B&M vs. TCI vs. Hughes

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja HT, 1.5.2007.

  1. HT

    HT Gearhead

    B&M Holeshot, stall 2400 rpm
    TCI Breakaway, stall 2400 rpm
    Hughes Performance Street Master, stall 2500 rpm

    Pystyykö noita ylläolevia turbiineja asettamaan sen kummemmin paremmuusjärjestykseen? Kaksi ylintä maksaa 300$ alin 250$.

    Olisi tulossa kevytkoppaiseen kevyesti piristetyllä koneella olevaan kärryyn. Perävälkkä 3.4.

    Kokemuksia kaivataan. Lähteekö auto liikkeelle jo tyhjäkäynnillä vai tarviiko miten paljon jengaa? Arkikäyttö?
     
  2. montego

    montego 1st gear

    No tuo tci oli mun chevyssä aikoinaan ainakin aivan ahterista "kuminauhaaaaa" :mad:
     
  3. cuda69

    cuda69 Gearhead

    meillä on malibussa tuo b/m ja on kestänyt isolohkon ja sliksien kurituksen jo kahtena kesänä,tosin cudassa hajos alle 2tkm,kun oli kaula hitsattu turbiiniin hiukan kieroon.eli tekovika jota ei saanut takuuseen.hughesista ei kokemusta ,mutta tuo tci lienee huono?
     
  4. qwer

    qwer 1st gear

    Mielestäni kaikki samanlaisia, mutta vain tci:n turbiini on tuttu. Ajoin kadulla tci street fighterilla ja toimi hyvin.
     
  5. mopster

    mopster Gearhead

    Mulla on ollu toi TCI:n "riko pois" turbiini ja se tuntu kyllä normaali ajossa ihan vakiolta, ryömii kyllä eteenpäin tyhjäkäynnilla. Stallia oli 400 rpm enemmän kun vakiossa, ei 1000 kuten mainospuheissa sanotaan. Puol kesää se kesti ennen kun kaula ratkes.
     
  6. HT

    HT Gearhead

    B&M on saanut pääsääntöisesti enemmän kehuja. Moni tuntuu kuitenkin olevan sitä mieltä ettei 2400 stallinen juurikaan eroa vakiosta. Mites sitten tuo 3000 tork master. Se vaan mietityttää jos matka-ajon kierrokset on alle 3000 kuumuuko laatikko kovasti?

    Eli kokemuksia torkmasterista kaivataan.
     
  7. Gyrus

    Gyrus Gearhead

    B&M 2400 löytyy iteltä ja kyllä se ihan tyhjäkäynnillä (n.800) lähtee eteenpäin kunhan nostaa jalan jarrulta, mutta sitten kun polkasee kunnolla niin kierrokset heti siinä 2300 ja silloin vasta alkaa kunnolla vetämään..

    ei paljoa huomaa eroa normi turbiniin jos ei jarrua vasten kato kiekkamittaria
     
  8. RAIVO

    RAIVO Gearhead

    Mulla kans toi samainen isolohkon perässä toista kesää. Ryömii hyvin, antaa löysää kun painaa vähän enempi, vauhdissa runtatessa noin 2800. Kai mulla on sit vääntöö sopivasti tai löysyyttä turbiinissa enempi.. Kokemuksia mulla ei oo muista ku tosta ja vakiosta, joten en osaa sanoa onko hyvä vai huono, ainakin parempi ku vanha..

    Toi tci oli mun nappilootaan oikeestaan ainut vaihtoehtokin ainakin hintaluokassaan. Toivotaan että kestää..
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Mulla ei ole yhdenkään TCI:n kanssa ollut ongelmia, viitisen kappaletta niitä on ollut käytössä. Tai, jaa; yks 10" TH turbiini hajos, mutta sitä käytettiin transbraken kanssa, vaikkei se ollut brake turbiini, eli sitä turbiinin laatua on huono siitä syyttää. Muuten noi on kyllä sopineet ja toimineet, mutta ominaisuudet ei oo olleet mitenkään säteilevän hyviä yhtä 10 tuumasta lukuunottamatta. Se olikin custom turbiini, race malli, eikä mikään listasta valittu super extreme hyper fighter. Mainosten mukaan ihan samat kamat, mutta toinen vaan toimii paremmin ja maksaa tuplasti?
     
  10. Fireball

    Fireball Gearhead

  11. HT

    HT Gearhead

    Mitenkäs tuo seikka?
     
  12. HT

    HT Gearhead

    Nyt laatikossa B&M holeshot 2400. Ero kohtuullisen suuri entiseen turbiiniin. Tarkemmin en tiedä mikä se oli, mutta luultavasti vakioturbiini, koska otti kiinni heti tyhjäkäynniltä eikä nostanut juurikaan kierroksia.
    Nykyisellä nostaa kierrokset noin 1500 rpm ennenkuin ryömintävauhti alkaa kasvaa, ja yhtään nopeampi liikkeellelähtö/vauhdinnosto saa kierrokset välittömästi 2000 rpm paremmalle puolelle. Aikaisemmin paikaltaan lähdettäessä kun painasi kaasun puoleen väliin oli lähtö kuitenkin suhteellisen rauhallinen - nyt samanlaisella lähdöllä renkaat kiljuu.
    Tuntuu että koneesta tuli tehokkaampi ja kierrosherkempi kun kierrokset ampaa heti ylöspäin. Alussa tuntui, että perskele tämmöinenkö tästä tuli, mutta vähän aikaa ajeltua onkin tosi yes.
     
  13. BBC

    BBC Guest

    STALLSPEED

    Coan erittäin hyvä. Itse olen myynyt Suomeen 6kpl Neil Change ja kovaa niillä on ainakin ajettu. B&M hyvää perustasoa, lopettivat juuri customturbiinien teon ja keskittyvät perustuotteisiin.

    Aulis
    www.auliz.fi
     
  14. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Mulla oli Mesessä (TH700) tuo TCI lukottomana versiona. Veti tyhjäkäynnillä ihan ok ja toimi kaupungissa sivistyneesti. Matka-ajossa (100-120 km/h) huomasi ylämäissä vauhdin hiipuvan, koska kierrokset olivat lähellä stallia. Kyseinen ominaisuus alkoi siinä määrin harmittamaan, että vaihdoin lukolliseen turbiiniin matalammalla stallilla.

    Matti Äyräväinen
     

Kerro tästä muillekin!