Kolaroitu Kustom Olds

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Michael75, 14.1.2006.

  1. Michael75

    Michael75 1st gear

  2. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Että noinkin hienosta olds mallista voi rakentaa noin ruman... :argue:
     
  3. Sepi

    Sepi Gearhead

    Etenkään tuo takalasi ratkaisu ei ole mikään mahottoman nätinnäkönen... :rotfl:
     
  4. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    No eipä kyllä...Ja jos jaksaa pidempään autoa katella niin huomaa ettei siitä löydy mitään positiivista sanottavaa.. :-?
     
  5. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Posittivisenä asiana voisin mainita tuon "pancaked" konepellin.
     
  6. Swine

    Swine Gearhead

    Vaikkei tuo niitä hienoiten toteutettuja olekaan,(varsinkin takalasi on kuin jostain akvaariosta nusaistu)niin eikös siinä olisi hyvää potentiaalia omaava kustom aihio?
    Ei ainakaan tarvisi mistään läpimädästä keosta harsia kasaan..
     
  7. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

  8. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    10 tonnia noin rumasta aihiosta? Mikähän järki on ollut ruuvata 70-80-luvun laatikkojenkin koelauta 49 Oldsiin? Muutenkin siistimmän saa miltei hylysystä, jossa on aikalaisia pisteosia kiinni, tossahan ne kaikki on hukattu.
     
  9. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    No jo on kaunotar. Ihan silmissä sulaa. Kaikkea ne ihmiset ajallaan ja rahoillaan puuhaa? Tietty makuasioista ei voi kiistellä, mutta silti :eek: ??
     
  10. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Kun katsoo tarkemmin niitä kuvia kolarivauriosta ja lohjenneiden kittausten määrää, niin voi vain kuvitella miten paljon siellä on leivottu kittiä muuallekin. Vähän "Pimp my ride"-tyyliin.
     
  11. AteV8

    AteV8 Gearhead

  12. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

    Novan rakentaja on saanut vaikutteita esim. V8 Magazinessakin esitellystä Rautakummun Novasta, jossa on vastaavanlaiset takalokasuojien levitykset. Ei näytä minunkaan silmään kauniilta, mutta kun tietää, että lähtökohtana on ollut puutteellinen, ruosteinen neliovitolppa kutostekniikalla ja rakentaja on tehnyt kaiken itse (ml. peltityöt, tekniikan vaihto ja kunnostus, verhoilun, maalauksen jne) ilman erikoistyökaluja (ei ollut kanttikonetta, mankelia, sikkikonetta, englanninpyörää, ruiskutuskammiota tms), osittain taivasalla minimaalisella budjetilla, niin ei voi muuta kuin nostaa hattua sille mielettöämälle innokkuudelle ja sitkeydelle. Tuossahan toteutuu täysin hot roddingin henki: tehdään itse massasta poikkeava itseä miellyttävä auto käytettävissä olevista materiaaleista käytettävissä olevin välinein pienellä rahalla. Jos lopputulos ei joitain muita miellytä, niin voi voi....
     
  13. 4dtolppamies

    4dtolppamies Gearhead

    Olet muuten oikeassa. Omaan tupellukseen verrattuna kuitenkin ansiokasta käsityötä ja kauneushan on katsojan öögassa, makuasioista ei voi kuin kiistellä. Ja tosiaan jos on ollut kovin puutteellinen ja laho lähtökohta niin suurin osa meistä ehkä napsisi kasasta parhaat palat varaosiksi, sen sijaan että leipoo oikein pieteetillä jotain persoonallista ja saa vielä laitteen radalle.

    :oops:
     
  14. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Takaikkunaa lukuunottamatta hieno..mutta eikös toi maalautukseen menis kuitenkin, joten pikkuikkuna tilalle ja väri pintaan...
     
  15. harti

    harti 3rd gear

    Taitaa olla enemmän 80-lukulaista kanta-autoo kuin -49 Oldssia.
     
  16. stefanoff2

    stefanoff2 1st gear

    Jos vaihtais takalasin, penkit, kojelaudan, peilit ja kromia puskureihin niin vois jo ruveta näyttään paremmalta :D
     
  17. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    JEPS, noinhan se asia on!
    Ei tuo Nova mielestäni kyllä niin pahan näköinen ole...
     
  18. rocketman

    rocketman Gearhead

    jeejee, no onpa kamala... ihan ok pelihän toi on, mä muuttaisin takaikkunaa ja laittaisin kromia, ja mun mielestä toi kojelauta on ihan kiva idea. Tekijänsä mielestä on saattanut olla unelmiensa täyttymys, sehän on tärkeintä. Ja mitä sitten, jos joku on paikannut lommoja kittaamalla, on se pkele kun tätä foorummia lukemalla voisi luulla, että on olemassa joku yk:n ihmisoikeusjulistuksen kaltainen ohje miten autoja "saa" rakentaa. laittakaa "ei-mitään-hyvää" arvostelijat toki kuvia omista kustomeistanne ja niiden pohjatöistä tänne, niin voidaan arvioida :eek:
     
  19. Ismoskosmos

    Ismoskosmos Double Gearhead

    Joo en oo peltiseppä ja ''kustomistani'' löytyy pakkelia...En ole autoa itse leiponut,muttei nuo pakkelit haittaa vaikka sitä vähän onkin...Tuossa kyseissä oldsissa minun silmään pistivät eniten nuo ikkunat,peilit,sisusta,renkaat ja sen semmonen...Ja ei oikeen muutenkaan lämmittänyt.Ei voi mitään sanonpahan vaan mielipiteeni...Uskon siihen olevan minulla oikeuden,vaikka en olisikaan peltivelho,mutta jos olisin, toteuttaisin asiat eri tyylillä. 8) Kyllä minä voin ottaa kritiikin vastaan esim.tekemistäni huonekaluista vaikka sanoja ei olisikaan puu-seppo...Jos vaikka jostakin työtilauksesta saisin negatiivista palautetta,en mene sanomaan ensimmäisenä,että alappa kuule tekemään ite ku tunnut osaavan...Minä olen siinä sen osa alueen hallitsija ja minä teen siitä tuotteesta sellasen,että kelpaa... :odroll: ...Tais mennä nyt pikkasen ohi aiheen... :lol:
     
  20. JKL Raggars ry

    JKL Raggars ry Gearhead

    milloin saa ilmasta mielipiteen jonku autosta?
    pitääkö ensin näyttää mitä on ite tehny vai pitäiskö auton omistajan kertoa että nyt saa sanoa mielipiteensä. muuten oltas vaan hiljaa. tarvitseeko mielipiteensä perustella, vai kelpaako jos sanoo vaan että ruma ku rullatuoli?

    :)
     

Kerro tästä muillekin!