TH400 laatikosta öljyt ulos.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja pedu2, 5.3.2007.

  1. pedu2

    pedu2 1st gear

    No nyt sitten jäätiin työpaikalle...perskeles..

    Ajoin auton talliin ja parin tunnin päästä menin rasvaa ristinivelet. Huomasin, että laatikosta oli tullut ulos öljyjä pikkasen.
    Neljän tunnin päästä talliin ja havaintona öljylätäkkö auton alla ja tiputusta/vuotoa.

    Pakko oli ajaa auto pois montun päältä ulos :mad: , ei kerenny vuotoa edes ettimään.
    Kun ajoin 100 km töihin, niin en huomannut poikkeavuutta, eikä vuotanut lähtiessä. Eikä kyllä jäänyt "vanaa" montulta parkkikselle ajaessa 50 m..

    Missäköhän vika? Samoja kokemuksia? Hirviikö käyttää laatikon lämmäksi, jotta pääsis tarkastamaan oikeen öljynmäärän?


    -Eka automaatti mulla...taisi OTTO-automaatti tutummaksi tulla- :rotfl:
     
  2. audiq

    audiq Gearhead

    Re: TH400 laatikosta öljyt ulos. *kiire*

    Samoja kokemuksia joo, mutta et Sinäkään varmaan osaa sanoa, että mistä minun Audi tiputtaa, jos ei tuon enempää yksilöidä vikaa.

    Äläkä ota herneitä!

    Kannattaa käydä kurkkimassa tarkemmin, että mistä se vuotaa ja ei sen laatikon varmaankaan tarvitse ihan lämmin olla, että ne öljyt voi (noin) katsoa.
     
  3. pedu2

    pedu2 1st gear

    Niin vaikeehan tuo on vielä yksilöidä, täytyy vetää haalari ylle ja mennä auton alle parkkikselle.
    Lähinnä tuo ajossa ei vuoda mietityttää.

    Ja herneet ei kestä tässä nokassa.. :rotfl:
     
  4. audiq

    audiq Gearhead

    Oiskohan siinä niin, että käynnissä ei vuoda sen takia, kun laatikossa pinta laskee, eli vuotaisi jostain tikun putkesta tai vastaavasta...?
     
  5. pedu2

    pedu2 1st gear

    Löytyihän se vika kun kerkes etsimään. :lol:

    Vuotaa alemman lauhdutinputken liitoksesta, ilmeisesti helmi on entinen tms. kun ei avaus putsaus+asennonkorjaus+kiristys auttanut.

    Ja täytyy korjata, että kyllä vuotaa käydessäkin ja hyvin vuotaakin.

    Oliskohan jollakin ehdottaa putken osto/teetto paikkaa täällä Pieksämäellä? Pääsis sit korjauksen jälkeen ajelemaan töistä kotio.

    Ja ilmeisesti syyläristä pitää laskee vähän nesteitä pihalle, jotta ei ruiskuta pitkin konehuonetta.
     
  6. audiq

    audiq Gearhead

    ^ Tämä taisi olla uusi ostos...? :-?

    Kuulostaa vähän oudolle, että vielä ruikkisi nesteitä syylarista, jos et itse sinne ole mitään lisännyt.

    Öljyvuotoon en osaa muuta sanoa kuin, että itse lähtisin tutkimaan jonkin O-rengasvirityksen mahdollisuutta, että kotiin edes pääsisi.
     
  7. ZipZap

    ZipZap 1st gear

    Minä tilasin omaan th400 lootaan www.nippelit.net sivuilta uudet putket. Siellä on valmiita putkia, päissä oikeat kierteet, ainakin kävivät minun laatikkoon. Mittaat vaan vanhojen putkien pituuden ja tilaat sieltä. Putkien taivuttelu on taitolaji sinänsä, mutta varmasti sen osaa jos minäkin onnistuin.
     
  8. Degtjarev

    Degtjarev 1st gear

    South west trade. putket maksaa n16? ja putket taipuu nätisti käsin, eikä mee herkästi lyttyyn. Niin ja tosiaan se vaihelootan öljy kiertää syylärissa (omassa reunassa) joten kun irrotat ne putket syylärin päästä niin korkeintaan tulee vähän atf:ää
     
  9. pedu2

    pedu2 1st gear

    Kiitoksia tiedoista. Nyt on laatikosta hydrauliikkaletku liitettynä vanhaan putkeen.
    Tarkoituksena ois laittaa molemmat putket hydrauliikkaletkulla aina laatikolta syylärille asti kunhan vapaat koittaa ja aikaa on
    Mielipiteitä/kokemuksia?
     
