Suburbanin suurin rengaskoko?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja j´la, 12.7.2007.

  1. j´la

    j´la 1st gear

    Haku ei oikein tuottanut tulosta, eli toivottavasti joku asiaan vihkiytynyt osaisi neuvoa. Minkä kokoista rengasta kannattaa tyrkyttää konttorille -94 Suburbanin alla? Mikä on esim 454SS Pickupin rengaskoko ja kelpaakohan vertailumalliksi.
    Pitäähän emännän kauppakassiin kunnon pyörät saada :D

    Ja jos jollakulla on joutilaana sopivia renkaita/vanteita, tyrkyttää sopii.
     
  2. 496SS

    496SS 3rd gear

    454SS pick-upin vakiorengas on 275/60/15.
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    Suurin 1994 pickupin optiorengaskoko näyttäisi olevan 265/75R16.
     
  4. j´la

    j´la 1st gear

    Mistä moinen tieto löytynee? Olis jotain mitä näyttää konttorilla.
     
  5. SamiL

    SamiL Gearhead

    Myyntiesitteestä ;)
     
  6. ponco76

    ponco76 1st gear

    Mulla on -95 Suburbani katsastettu 305/70-16 renkailla.
    Alkuperäinen koko on rek. otteen mukaan 265/75-16.
     
  7. Kintus

    Kintus 1st gear

    eikös nuo ole samaa luokkaa ko 295/75-16 ?

    koska oot renkaat otteeseen saanu ja millä verukkeella? :eek:
     
  8. ponco76

    ponco76 1st gear

    305 renkaat oli alla kun ostin auton vuosi sitten ja katsastin viime syksynä auton näillä renkailla. 265 renkaat on tullut otteeseen varmaan rekisteröinnin yhteydessä. Auto on ollut suomen kilvissä 1.5 vuotta ja ei ole mun tuoma eikä leimaama.
     
  9. kojo

    kojo Gearhead

    Mites hyvin sopii toi 305:nen pyörimään ja onko korotuksia vai vakio? ens kesäks aattelin uudet kesäkumit ja näissähän pätee se että suuri on kaunista :rotfl:
     
  10. ponco76

    ponco76 1st gear

    Hyvin mahtuu 305 pyörimään. Auto on mun tietojen mukaan pikkasen korotettu ja jäykemmällä alustalla. En ole asiasta varma, vaan näin mulle kerrottiin ostohetkellä. Etulokareissa on pienet muovilevitykset, jotka ei taida olla vakiomallissa.
     
  11. oobee

    oobee 1st gear

    Mulla lukee otteessa rengaskokona 315/75 -16 Auto on -94 eikä ne konttorilla sen kummemmin ihmetellyt eikä nurissut.
     
  12. kojo

    kojo Gearhead

    :mad: Sovittelin tossa eilen 95 mallisen k2500:sen alle 285/75r16 dueleria 16x8 vanteella ja sopishan se hyvin oleen suoraan ajaessa mutta kääntyessä renkaan kulutuspinnan ulkoreuna ottaa kiinni siihen muovikäikäleeseen joka on siinä etupuskurin kohdalla ja takareunassa sen muovilevikkeen alareuna ottaa kans kiinni :cry:

    Oon tässä nyt Pä(i/ä)ssani miettiny miten ongelman ratkos, mieleen on tullu tähän mennessä:

    a) se helpoin: laittaa suosiolla pienemmät renkulat :odroll:
    b) Muovi on pehmeetä, käikäleet helvettiin :eek:
    c) Korottaa koko härveliä, paljonko tarvis, ja miten toteuttaa, sen 2" kai saa ihan etujousia kiristämällä ja laittamalla palikat taakse, kärsiikö kestävyys/ajettavuus?

    Onko muita ideoita/kokemuksia kellään?
     
  13. kane

    kane 1st gear

    Mulla on 285/75/16 Bridgestonet alla vakiovanteilla (16x7??) eikä hannaa vastaan ollenkaan. Jos kääntyessä sattuu kuoppa tms. esim pihalla niin pikkaisen kahahtaa roiskeläppään, ei muuten.

    Vanteen offsettiä tms en tiedä, nuo on tehdasmalli vanteet (ei alkuperäiset varmaankaan kun GMC kupeilla)

    t. kane
     
  14. kojo

    kojo Gearhead

    :-? Noista kuvablogin kuvista päätellen sulla on uudemman (99->) koppasen vanteet jotka ainakin hattu & hihan mukaan vetää rengasta viel enemmän sisään päin kun ton oma vanne..
    Mut kun mä halusin nimen omaan tollaset american racingin nitrot eikä niitä edes saa kun yhdellä offsetillä (0) :oops:
    Kai täs pitää noi 285:t ens kesäks saada alle, pitää harkita lievää korotusta tai niiden muovien raksimista, tai sitten ensi apuna laittaa eturenkaat tollasille kapeemmille vanteille (mulla on sellasen 99-> mallin alutkin olemassa) :odroll:
     
  15. kojo

    kojo Gearhead

    intterwebin ihmeellisestä maailmasta löyty hattu & hihaa tukevaa tekstiä:
     
  16. kane

    kane 1st gear

    No se selittää sen ettei tuolla koolla tarvi eteen lisätä kaareen levikettä. Profiili reuna pysyy etufillareissa tasassa/sis.puolella kaarilevikkeen reunaa.

    Pitäis jostain löytää kuppeihin Chevy logot. Tai sitten tehdä loppuun aloittamani kuva ja laminoida pyörylät kuppeihin.

    t.kane
     
  17. persus

    persus 3rd gear

    mulla on 16x8 tml vanteet et 0.....otti aika paljon kiinni vakio korkusena ...renkaat 285/75 allterrainit.....veistelin vähä rälläl muovii ja peltii pienemmiks...ei tarvinu paljoo loppupelis!!!mut jos kiristät vääntö sauvoi joku pari tuumaa ni ei varmaan ota enää sittekä kiinni???

    olisko kellää myydä mulle jotaa halpoja isompia renkaita tai hienompia vanteita?? :oops:
     
  18. heicola

    heicola 3rd gear

    Mitäs onko kellään tieto tuon edellisen malli (-82 - 91) Suburbanin suurimmasta rengaskoosta? 34" vielä offipalstan mukaan menee, mutta onko täällä tarkempaa tai mulle parempaa tietoa, esim 35"sista? Niitä kun vähän havittelisin.
     
  19. sub

    sub 1st gear

    oon kans ite ettiny keinoo saad suuremmat kummit, mut normaalisti ei saa 35" leimattuu. sit on se helpompi vaihtoehto, laitat vaan, ei muakaan oo kertaakaan pysäytetty renkaitten takia, ja mul o sentää 37" (lukee kyl ottees :lol: ) mut korotusta on 12" ni nehä näyttää pieniltä siel alla...
     
  20. orvivee

    orvivee 1st gear

    Mulla on 295*75*16 otteessa jotka vastaa about 34" kai? 37" on alla ja katsastukseen vaihdan aina noi ekat alle.

    Katsuri sano mulle ainakin et turha on tulla yhtään isommille kinumaan merkintää otteeseen.
     

Kerro tästä muillekin!