Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No joo, nyt ymmärsin. Olet ihan oikeassa siinä, että Suomessa romuista pyydetään ihan kohtuuttomia hintoja. Yleensä perusteena on vielä se, että ACS:ssa oli "samanlainen" (näyttelykuntoinen) joka oli myöhemmin nettiautossa myytävänä 30000€:lla, joten kyllä tämä mun umpi laho kutoskoneinen maksaa vähintään 25000€. Senhän voi sitten halvalla laittaa. :rotfl:
     
  2. JP-350

    JP-350 Gearhead

    No nimenomaan näin.
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mulla on itellä ollu loppupeleissä hyvinkin harvinainen a-kuuppa,jos sen aihion sai tonnilla niin ei saatana pitempiperänen sama ruho voi maksaa kahtakymppiä.Ja ennenkun joku kerkee itkemään että "no mutta kun se on kasikoneella",niin sanotaan että meitä rakentajia kiinnostaa siinä vaan kasin paperit,niille ei voi tonnikaupalla laskea arvoa..v.ttu se 318 ei maksa mitään rakentaa siihen...
     
  4. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Mut tämä on tietenkin toisen keskustelun,ehkä toisen aiheen paikka,jatkakaa.
     
  5. mke77

    mke77 Gearhead

  6. Capricen

    Capricen 1st gear

    Mitenkäs tuo vuosimalli pitää ilmoittaa Nettiautossa eli jos ensirekisreröity v.1994 ja auto kuitenkin esim. mallivuotta 1992 niin eikös tuossa pitäisi olla vuosimallin kohdalla jotain muuta kuin 1994...?
    Esimerkiksi tämä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/caprice/5713356

    Myös toinen vastaava tapaus löytyy eli kaupitellaan vm.94:na vaiks jotain muuta. Ei muuten mutta kun itsellä vastaava Caprice tuolla myynnissä ja on oikeesti vuosimalliltaan tuo 1994 eli jo uudemmalla tekniikalla mm. LT1+4L60E. Harmittaa vain tuo ja vielä kun esim. vakuutusyhtiöitten tarkastajat käyttävät Nettiautosta myytyjen vastaavien hintoja esim. lunastusarvon määrittämisessä niin mielestäni ei ihan oikein mene...
    Ei muuten mutta kuitenkin... :)
     
  7. renttu81

    renttu81 Gearhead

  8. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Keskitytään bongauksiin. Mutta pakko kysellä vielä ilman linkkiä, koska en halua ketään erityisesti leimata vaan pysyä yleisellä tasolla. Kun myydään ilmastoitua autoa, myyjille näyttää olevan vierasta mikä on automaattisen ja manuaalisen ilmastoinnin ero. Monesti näkyy autoja mihin on varustetiedoissa merkattu automaatti-ilmastointi mutta sisäkuvassa näkyy vain manuaalisesti säädettävä puhallusnopeus ja lämpötila.

    Vai onko käsitykseni automaatti-ilmastoinnista väärä? Minulle kun automaatti-ilmastointi tarkoittaa sitä että lämpötilalle valitaan joku asetusarvo ja lämpötila säätyy itsestään ja automatiikka käynnistelee ja sammuttelee puhallinta sen mukaan. Joskus tosin puhallinnopeus pitää säädellä itse. Se että puhallin pyörii sähköllä, ei tee siitä automaattista.
     
  9. Jankon Betoni

    Jankon Betoni 1st gear

  10. Kurko

    Kurko Double Gearhead

  11. Antti M.

    Antti M. 3rd gear

    Oho, äkkiäpä se tänne bongattiin :D No joo, tuo auto jakaa mielipiteitä aika tehokkaasti, minusta se oli orkkiskunnossa munaton, eihän tuohon päällisinpäin edes oo mitään dramaattisia tehty. Ja siks en laittanu hintaa ku ei tosiaan viittis rahalla myydä ja muutenki kahden vaiheilla et jättääkö itelle vai ei. Mut mielenkiintonen vaihdokki jos tulee nii vois vaihdella.
     
  12. Roju

    Roju 3rd gear

  13. piiparinen

    piiparinen Gearhead

    :rotfl: :rotfl: :rotfl:
    Aikoinaan oli noita lavamalleja töissä useita.Ihan uutena tuli,ja 30 000 aikatarkkaan kesti moottorit.Tuolla on ajettu näköjään vasta 29 000.....
     
  14. Jankon Betoni

    Jankon Betoni 1st gear

  15. Fukov

    Fukov 3rd gear

    Toi on helvetin hieno malli. Siis C6:n.
     
  16. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Mun mielestä ihan hyvän näköinen ja osanssi kylki piristää kummasti! 8)
    Tosin itse olisin jättänyt oranssit sisä karvat laittamatta mutta näähän on maku asioita! :D
     
  17. laakkius

    laakkius Gearhead

    mun makuun toi raita on ihan mauton, mut kukin tyylillään... :pinup:
     
  18. Jankon Betoni

    Jankon Betoni 1st gear

  19. Kurko

    Kurko Double Gearhead

    Samaa mieltä. Mielestäni nykyautoista harvoja oikeasti persoonallisia autoja. Taitaa vaan olla niin että isot ranskalaiset (kielikuva hih hih) ovat melko marginaalisessa suosiossa Ranskan ja Benelux-maiden ulkopuolella. Esim. 300 000 markkaa uutena aikanaan maksaneiden XM:ien vaihtohyvitykset tipahtivat melko äkkiä lähelle nollaa.
     
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    Munkin makuun kyllä :wink:
     

Kerro tästä muillekin!