-38 fordin runkomuutokset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja petke, 24.8.2007.

  1. petke

    petke 1st gear

    Eli runkoa pitäis korjata ja mahd. muuttaa, mutta onko palkitsevaa/pakollista kaventaa rungon takaosaa esim. volvon akselia (leveys n.140cm) käytettäessä? Vanne/rengastiedot hahmottais mukavasti asiaa. Etuakseli on myös mietinnän alla ( jostain joku erillisjousitettu vai jäykkä).
    Kaikki linkit, vinkit, kuvat, mitat olisivat avuksi. Myös moottorin (SMC) sijoitus rungon pituus/korkeus/leveys -suunnassa on yhtälailla sumua...
     
  2. lake ender

    lake ender Gearhead

    Kattele vaikka noita mun 36:sen kuvia tosta www linkistä. Perä on tosin hiasen ja runkoa ei oo kavennettu takaa.
     
  3. petke

    petke 1st gear

    Kiitos, valottaa heti asiaa. Tosin hiacen akseli taitaa olla sitä leveämpää mallia? ( Vanha bensa hiacen akseli on muistaakseni n. 140cm leveä laipasta laippaan, korjaa jos oon ihan väärässä.)
     
  4. jzl

    jzl 1st gear

    mielestäni runkoa ei kannata kaventaa ainakaan henkilömallissa, koska kori ei enää välttämättä enää istu takarungon päälle. Ja voihan niitä tukivarsien kiinnityskohtia akselissa muuttaa jos leveys on muuten hyvä.
    Onhan noita takaakseleita muissakin autoissa kuin volvossa. Ja mielestäni volvon perän yleinen vakiovälitys 4.11 on liaan tiheä v8 - moottorille. tietysti sinne saa eri välityksiä, lukkoja ym. Tärkeintä on että akseli sopii tyylikkäästi sinne rungon alle. Omaan projektiin tulee vakioakseli.
     
  5. lake ender

    lake ender Gearhead

    ei se nelosen perä liian tiheä ole jos käyttää od askia.
     
  6. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Juu ei oo liian tiheä. Esim Fordin AOD:llä 4.56:1 rattaat perässä muuttuu ylivaihteella lukuihin 3.04:1
     

Kerro tästä muillekin!