Keskustelu harrastajaystävällisistä ehdokkaista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja TheJokke, 20.2.2007.

  1. TheJokke

    TheJokke 1st gear

    Jaa että Salovaara olisi mies paikallaan..? Eikös tuo vasta ollut ihan ääneen kannattamassa lakimuutosta, jossa autot verotettaisiin päästöjen mukaan ja jos ei ole tehtaan antamia arvoja, niin sitten heitetään hatusta jotain auton painoon ja moottorin kokoon verraten.

    En muista tiedä, mutta multa toi ei saa edes kuiskausta, saati sitten koko ääntä.

    ________________

    Edit:

    Viestiketju on jaettu kahteen osaan, jottei asiat sekoittuivat. Ensimmäinen viesti löytyy:

    http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... 76&start=0

    -Ylläpito-
     
  2. 1989

    1989 1st gear

    Re: Harrastajaystävälliset edustajat

    Herranjestas! Poliisi(mp?) ja ajelee Harleylla? Onkohan virkaveljet muistanut tarkistaa pyörän prosentit jossain ratsiassa....Ettei vaan ois väärän vuosimallin osia liikaa kapineeseen eksynyt, hyi hyi! (terveisiä ex-88:lle..., nykyinen mikä-lie-ruusuvuori/kallio tai jotain...)
     
  3. Luigi

    Luigi Gearhead

    Se on tuo isobroidi isekkin pelannut monenlaisten laitteitten kanssa ja ollut harrastuksessa mukana kauan.Eipä tuo vielä ole kilpiä repinyt vaikka monenlaisilla pärisyttimillä on tullut liikuttua :D
    Ääntä Kallelle vaan!
     
  4. surma erkki

    surma erkki 3rd gear

    Kymen vaalipiiristä ei löydy ainakaan ketään järkevää ehdokasta, ihan uunon näköstäkin sakkia suurin osa :mad: Tais jäädä äänestämättä.
     
  5. rrauta

    rrauta 3rd gear

    jos ei sitä mieleistä ehdokasta löydy, niin kannattaisiko kuitenkin äänestää ja vielä niin että ääni menee sellaiselle porukalle jotka haluaa muutosta nykyisten päättäjien linjaan.
     
  6. Piru

    Piru 1st gear

    On tosiaan!käsittääkseni ollut ainakin mukana ajamassa moottoripyörien rakentelua helpottavien säädösten uudistuksia.HD:n omistaja myös.

    Pistäkääs tosiaan noitten nimien lisäksi osviittaa miten ovat harrastajien
    asioita edistämässä tai muuten harrastuksessa mukana.
     
  7. hot rod

    hot rod 1st gear

    Samalta näyttää täällä Pohjois-savossa.Kaikki määkii samoja vanhainkoti/lastenhoito asioita (toki tärkeitä!) mutta eivät erotu oikein toisistaan.
     
  8. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Ja jos ei vaalipiiristä löydy sopivaa, niin voihan sitä funtsata vähän, että miten puolueet politikoivat yksityisautoilusta, omistuksen verotuksesta jne.
     
  9. advance

    advance 3rd gear

    Minä en keskustalle tai kokoomukselle ääntäni anna. :webmaster: onhan tuolla lyly rajalallakin corvette ja ollut monia muitakin, mutta liekkö kuitenkaan mittään saanu tuolla aikaan.
     
  10. Jza

    Jza Double Gearhead

    Re: Harrastajaystävälliset edustajat

    Tää on ihan ookoo hemmo. Ainakin sen muutaman vuoden perusteella, minä häneen ehdin tutustumaan (juu, en suinkaan poliisin asiakkaan roolissa :D ).
     
  11. mopar miäs

    mopar miäs 3rd gear

    vaalit

    no olisko kellään heittää hämeen pohjoiseen piiriin harrastaja ystävällistä nimeä
    äänestään kyllä menen mutta voi olla että lainaaan vaalilippuun tekstin juha vuoriselta :lol:
     
  12. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Kyselin tuolta Kalle Jokiselta muutamia kysymyksiä, ohessa vastauksia:




    Ajoneuvojen varuste ja katsastussäädökset ovat meillä vielä Brechnevin ajoilta, jolloin kaikki oli kiellettyä mikä ei ollut erikseen sallittua.
    Itse olen vapaamman ja yksilöllisemmän linjan kannattaja.
    Lainsäädännön muutostarpeiden suhteen harrastajat itse ovat parhaita asiantuntijoita. Teitä haluan kuunnella ja viedä asioita eteenpäin, jotta harrastus olisi mielenkiintoista ja kehittyvää.
    Politiikassa ei ole tunnistettu miten laaja, työllistävä ja paljon rahaa käyttävä joukko ajoneuvoharrastajat ovat. Tällä alalla olisi paljon työllistymismahdollisuuksia.

    Perinteisesti kun valtio on tarvinnut verotuloja on verotus aloitettu A niinkuin auto ja B niinkuin Bensiini. Sitten onkin kertynyt verorahoitusta sen verran että on voitu lopettaa ja aloittaa taas hetken kuluttua A:sta.