  10. RB-440

    RB-440 1st gear

    Hydrauliletku on toiminut mulla ihan hyvin. Mahdollisia narinan aiheita vois olla, että letku ei ehkä jäähdytä samalla lailla kuin putki ja letkut on joskus vaikeeta saada kunnolla kiinni ja mobilistille voi olla muuten vaan vaikeaa hyväksyä alkuperäisestä poikkeavia ratkaisuja. Joskus kuulin hydrauliikkaputkassa, että kansanauton automaattivaihteisto olis ottanut itseensä jostain hydrauliputkesta irronneesta aineesta, mutta ei mulle ole jenkkilaatikossa sellaista tapahtunut. Ei ainakaan vielä.
     
  11. PauliP

    PauliP 1st gear

    Itse olen ostanut valmiita oikeita metalliputkia Kauno Koskiselta Hartolasta. Maksoi viimeksi muistaakseni jotain 15-20€, ei kannata ainakaan rahan puoleen alkaa irtonippoja hommailemaan.

    Mutta kuten tuossa edellä kirjoitettiin, taivuttelu on vähän työlästä, etenkin jos haluaa orkkismalliset.

    Jos laitat hydrauliikkaletkua, muista varmistaa että sisähalkaisija on riittävä ja että sisäputki kestää automaattiöljyä (esim. teflon). Kaikki kumiletkut ei sitä kestä, saattaa sisäletku venyä ja junttautua tukkeeseen.
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Ja kaikkein ensimmäisen tarkistat uusista liittimistä että niissä on vähintään samankokoinen reikä kun itse letkussa. Ei auta jos letku on 8mm sisähalkaisijalta jos reikä liittimessä on 4mm
     
  13. nimat-13

    nimat-13 Gearhead

    ei välttämättä tarttekaan

    Ei sitä lauhdutinta tarttekaan normaalikäytössä suomessa talvella,voi huoletta laittaa letkut yhteen jos ajaa tarttee.Tämmönen maahantuojan kiertokirjekin tuli koskien tota asiaa -76v kun olin cryslerin kursseilla aroyhtymällä,ja myöhemmin jos lauhdutin vuoti se ohitettin,enkä muista että ois yhtään lootaa hajonnu vaikka lauhduti pelistä pois.Ja eihän vanhoissa ollu ollenkaan,koko lauhdutusta.Että tien päälle ei tartte jäädä jos jollain saa letkut/putket yhteen.
     
  14. pedu2

    pedu2 1st gear

    Itekkin mietiskelin tuota lauhdutuksen tarpeellisuutta, mutta kun se kerran autossa on ollut, niin olkoon tästä edespäinkin.
    Ja tosiaan hinnan puoleen ei hydrauliikkaletkuja kannata ruveta laittelemaan (letkut yhteensä n. 13euroa nippoineen), mutta jotenkin niiden joustavuus ja helppo asennettavuus houkuttaa.
    Itsekkin porasin hydrauliikkaletkun nipan reiän isommaksi, jotta virtaus olisi mahdollisimman "normaali".

    Ja sehän on makuasia millä korjaa (alkuperäisosat/korvaavat), mutta minulle pääasiassa että pirssi pelaa ja ei ole "rävellyksiä". Ja ainahan pitää uutta kokeilla, saapahan sitten kokemusta..hyvää tai huonoa. :rotfl:
     
  15. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kyllä jäähdytys on hyvä olla toiminnassa, etenkin high stall ja lukkoturbiinivaihteistoissa. Viileämpi öljy on parempaa kuin kuumempi, ja vaihteiston kestoikä pidempi.
     
  16. RB-440

    RB-440 1st gear

    Harvoin tavallisen massatuotanto auton tekniikkaan mitään ihan tyystin tarpeetonta vispilää on lisätty, eli kyllä niillä yleensä joku tarkkaankin laskettu tarkotus on.
     

Kerro tästä muillekin!