Mistä Kupla Volkkarin osia?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Anonymous, 6.4.2005.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    No, ainakaan tämä Keiteleen kone ei ole kuluttajaviraston mustalla listalla niin ehkäpä siellä sitten hieman asiallisempaa toimintaa. Mut ei huhutkaan yleensä ihan turhasta lähde liikkeelle niin kyl siel jotain vääntöä on ollut... tiedä sitten onko ollut asiakkaan vai liikkeen vika.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hmm.. Itselläni kokemukset ovat likkeestä olleet ihan OK. Tilatut tavarat ovat olleet sitä mitä piti. Hinta se mikä piti ja osat tulivat ajoissa.

    Tosin nostin vain uutta osaa ja jokunen vuosi sitten. Mistähän ko. juttu sitten kumpuaa? Käytetyistä osista? Joku voisi tarkentaa väitteitään tai sitten pelkästä huhujen levittelystä ja toistetulusta voitaisiin luopua..
     
  3. ajw

    ajw Gearhead

    noop - oma kokemus pohjautuu bensa-anturan ostoon keiteleeltä (kuplaan siis). noudin osan - uuden - ja ruuvailin sen kiinni. ei toiminut. noh - emännän broidi pää etuluukussa kysyi, että mistähän tuo ropiseva ääni kuuluu? enhän minä tiennyt - joten kuunneltiin päät kiinni pelleissä ja jäljitettiin se bensatankkin. otettiin antura irti ja kas - sehän kipinöi kun siinä oli virrat! perkele - kytkettiin sitten antura ihan ulkopuoliseen virtapiiriin ja sama homma. toisekseen huomattiin, että yleismittarilla lukemat eivät juosseet mihinkään. eikun käymään keiteleellä jossa kyseinen liikkeen pitäjä mittaili anturan ja totesi sen toimivan... kipinöintiä ei uskonut, mutta ei kuitenkaan kytkenyt sitä virtapiiriinkään...jäi sitten antura käteen ja rahat saamatta. saamaton kun olin niin en kuluttaja-asiamieheenkään ottanut yhteyttä.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Puhuttaessa Keiteleen koneesta, niin itsellä vain hyviä kokemuksia mitä tulee tavaran tilaamiseen, toimitukseen, laatuun ja hintaan. Mutta itse kaverilla on välillä hieman omat juttunsa, mikä varmasti aiheuttaa sen että porukalla on firmasta huonoja kokemuksia. Persoona mikä persoona.

    Volkkaripalstalta kun lukee topicceja niin saa jotain kuvaa, tässä viimeisintä:

    http://dev.sitefactory.fi/volkkaripalsta/viewtopic.php?t=3356
     
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    No juu, Hytönen on oma persoonansa volkkaripalstan kirjoituksissa, mutta muistaa tosin allekirjoittaa kirjoituksensa nimellään silloin, kun kirjoitus edustaa hänen omaa mielipidettään (ei siis yrityksen). Palstalla on joitakin henkilöitä, joilla on pahoja antipatioita Keiteleen Konetta vastaan. Tosin pakostahan sitä yrityksen nimikin joutuu huonoon valoon, jos sen edustaja haastelee liian kärkkäästi :-?

    Puhelimessa Hytönen on hyvin asiallinen kaveri ja osoittautui luotettavaksi osatoimittajaksi. Eiköhän kukin saa parhaimman kuvan osatoimittajasta siten, että ottaa puhelimen/näppäimistön/kauppakassin kauniiseen käteen ja hankkii valitsemastaan putiikista ne tarvittavat osaset. Sitten vasta kannattaa spekuloida, että onko kyseinen yritys se, minkä kanssa kannattaa asioida vastaisuudessakin. Täällä netissä kuulee monenlaisia juttuja ja yksittäisten negatiivissävytteisten tapausten perusteella ei kannata tehdä turhan hätäisiä johtopäätöksiä. Suomalainen kun ei usko ennenkuin itse näkee 8)

    Nämä ovat henkilökohtaisia mielipiteitäni.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kerro nyt AJW juttu loppuun.
    Miten sait bensamittarin toimimaan, kun huomasti, että vika ei ollutkaan anturissa vaan auton sähköissä.
    Jos kaikki on kunnossa anturille ei tule niin paljoa virtaa, että se pystyisi kipinöimään. Loogista eikö totta?
     
  7. ajw

    ajw Gearhead

    no yhden kesän ajelin ilman anturaa (-pelkkä sokealätkä siinä päällä) ja seuraavana hommasin uuden anturan hotcarsista...vanhasta ei tarina kerro mihin se joutui...kiertoon kenties?

    ja ihmisille jotka ovat sitä mieltä, että persoonat täytyy hyväksyä > itse ainakin vaadin palvelua ja jos sitä en saa tai se ei ole asiantuntevaa - menen seuraavaan paikkaan. osaahan kaikki olla persoonia, mutta jos annan rahaa jollekkin - oletan saavani sille vastinetta myös palvelun muodossa.

    niin ja lisäys vielä - muistaakseni kuplassa tuo antura on mittariston miinuspuolella. en osaa tätä hommaa enempää selittää, mutta uudella anturalla homma toimi - enkä ole sähkö- vaan konemies. että eikun kesäpirssi tulille ja menoksi!
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Anturi. Ei antura! Antura on osa rakennuksen perustuksia ja joskus ollut virheellisesti suomennetussa bilteman luettelossa tarkoittamassa anturia.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, kyllä palvelun pitää toimia tuollaisissa liikkeissä, ja vielä siis takuu asioissakin, kun kuulin että juuri noissa on tuo kaveri heittäytynyt hankalaksi. Tämä anturi asia siis ei ole ainoa kerta.
    Oikea tapa toimia olisi mielestäni ollut että keiteleen kone olisi joko pyytänyt auton liikkeen pihaan ja kokeillut toisella anturilla tai antanut asiakkaalle toisen anturin jolla kokeilla. Elleit toisesta anturista olisi ollut apua olisi ammattilainen osannut antaa ohjeet mistä vikaa kannattaa hakea mikäli se vika olisi ollut autossa.
     
