josko se vois tuoda kesällä synttärilahjaks mulle tämmösen :eek:
    ULLATUUUS!
     
  3. rötkö

    rötkö Gearhead

    Kiitokset. Onko tuo kummalle pannalle? Vai onko samat molemmilla?
     
  4. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Mistähän löytyis uus tai edes toimiva se rwal valve ??? Jarrupoljin painuu pikkuhiljaa pohjaan auton ollessa pysähdyksissä poljinta painettaessa. Pääsylkän vaihdoin tänään mutta ei vaikutusta. Samanlaiset oireet kun freeridella, muutama Sivu sitten.

    No jotain hyvääkin coopper discovery stt tassut tilasin eilen ni eiköhän ne paripyörätkin katoo kohta :D
     
  5. Tuomo_

    Tuomo_ 1st gear

    Mistä tilasit cooperit ja minkä kokoset? Pitäis varmaan ruveta kesärenkaita hommailemaan, olis kerrankin ajoissa :rotfl:!
     
  6. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Rengaskontista tilasin, aluperin piti 315 kokoset tulla, mutta 285/75r16 kumit tilasin. Tasan 1000e maksoi 5 kpl. Sivuilla on hyvä diagrammi renkaiden hinnan vaihtelusta.
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

    Mitä h*lvettiä niitä paripyöriä poistamaan. Olisit ostanut vaan 6 kappaletta noia 315/75 R16 ja laittanut alle ja antanut olla 6pyöräsenä.
     
  8. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    :lol: uusi lava tulee myös, jahka sopiva löytyy.
     
  9. sisu

    sisu Gearhead

    Molemmille samat. Ootko mitannu paineet vai tiedätkö kumpi ventiilipöytä sulla on?
     
  10. elmer

    elmer 3rd gear

    Punainen 3gen kärryn kanssa bongattu superstariin menos :)
     
  11. Ei mitään uutta lavaa tarvii. levikkeet vaan pois ja reikien tilalle ledejä niin noita ennenkin on sinkku pyöräseks muutettu :rotfl:
     
  12. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    :rotfl: joo ja vanhaan löpötankin reikään vois pistää työvalon et näkee tankata :poff:
     
  13. elmer

    elmer 3rd gear

    Nyt kun kutistelette noita tupla pyöräsiä niin semmonen että saako millä paperi savotalla levikkeet ja lisäpyörät 2500:een??
     
  14. JariV

    JariV 2nd gear

    Pitäs kuulua mallisarjaan, mutta kun paripyöränen on aina kait 3500-sarjaa ja sinkkupyörä 2500, niin siitä voi muodostua se este Suomessa vaikka oikeata konkreettista eroa ei oliskaan. Helpointahan olis vaan vaihtaa lavoja päittäin vaihtohalukkaiden kesken.
     
  15. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Eikös se 3500-sarjan taka-akseli ainakin oo vähän eri pituinen kun 2500-sarjassa? Tuleehan siihen siinä tapauksessa erilainen raidevälikin. Lieneekö se sitten kummoinen ongelma ni sitä ei voi tietää
     
  16. simu_l

    simu_l Gearhead

    Eikö 2500 ole dana70 ja HD mallissa 70/80 hybridi ja 3500 80, eli eri akselit eli ei kelpaa. Voisimpa veikata että jousissakin on eroa.
    Runko on vissiin sama.
     
  17. nakkertton

    nakkertton 3rd gear

    Täytyy varmaan sinne duallyyn soitella ja kysellä sieltä käytettyä rwal mötikkää. Jarrupoljin on ihan kova eikä painu pohjaan, silloin ku auto ei oo käynnissä, mutta kun tehostaja tulee mukaan ni painuu pohjaan hitaasti.

    No täytyy se rwal käikäle uusia, ja jos sen jälkeen vielä jatkuu ni sitte vaan nöyrtyä ja viedä johonkin pajalle ihmeteltäväksi.
     
  18. Softail_200

    Softail_200 1st gear

    Tuossa levityksessä on sitten sellainenkin juttu, että jonkin mm-rajan jälkeen on anottava poikkeuslupaa. Olikohan tuo nyt 100mm yhteensä, vaiko 100mm/puoli. Vaikka mallisarjassa olisikin kyseinen leveys, on lupaa anottava. Mallisarjan sisällä tehtävä muutos helpottaa luvan saantia huomattavasti. Muutoskatsastuksella sitten hoituu nuo mahdolliset akselimassojen päivitykset.

    Vaikka kuorma-autoissa ei juuri ole rakentelusäännöksiä pykälöity, niin Trafin tapana on ollut tulkita noita henkilöauto puolen rakentelusäännöksiä myös näihin kuorma-autoihin.

    Ei sitt meinaa lämmetä tuo motti näillä pakkasilla. Eberiäkin saa huudattaa toista tuntia, silti heittää hehkua käynnistäessä. Mihin tuo mun lämpö oikein karkaa? Vaihdoin tuon 195F termarin, niin sen jälkeen tuo lämmönnousu ollut aika hidasta. 10-20 asteen pakkasilla, viell kipuaa sinne mittarin 190F kohdille, mutta tarvii sen Eberin ja noin 30km ajon. 24 asteen hiihtosäässä koneen lämmönnousu hyytyi 160F kohdille.
    Muutenkaan juuri rakasta talvea, niin sitt viell vituttaa parta kuurassa ajella.

    T-paita tuli sentään :D
     
  19. NoSmokeNoPower

    NoSmokeNoPower 2nd gear

    Kannattaa olla ihan iloinen noistakin lämmöistä. Omassa just ennen näitä pakkasia jumahti termari kokonaan auki :poff: Ei viisari värähdäkää vaikka ajais sukka syylärissä Ivaloon ja takaisin. Ei tule hiki...
     
  20. simu_l

    simu_l Gearhead

    Sulla on joku vika eeperissä, karstanen, sihti tukossa tms.

    Mulla on nyt 5,2kw webasto ja tuo 195f 33039s termari sekä vuojen vanha lämppärinkenno, kolmenkympin pakkasilla saa t paita kelit kabiiniin 25km ajelulla.
     

Kerro tästä muillekin!