    Politiikan toimijat laulavat kuin yhdestä suusta, että autoverotusta pitää siirtää uuden auton hankintahinnasta käytön verotukseen. On puhuttu jopa 2000-2500 ? vuotuisesta käyttömaksusta. En kannata tällaista verotuksen painopisteen muutosta.
    Se rankaisi vanhempien autojen käyttäjiä ja niitä joilla on useampia ajoneuvoa sekä niitä, jotka joutuvat asuinpaikkansa tai työnsä vuoksi pitämään autoa, mutta ei ole varaa eikä halua vaihtaa autoauuteen 2-3 vuoden välein.

    Tässä joitain ajatuksia lyhyesti ja pikaisesti.
    Pitkien puheiden ja työnteon aika näissä ajoneuvoharrastusasioissakin on sitten kun olen sisällä, sitä ennen tarvitaan kuitenkin paljon puolesta puhujia ja ääniä moottoriväeltäkin.

    Terveisin Kalle Jokinen
     
  13. pölhö

    pölhö 1st gear

    Taitaa mun ääni mennä Jokisen Kallelle :D Näitä poliiseja ja muita täälläkin paljon haukuttuja virkamiehiä on harrastajissakin ja alan tapahtumissa paljon, siis ihan harrastuksensa, ei työnsä puolesta. Eivät vaan rupea ensimmäisenä huutamaan tapahtumassa: Hei kattokaa kaikki, mä oon poliisi :poff: :poff:
     
  14. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ääni täältäkin Kallelle...Vaikka Laxell onkin tutumpi...mutta enemmän purjevenemies minun käsityksen mukaan...laxmarin etc..
     
  15. rysty

    rysty 1st gear

    Se on kaverit sillälailla että kun noi pollarit änkeytyy noihin harrasteajoneuvokuvioihin, niin siitä ei hyvä seuraa. Ne on poliiseja vapaallakin.

    Motskariharrastajat painii vieläkin asioiden kanssa, mitä sai aikaiseksi yks ainut poliisi 10v sitten.

    Samanlaisia kateellisia ja omaan virkauraansa pönkittäviä ihmisiä ne on, niinkuin me muutkin.
     
  16. Luigi

    Luigi Gearhead

    Eihän kukaan synny poliisina eikä harrastajana.Tuon logiikan mukaan leipuri on leipuri eikä voi harrastaa mitään.Jokainen tekee sitä työtä mikä omalta tuntuu/on mielekästä eikä ammatti sitä määrää voiko olla harrastaja tai ei.
     
  17. kh-bobber

    kh-bobber 1st gear

    Täähän on Rysty helppoa; äänestetään toi Kalle eduskuntaan niin se lakkaa olemasta polliisi ja muuttuu sinunkin etujasi ajavaksi kansanedustajaksi :wink:
     
  18. rysty

    rysty 1st gear

    Kyllä poliisiksi alkava ihminen on varustettu määrätynlaisella luonteella.
    Ei voi olla poliisi jos toisten ihmisten kyttääminen ja asioihin puuttuminen tuntuu vastenmieliseltä.
    Noiden jätskikauppiaiden (näytti toikin tyyppi olleen joskus prätkäkyttä)kanssa kun pari kymmentä vuotta on tuolla tienlaidassa vääntänyt kättä lokasuojan pituudesta ja kissasilmästä, niin oppii huomaa että samasta muotista ne tulee. Ja se kyttämuotti on kyllä ihan oma. Jos asiasta ei ole kokemusta, ei kandeis kinaa.

    Mut äänestäkää vaan slurkkeja lisää eduskuntaan, mutta älkää iniskö sit tienvarsikameroista ja 10v kuluttua autojen pakollisista seuranta vehkeistä.
     
  19. Luigi

    Luigi Gearhead

    Tuosta poliisista on kokemusta 41v joten luulen tietäväni mistä puhun. Mulle ei poliisi ole ikinä mikään peikko ollut,kyllähän sinnekin porukkaan mahtuu monenlaisia tallaajia niinkuin muihinkin ammattiryhmiin ja kun vehkeet on kunnossa ja muutokset paperissa niin ei tarvi pelätä :D
     
  20. 1989

    1989 1st gear

    Olen samaa mieltä, kerran poliisi, aina poliisi.Kyllähän sitä mm.88 ynnä vastaavat tapaukset on osoittaneet mihin poliisit "parhaimmillaan" pystyy. Tosin olihan tuosta mielivaltaisesta(ja osin laittomuuksiinkin venyneistä) poliisien ratsiaintoilusta ja kilpien viemisistä se hyvä puoli että saatiin aikaiseksi MMAF...Tosin en epäile yhtään etteikö ylilyöntejä tule edelleenkin tapahtumaan poliisin toimesta mutta ainakin harrastajien tietoisuus omista oikeuksista on kasvanut. Nimim. kolme selvityspyyntöä kolmen eri poliisin asiattomasta käytöksestä tehnyt.
     

Kerro tästä muillekin!