  10. -KIMI-

    -KIMI- 1st gear

  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Volkkariharrastajana olen keskittänyt ostokseni viimeaikoina Keiteleen koneeseen lähinnä siitä syystä että osia löytyy tavallisimpiin vaivoihin suoraan hyllystä. Hinnat ovat harrastajaystävällisiä ja usein saa vielä kaupantekijäisinä asennusohjeita. Joskus ohjeet ovat kullanarvoisia koska tapauksessani kysymys on harrastuksesta eikä ammattimaisesta autonrakentamisesta.

    Takuuasioisssa ei ole valittamista. Eräs ostamani osa hajosi seuraavana päivänä ja menin sen kanssa liikkeeseen. Itse olin sitä mieltä että olin rikkonut sen jotenkin väärillä asennuksillani, mutta myyjä totesi siinä valmistusvian ja antoi uuden osan tilalle.

    Vw -67
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja tämän kirjoittaja ei tietenkään ole keiteleen koneen omistajan kaveri, tuttava tahi työntekijä. :wink:
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    [quote="Nimetön
    Ja tämän kirjoittaja ei tietenkään ole keiteleen koneen omistajan kaveri, tuttava tahi työntekijä. :wink:[/quote]

    En minäkään usko :wink: . Keiteleen Koneen valittavia asiakkaita on myyjä nöyryyttänyt siihen malliin keskustelupalstoilla, että en ole uskaltanut valittaa vaikka paskaa olen vahingossa tullut ostaneeksi.
     
  14. Simon Templar

    Simon Templar Gearhead

    Tähän asti keiteleen kone on ainakin minulle ilmoittanut että minkä laatuista osaa myy. Ja kyllä sen huomaa hinnassakin.

    Jaa, enpä ole huomannut, vaikka olen muutaman vuoden seurannut palstoja. Yleensä "nöyryytykset" johtuu epäasiallisesta keskustelusta puolin jos toisinkin.

    Tämä uusi tulokas aircooled.fi on mielstäni hiukan epävarma, sillä kalliimmat osat täytyy maksaa etukäteen ja en usko, että takuuasiat on ihan kunnossa. Toisaalta kisaosilla ei ole takuuta...
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Aircooled.fi toimintaa ei tarvitse epäillä. Firmaa pyörittävät kaverit on eri Vw-foorumeilta tuttuja henkilöitä vuosien takaa. Firman tarkoituksena on helpottaa monien osien saantia suomessa ja vieläpä kilpailukykyiseen hintaan ja tämä jos mikä on saanut Keiteleen Koneen omistaja Juha Hytösen pillastumaan.
     
  16. rysty

    rysty 1st gear

    Mä en ole kyllä nähny missään Keiteleen koneen omistajan arvostelleen aircooled.fi kohta alkavaa toimintaa. Voi kyllä olla et on menny vaan ohi.
     
  17. ajw

    ajw Gearhead

    minkähän vuoksi porukka taistelee siitä mistä osia kannattaa ostaa - eiköhän kaikki löydä sen oman paikkansa? jos olette huomanneet niin hotcarsia ei ole vissiin kukaan kritisoinut? itse sain sieltä aina kaikki kuten kuuluikin ja myyjät soittivat jos joku osa ei ehtinyt tilaukseni mukaan, että odotellaanko vai pannaanko tulemaan perässä. keitele tuntuu olevan 70 % ihmisistä paikka huonossa maineessa, mutta ei se firma siitä varmaan mihinkään kaadu?! jos joku haluaa asioida siellä niin siitä vaan - eihän siinä meikäläisen ropoja kulu. ja toisaalta, kun en enää wolsuakaan omista niin voisin tokaista että "what ever".
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    edelleen sitä mieltä ettei jutut tyhjästä lähde liikkeelle! esimerkiksi kaikki opel-miehet varmaan kuulleet juttuja sutii-oy:stä ja nekään ei ole tuulesta temmattuja.
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    No ei ollut kyllä hinnoilla pilatut ja osia löytyi joka lähtöön? :D
    http://www.motonet.fi/Malli.php
     
  20. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Tottahan se on, että jokainen ostaa osansa sieltä mistä haluaa. Tarjontaa on useiden yritysten toimesta ja niistä löytyy kyllä varaa valita:

    Hot Cars
    Kuplapaja
    Keiteleen Kone
    Neoretro
    Aircooled.fi
    V-Wauhtipiste
    Motonet

    ja lukuisat muut osafirmat.

    Allekirjoittanut suosii yrityksiä, joiden hintataso on järkevällä tasolla ja palvelu pelaa asiallisesti.
     

Kerro tästä muillekin!