Jarrusatulan kiinnikkeet??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja HELL2, 24.3.2007.

  1. HELL2

    HELL2 Gearhead

    Mitenkä paksusta olette noita työstäneet??? ,,jotkuthan käyttää kyl tehastekoisiakin.
     
  2. julmajari

    julmajari Gearhead

    mul tuli tehastekonen 6,2mm
     
  3. julmajari

    julmajari Gearhead

    eiku 8mm onkin paksuus
     
  4. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Itse käytin 10mm paksuista lattaa johon sai sitten mukavasti väännettyä kierteen 8) Onhan tuo ehkä liioittelua mut ainakin kestää eikä tarvii välttämättä katsastusmiehen kanssa vääntää kättä asiasta :odroll:
     
  5. HELL2

    HELL2 Gearhead

    Mittailin tos peltihyllyä ja vertailin tehastekoisiin ja tuo 10mm lootu on passelia.
     
  6. HELL2

    HELL2 Gearhead

    No niin Adapterit työstetty...vain kierteet puuttuu..1/2 Unf-tapit kortilla näin pyhä-aamuisin..Mites noissa tehastekoisissa? , millä kierteellä satulat tulee kiinni? M12 paksuus olisi lähellä ,mutta tuntuu aika harvalta tärkeässä paikassa, toisaalta ainakin takasatuloissa olen nähnyt tuota kierrettä käytettävän europuolella.
     
  7. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Nimimerkki B50 laitto myös levyt omaansa. Vai ootko edes tekemässä tota muutosta Buickiin?
     
  8. HELL2

    HELL2 Gearhead

    Buickissa jo levyt paikallaan.yks mäntäset liukusatulamallit
    tehdaskiinnikkeillä. Nää menee vähän uudempaan vehkeeseen mut samaa yhdistelmää taidan soveltaa tulevaisuudessa vanhempaan.
    B50.n auton satulankiinnitys kyl kiinnostaa myös. Periaatejutuista jo viime vuonna juteltiinkin mut en oo livenä viel nähny. Hyviä ja edullisia peruspalikoita käyttävä jarrusysteemi on aina tutustumisen arvoinen...täytyy vilkaista kun sattuu vastaan.
     
  9. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Onkos buikki ajossa jo tänä kesänä?
     
  10. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Mulla on sitten varmaan vähän ylimitoitetut kun on 45 mm paksua alumiinia. Satulat tosin on radiaalikiinnitteiset. Takana on luokkaa 10 mm paksut levyt, joihin satula kiinnittyy.
     
  11. HELL2

    HELL2 Gearhead

    Kovat on haaveet tänä kesänä päästä tielle Buickilla. Tuonne kesäkuun alkuun tähtäilen.. välissä pitkä rivi jossittelua mut kovalla työllä tai rahallisilla uhrauksilla niistä on tähänkin asti selvitty..

    Tuo 10mm satularauta mulle nyt tulee..Aamulla pitää pulttikauppiaan kans ehtiä sopivan kovat ja tiheät pultit.....M12/1,5 ois aika helppo ratkaisu.
     
  12. chevy 34

    chevy 34 Gearhead

    Itse käytin satulan kiinnitykseen juurikin M12 x 1,5 10.9 pultteja ja olka-akseliin 10mm adapteri levy tulee kiinni M10 10.9 läpi pulteilla.. Tämä siis 34 chevyssä 8)
     
  13. B 50

    B 50 Gearhead

    GM:n orgis pulteilla vedin kiinni. Taitaa jo olla muöhäistä, mutta sellaisen jenkatappi joutais. Adapteriaihiot oli muistaakseni 30x250x250 palat lattaa. Onneks ei tarvinnu pekästään kahdella kädellä ja pläkkendekkerillä...:poff:
     
  14. HELL2

    HELL2 Gearhead

    Joo kiitos tarjouksesta...palikat jo paikoillaan..
     

Kerro tästä muillekin!