Starttirele

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Anonymous, 19.5.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Minkäkokoinen (virta) rele olisi sopiva
    starttireleeksi. Tarkoituksena olisi käyttää
    alkuperäistä virtalukolta tulevaa johtoa ohjauksena ja vetää solenoidille uusi
    johto suoraan akulta, releen kautta kytkettynä.
     
  2. ana57

    ana57 1st gear

    Iso, virta on arviolta 50 A (veto + pitokäämi), kun vetokäämi irtoaa piiristä (solenoidin kytkeydyttyä) vita pienenee n kolmannekseen. Kannataako ?
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Menee hieman oho aiheesta, mutta kysynpä kuitenkin :smile:
    Onko monella 6,2 DSL motivaattorilla varustetussa autossa ollut ongelmia solenoidissaan? Mulla lähti välillä auto käyntiin, mutta joskus ei edes solenoidista suoraan akulle virtaa laitettaessa...
    Viime viikolla huomattiin että solenoidin pää oli haljennnut. Tuttu sähkömies kertoi vian olevan suht yleinen, eli onko moisia kokemuksia kellään??
     
  4. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Euro-GM:ssä kyllä. Vaihdoin jo kerran toisen(käytetyn) startin ja putsasin solenoidin mut sama jatkuu. Tosin ne ei ollu halki. Eipä tää kyl paljo auttanu...
     
  5. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Eipäs liity solenoidin halkeamiseen mutta gm:n starttaamiseen auttaa usein fordin solenoidi joka on siinä apukuskin puolen lokasuojassa. Herätejohto sille ja siitä paksu johto startille jonka herätepiuhaan lyhyt piuha paksusta kaapelista. Nyt alkuperäinen solkku saa täyden akkujännitteen eikä jotain x volttia alemman joka tulee virtalukon ja useiden liitosten kautta. Fordin solkku on viileämmässä paikassa kun alkuperäinen jolloin kuumana starttausongelmat helpottaa hieman.
     

Kerro tästä muillekin!