Vaihteistoöljynjäähdytin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja elkamiina, 3.8.2007.

  1. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Hep,

    Tilanne on nyt sellainen että Caminon oma syyläri on niin huonolla hapella että ei kannata varmaan korjailla. Nurkasta löytyisi uusi alumiinijäähdytin, siinä vain ei ole vaihteistolle kiertoa.
    Tiedossa olisi muutamia vaihtoehtoja vaihteistolle, mutta minkähän kokoisen jäähdyttimen se vaatisi?

    Hyllyllä on myös uusi fluidynen lisäjäähdytin 7/8"x6"x12 1/2", se ei varmaan yksinään kyllä riitä?
     
  2. Antti P

    Antti P Gearhead

    Laitappa samalla lämpömittari niille öljyille. Asennus paikka ja käyttö vaikuttaa paljon öljyjen lämpötilaan. Saattaa vaikka riittääkin tuo jäähdytin.
     
  3. H6

    H6 1st gear

    Mulla on melkes samankokonen 350:llä eikä kertaakaan oo ollu lämpöongelmia vaikka kuinka ruisailis hissukseen :D
     
  4. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Iso lisäjäähdytin riittää pelkästään ihan hyvin. Ei käy öljyt lämpeemässä lisää syylärissä. Tietty jos ajaa talvella niin sit ne ei myöskään käy lämpeemässä ja siitäkin tulee omat ongelmansa sitten kanssa...
     
  5. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Talvella sen lisäjäähyn voi osin peittää, ihan kuin kyylarinkin peitän.. Niin minä olen tehnyt..

    Eikä ne siellä kyylarin kierukassa juuri lämpene, vaan viilenee, kuten vakiossakin.. Se kun on lämmönvaihdin, eikä se ole siellä huvikseen, vaan jäähdyttämässä. Varsinkin jos kytket sen ennen lisäjäähdytintä, kuten minä tein..
     

Kerro tästä muillekin!