Dodge Ram 4x4 Cummins. FAQ sivulla 1.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Mussemaan, 18.10.2004.

  1. Erska

    Erska Gearhead

  2. Pertura

    Pertura Gearhead

    Ei kai tossa Ducatokopiossa ole muusta kyse kuin Dodge Sprinterin korvaamisesta Hiivatin tekeleellä? Rintterihän on ollut iät ja ajat Dodgena tuolla uudella mantereella...
     
  3. JariV

    JariV 2nd gear

    Vitun legacypowerwagon, plääh! Paskiaiset varasti mun idean.
     
  4. Neppailia

    Neppailia 1st gear

    Etu kardaani/yoke

    Terve!
    Uutena vanhan rotken omistajana kohtasin heti vastoinkäymisiä... Ylläri?
    Ajokkina on -00 2500 4x4 rotke, jossa ostettuna oli jo hillitön kori/alustan korotus. Etu kardaani värähteli niin p€rk€l€€sti ja syyksi paljatui ristikot.
    Nyt ongelmana onkin, etten tunnista mikä kardaani siinä on... On orkkis kardaania paljon paksumpi/jykevämpi ja jakolaatikon pää sovitus on muutettu laippaliitoksesta U-palaksi johon ristikko tulee kiinni. Kardaanissa oli stanssattu merkit:7211,6F8,D3
    Onko joku törmännyt moiseen osien sotkemiseen? Ei kehtaisi vaihtaa koko jykevää kardaania siihen rihveli orkkikseen sen takia kun en tunnista ristikkoa.
     
  5. Re: Etu kardaani/yoke

    Ristikko irti ja mittaamaan. Löytyy varmasti mittojen mukaan suomestakin.
     
  6. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Re: Etu kardaani/yoke

    Jep, ja aika useastihan noissa nivelissä lukee se numeroki.
     
  7. Rannis

    Rannis 3rd gear

    tietääkö joku gridheaterin tiivisteen mitat? tai jos joku vois mitata jos sattuis löytymään tiiviste tai air elbowta. ajattelin uusi laippaa jyrsiä kun töistä löytyy jyrsi, mutta ei oo mitat. muistaakseni molemmat tiivisteet samankokoiset.
     
  8. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Re: Etu kardaani/yoke

    Jep, eikä ole pakko edes purkaa ku monesti saa mitattua paikallaan ollessaan. Veikkaan et siellä on Spicer 5-160X, 1410-sarjan ristikko,
    eli 106.4 ristimitta ja 30.15 kuppi.
     
  9. tonska

    tonska Gearhead

    Ulkomitat 98,5*93,3
    Reikäväli reikien keskeltä keskelle 80*75
    Sisämitat NOIN 82*75

    Meinaatko tehdä uutta imukäyrää? Aattelin, että mulla on tuos ylimääräinen ATS:n tekele.. :odroll:
     
  10. Rannis

    Rannis 3rd gear

  11. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Miten rämistinkansa on ratkaissut akselitärinän? Minulla rupeaa hyppimään ainakin etuakseli kun ajelee syvässä lumessa. Tilasin juuri uudet Ranchon iskarit, jos vaikka niillä tokenisi...? *
    Olen suunnitellut jonkinsortin "ladderbarsit" taka-akselille, vähän tämän tapaiset: http://broncograveyard.com/images/catal ... DDRBRS.JPG Tietysti keinuvivuilla kiinni rungossa ettei akselin edestakainen liike kärsi. Ainoa ongelma on että minulla on kallistuksenvakaaja joka on hieman tiellä, enkä haluaisi ottaa sitä pois.

    *Tilasin Summitilta iskarit ja muuta osaa. Kun lähetys saapui, totesin että tuli yksi iskari eteen ja yksi taakse! Haastavaa tämä netistä tilaaminen kun pitää itse laittaa määrää... :D Noh, sain sitten Rockautosta ne puuttuvat kaksi iskaria 40$ halvemmalla kuin Summitilta joten menetys ei ollut kuin 10$ sitten lopuksi...

    Oliko miitti mukava? Olisin halunnut tulla, mutta ei taaskaan ollut mukamas aikaa... :(
     
  12. villeri

    villeri 2nd gear

    Ei tää oo vielä loppunu :D
     
  13. Saetkae

    Saetkae 3rd gear

    Nii, mut nyt on jo veressä vähän ja huomena auraamaan... =D Kesä/syysmiittiin tähtään!
     
  14. mätkä

    mätkä Gearhead

    Joku vaikeasti tunnistettavissa oleva sininen liekitetty pystypiipuin varustettu röllimetsäläinen savusti mun rotken eilen Pirkkalan kohdalla ohitustiellä? :)
     
  15. JariV

    JariV 2nd gear

    Tossa kuvauksessa oli jo liikaakin vihjeitä, ei tarttenu ees miettii :D
     
  16. Aarne

    Aarne 3rd gear

    Itsellä helpotti aavistuksen uudella ohjausiskarilla, ja todennäköisesti helpottaa vähän lisää kun joskus saa uuden simpukan. Itse arrvelen suurimmaksi osaksi johtuvan tukivarsien puslituksessa ilmenevästä joustosta/välyksistä, joka yhdessä voimalinjan joustojen(vetarit..?) ja välysten(jakolootan vetoketjun löysyys..?) kanssa saa aikaan ketjureaktion jonka takia alkaa rynkyttään. Meinaa vaan palaa kuskilla kiinni tommosten pilipalihaistapaskanelivetosysteemeiden kanssa.
    Jos kokonaan aikoisi täristyksesta eroon, pitäisi varmaan soveltaa ratasvetoisesta jakolaatikosta aina napavälitteiseen etuakseliin ja parempiin ripustuksiin kaikki uusiksi niin tokenisi, muutamaa lanttia ja työtuntia kyselisi.

    Näkyy auttavan täristämiseen kun polkee vaan oikeenpuoleisen polkimen syvempään, ilmeisesti alkaa pyörä pyöriä niin kovaa ettei renkaan ja maan välissä ilmene enää lepokitkan ja luikukitkan vuorottelua vaan ainoastaan liukukitkaa.. Kuten fysiikan tunnilta muistamme lepokitkahan on aina liukukitkaa suurempi, ja kaverini sanoin, pyörälle pitää antaa pitorauha. :lol: Tulipas analyysiä kerrakseen.
     
  17. sepi74

    sepi74 1st gear

    jaa-a niitä on kyllä aika monta tommosta dodgee täällä röllimettässä :rotfl: :rotfl:
     
  18. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Jankutetaan vanhoja juttuja: keinuvivut modattu 1:1,85 suhteelle ja huomenna vois keretä tekeen koekasauksen jossa mittailee mäntä-venttiilivälystä. Kuvia jossain kohtaa.

    Kannessa vielä hieman askarreltavaa, pirraan sen 1.sylinterille menevän kanavan katossa olevan valuklimpin pois(nostokorvan kierre?) ja naftasudinkin paikkaa meinasin pikkusen silotella, vai tekistkö suorasta kamasta sen kohan uudestaan? Naftasuti mulla siirretty keulaan joten tota kiinnityskohtaa en kaipaa....
     
  19. JariV

    JariV 2nd gear

    Saisitko mitattua venojen saksauksen kummaltakin puolelta? 10 asteen paikkeilta.
     
  20. Mulla toi täristys johtuu ainoastaan tosta Y mallin ohjauksesta. Yhtenäisellä raidetangolla tuota ei esiinny ollenkaan.
     

Kerro tästä muillekin!