GM:n kytkinkoppa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja rane_69, 26.2.2007.

  1. rane_69

    rane_69 1st gear

    Valaiskaa onko pikkulohkoon olemassa useamman kokoisia kytkinkoppia.Motissani on ilmeisesti 14" vauhtipyörä 168 hammasta.
    Yhdellä kopalla kun kokeilin niin ei mahtunut paikalleen.(Tähän voi antaa vastauksen että kokeile kahdella kopalla.Kuiva vitsi, itse kun keksin;)
     
  2. Qjet

    Qjet 1st gear

    On. 168-hampainen vauhtipyörä koskettaa "pienessä" kytkinkopassa pitkittäissuuntaisiin vahvikkeisiin.
     
  3. rane_69

    rane_69 1st gear

    Kiitos !! Juuri näin tekee.Seuraava kysymys on että mistäköhän kannattaisi kysyä isompaa kytkinkoppaa??
     
  4. jylhä

    jylhä 1st gear

    on yksinkertaisetkin autot välillä monimutkaisia. itsellä PG vaihelaatikon isohko turbiini vaatis tuon 168hampaisen vetolevyn, mutta kun se vetolevy ei mahdu pyörimään turbiinikopan sisällä.
     
  5. rodhot

    rodhot Gearhead

    Pieneen kytkinkoppaan saa kyllä vauhtipyörän sopimaan pienellä jyrsinnällä,mutta iso asetelma siihen ei sovi. Helpoin ja kallein tapa on ostaa uus lakewood ja samalla varmistaa ettei vauhtipyörä irrotessaan jalkoja vie.
     
  6. rane_69

    rane_69 1st gear

    Vielä lisäselitystä asiaan:
    Eli mottina tulee olemaan gm 350 merimoottori johon olen sovittamassa auton alkuperäistä kovaa laatikkoa.Pitäisi olla semmoisella kytkimellä joka kestää vääntöä.Eli auto on maastokuorma-auto jonka max massa on 5tkg.
    Nyt puuttuu periaatteessa kaikki vauhtipyörän ja vaihteiston välistä.
    Eli jos on hyviä ideoita niin kertokaa kiitos.Haluan kuitenkin säilyttää ison vauhtipyörän.
     
  7. GMC 6000

    GMC 6000 Gearhead

    Suomesta ei taida löytyä mutta jos on kanavia jenkkilään, sieltä kuorkki-purkaamolta 12,5" kytkinlevyn vauhtipyörä ja kytkinkotelo. Vanhemmissa 50 - 70 sarjaisissa Chevyissä (5000-6000 GMC) on bensakoneissa manuaalin kanssa ollut iso vauhtipyörä. Hammasluku kehällä on n. 209 ja pyörivää massaa kohtuudella.

    Itsellä aikoinaan manuaalin ollessa kiinni ei käytössä ollut ongelmia. Autossa ei ollut maamoottoria, vaikka käytettiin maalla :lol: . Chevyn 350:n perässä oli laippa jolla kaaveli muuttui isommaksi, koska starttikehä on suunnileen yhtä iso kuin Chevyn kaaveli. Kytkinkoppa on valurautainen ja siihen voi pultata Chevyläisiä manuaaleja. Siinä oli kiinni mikäsenytoli 465 (456??).
     
  8. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

  9. Qjet

    Qjet 1st gear

    Paras vaihtoehto taitaa tässä tapauksessa olla Lakewoodin ( tmv )kytkinkoppa. Varsinkin, kun tulee tuollaiseen käyttöön ja lisäksi vaihdelaatikkona käytetään tavallisesta (jaosta) poikkeavaa.
     

Kerro tästä muillekin!