Lukkoperä peruuttaessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 4dFunClub, 15.2.2007.

  1. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Alkoi mietityttää tämmönen seikka. Lukkoperiä on montaa tyyppiä, kitka, pala, kartio jne. Toimiiko ne kaikki myös pakilla?
     
  2. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    :eek:

    eiköhän ne kaikki toimi pakilla, lukothan vaikuttavat ainoastaan tasauspyörästöön, eli ei ole merkitystä peruutuksen kanssa.
    normaalisti taitavat toimia kaikki
     
  3. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    :eek:

    elämme mielenkiintoisia aikoja, innolla odotamme vastauksia
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Kaikki levylukot ja kartiolukot ja rataslukot yms toimii molempiin suuntiin (käkikellolukosta en tiedä, on mulle sen verran vieras lukko, että en tiedä)!
     
  5. RB-440

    RB-440 1st gear

    Ei pitäisi olla mitään syytä, miksi tyypillinen jenkin lukkoperä ei toimisi peruuttaessa ihan samaan tapaan kuin edetessä, mutta aika usein olen huomannut, että ainakin mun Letukassa lukko toimii eteenpäin, muttei taaksepäin. Sen huomaa helpoimmin, kun koittaa saada vaunun heijaamaan lumessa, eli koittaa tehdä ns. Timo Mäkiset.

    Vaan lieneekö sitten kysymys teknisestä ominaisuudesta, vai olisko sittenkin odomeetterin > 400 000 km lukemalla tuon ilmiön kanssa jotain tekemistä?
     
  6. WTF

    WTF Gearhead

    Olen muuten ihmetellyt tuota samaa asiaa käkikellosta. :eek:

     
  7. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Käkikellosta saa olla iloinen jos se toimii edes toiseen suuntaan.
     
  8. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Kun hommasin meiän Fleetsiden 14-pulttiseen perrään Detroitti Lockerin, aattelin että kai sillä nyt kehtaa ajaa ampumaradalla tauluille asti. No ei se pehmees hiekas menny raskas auto kuitenkaan, yritin sitten eteen ja taappäin ja emäntäkin yritti. Hyvin se auto kuitenkin molemmilla takapyörillä kaivautui - kunnes oli akselia myöten hiekassa. 265:set sahanterärenkaat varmaan siinä kiusasvat. Ja se että paino oli etupäässä ja vetävät pyörät takapäässä.

    Että hyvä lukko - toimii samalla viisiin ees ja taas. :D

    Pari tuntia meni ku kampesin 4x4-tuumasella kulma kerrallaan ylöspäin ja tökin alle kivenmurikoita. Lopultahan se sieltä lähti. Onneks noissa on oikeet puskurit joista voi autoo nostella ja kammeta.

    Hyvä se on 4x4-tuumanenki jos on kolmisen metriä pitkä.
     
  9. Cortina´71

    Cortina´71 Gearhead

    Ainaki levylukoissa on eri kulmilla olevia niitä puristusrenkaita jotka niitä levypakkoja puristaa kasaan. Eli voi tehdä semmoisen ettei lukkiudu pakilla tai moottori jarrutuksessa.

    http://icpcitation.com/variloc_theory.htm
     

Kerro tästä muillekin!