Lincoln jarrut ja aakkosen perä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja AFTERBURNER, 5.9.2007.

  1. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Onkos kukaan laittanut näitä Lincolnin uusituotanto jarruja aakkosen taka-akseliin!? siis jos on niin voisiko joku kertoa miten on ongelman ratkaissut joka siinä syntyy! Olen jossain kuvissa nähnyt jotain adaptereita kilven ja akselin välissä mutta tämä ei kyllä onnistu kun on tarkoitus käyttää kiinteää napaa/rumpua!! siis ruvetaanko rälläköimään!?
     
  2. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Lincoln A

    On, mulla on MT Car Productsilta koko takasarja. Uudet navat ovat reilun puolen tuuman billetti spacereilla ja saman paksuiset kilven alla. Jousen korvasta piti ottaa silti pois jotta jarruputki juuri ja juuri mahtuu. Laakerit on erikokoiset kuin A.n omat.
     
  3. jzl

    jzl 1st gear

  4. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Hyvää tietoa ja onhan noita tullu seurailtua tuolta, mutta noi kilvet ei ollu tota itsestään tehostaavaa mallia vaan samanlaiset kuin 42> fordin kilvet!
     
  5. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Lincoln A

    MT Productsin jarrut, jotka mulla on paikallaan, ovat Linc Bendix tyyppiset ilman autom. saatoja.
     
  6. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Jep! billetti spacereillä tai coil overeillahan siitä selviäis mutta ne ovat kuitenkin pois suljettuja vaihtoehtoja! täytyy muuttaa tota jousen kiinnikettä!
     
  7. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Linc A

    Mulla on A jousi ja pera. Riittaa, kun tyostaa vahan jousen korvaketta ja laittaa jarruputken paikalleen ennen jarrukilven peraan kiinnitysta.
     
  8. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Tein itse säästin!
    [​IMG]
     
  9. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    Linc jarrut

    Tota mäki ensin ajattelin, kun ei meinannu mahtua. Voi olla hankala ilmata, ehkä onnistuu imu- tai paineilmakäyttösellä vekotimella paremmin kuin äijänä pumppaa-päästä-meiningillä.
     
  10. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Ite siirsin jousen akselin taakse pois häiritsemästä... Mut mulla onkin Pontiacin jarrut... :D
     
  11. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Niin mut siul onkii hot rotti! tää nyt tulee vaan henry ford peltiseen roadsteriin! original build ehkä fifties!
     
  12. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Onks kellään tietoa, mikä mahtaa olla A-hopan jarrukilven pulttijako? (reikien etäisyys auton pituus suunnassa) sopiiko 39:n mehukilvet suoraan pulttijaon osalta? :eek:
     
  13. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

  14. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Joo siis on pulttijako sama! mutta taka päässä joutuu kiertämään kilpeä niin kuin tossa ylemmässä linkissä jotta sylinterille tulee tilaa jousen kiinnikken takia!
     
  15. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    Mitäs hemmettiä, kun mulla on ihan A-Fordin malliset kääntövarret mut ne ei tuu kiinni yhellä isolla mutterilla, vaan jarrukilven pultteihin ja niissä on pulttijako 79mm eli 3 1/8, kun taas tuo -39:n pulttijako on n.83mm eli 3 1/4. Letukoissa tuo jako on 74mm ja esim Essex:ssä 76mm, joten mitäköhän huttua se puli on taas hommannu. :eek:
     
  16. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Jaa no spindeleihin en oo sovittanu tiedä en onko sit eri mitta!!! perässä on kuitenkin toi mitta on sen 83mm!!
     
  17. Puli-Song

    Puli-Song Gearhead

    kyl se on sama eessä ja takana. Noi mun kääntövarret on sille pitkittäiselle ohjausvarrelle ja sit niillä putkimallisilla raidetangonpäillä, joten ikäluokaltaan jotain 20/30-lukua. Nehän voi olla vaikka Star:sta tms.
     

Kerro tästä muillekin!