Rungon upotus korin sisään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Konemies, 9.9.2007.

  1. Konemies

    Konemies Gearhead

    Pitäis upottaa runko korin sisään. Kertokaas ketä on ko toimepiteen tehnyt että mitkä ovat suurimman kompastuskivet operaatiolle.

    Ja vähempi arvoisena asiana (peltoautoon teen muutosta) jos menisin sellaisella autolla konttorille niin mitä siellä sanottaisiin?
     
  2. Fleetsider

    Fleetsider 1st gear

    epäilisin että tuo riippuu kovastipaljon muutoksen kohteena olevan auton merkistä, ja mallista..
     
  3. Konemies

    Konemies Gearhead

    sorry :oops:

    unohtui mainita et kyseessä on 29 mallinen Ford Tudor
     
  4. jzl

    jzl 1st gear

    jos tarkoitat korin tiputtamista rungon alkuperäisistä kiinnityksistä alaspäin. Eli runko nousee ylöspäin koriin nähden (tuleen tavallaan korin sisällepäin), niin eiköhän se onnistu. Asiasta voi kysellä lisää suoraan akelta. Maltillinen muutos menee varmaan helpoiten läpi. Sun A - fordi näyttää sen verran hienosti tehdyltä, että varmasti saa kilpiin, jos moottori menee vertailusta läpi. A - fordia saa periaattees verrata 32 v8 foordiin. ja onhan noissa nuota kaseja keulilla (ainakin lättäpää kaseja).
     
  5. 1purehell

    1purehell Double Gearhead


    Sulla on 29 -mallinen Ford Tudor peltoautona? :eek:
     
  6. Konemies

    Konemies Gearhead

    Juu, sellaista ei tartte katsastaa jos tekee jotain erikoista siihen mistä pykälän valvojat ei tykkää 8)
     
  7. lake ender

    lake ender Gearhead

    Hieno peltoauto tuleekin :D

    Mulla on tota pikkistä channeloitu 5", eikä siitä ollu mitään sanomista konttorilla lukuunottamatta ahdasta ajoasentoa. Ton www nappulan alta löytyy kuvia.
     
  8. jorke

    jorke Gearhead

    Jos haluut niin voin sulle lainaa yhtä Street Rodder lehteä jossa aihetta käsitelty monin kuvinkin.
     
  9. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Onks mahdollista skannata tota artikkelia? mua kiinnostaa kanssa.
     
  10. Karva

    Karva Gearhead

    Mikläi se kethän kiinnostaa ...

    Niin sen pohjan kun laikkaa huitsin nevadaan, puukkosaha on hyvä harraste-väline tässäkin kohtaa, ni se kori on ensin syytä tukia kunnolla ristiin, jos meinaatta muodossa pysyä, no hyvä, sehän oli kaikille selvää, ja jokainen varmaan tajuaa jotta sinne kannattaa samalla tehdä ulkopuoliset nosto pisteet joista tukirakennetta ja koria saa mallailtua rungon päälle eri korkeuksille jne.

    Kun se kori on nostettu pois, ne helmat joutuu siivoamaan, jos mahdollista tehkää sinne valmiit tuki pisteet joista pohjapellin rakentamisen voip alkaa, käytännössä se on helpompa tehdä kokonaan uusiksi, tai vanha paloina paikalleen kuin sovittaa vanha kokonaisena. Tukikehikolla voi oikasta kiinnitys kohtia ja helpottaa työtä.

    Jenkki lehdet ja muut, panee yleensä ovet siivuttaen ja kotelot tai helmat nostaen, ja joka toinen on chopatun katon kanssa lähinnä pannukakku.

    Samalla kun koria sovittaa uuteen kohtaan, sitä voi kallistaa maltillisesti etukenoon, kun laskee etupäätä sentin pari alemmaksi kuin takapäätä, saa hyvää ja menevää muotoa, eikä tarvi laskia kattoa niin paljoa.

    Korin istuessa paikallaan sen lattian voi pellittää, aikanaan Mr Kossu teki suomessa lattian peltien kehikoita rungon muodon mukaan joko ohuesta latikasta tai ainestangosta, se ristikko sitten pellitettiin, sopivilla paloilla, tietysti jäykiste pokkausten kera. Näitä on tehty ko, pajan toimesta useita suomen maan rekisteriin, ja ovat takuulla parempia kuin org rakenne.

    Pellitys touhuissa pitää sitten päätää kuin haluaa korin kiinnityksen, tekeekö suoraan rungon ja korin väliin 1-2cm tilaa, ja perinteiset kumi-talla kiinnitykset, kuten suurin osa org, rakenteista, toinen tapa on tehdä korin pohja ns, kiinni runkoon, ja asentaa siihen väliin öljytty solukumi. Unohtamatta niitä oikeita kiinnike pisteitä.

    Toinen kohta on juuri ne oven muodot, jos haluaa sen oven korkeuden voi pitää ainakin suurin piirtein alkuperäisen kaltaisena, ja helma kotelon myös, ainut ongelma on sinä jotta lattia on sitten oven alareunan yläpuolella, siihen kohtaan pitää tehdä kynnys, johon tarvii huomioida myös mm, verhoilun paksuus, ja pari senttiä päälle, siihenkin on yksi hyvä konsti tehdä ainestangosta kotelorakenteen malli ja pellittää sen mukaan, molemmat puolet samanlailla.
     
  11. Konemies

    Konemies Gearhead

    Kiitos Karva. Tässä oli justiinsa niitä näkökohtia/vinkkejä joita halusin tietää.
    Hitsailin tukikehikkoa jo tänään 8) kohta putooo....
     
  12. jorke

    jorke Gearhead

    Eilen kävin kokeilemassa vanhemmilla scannaa kun niillä asentamani hieno uus "monitoimilaite" :-? . Printtaus ja koipionti pelaa mut ei näköjään se, mitä ois tarvinnu. Vaik kaikki asens uudelleen ym. niin morkkas et puuttuu tarvittava TWAIN-ajuri... Eli just se mitä skannaamiseen tarvii....

    Aattelin et no, himassa asennan oman scannerin jota en ole käyttänyt muutamaan vuoteen... Ei löytynyt toista asennusKORPPUA... juupa juu :D . No jäi nyt skannaamatta. Ja Konemiehen vauhdin kun tietää + Karvan opastukset kun nähneenä, niin ens maanantaina on myöhästä :D . Äijät rakentaa nopeemmin kun posti kulkee. Voin kyl laittaa viel lehden postiin jos kiinnostaa... Juttu kyl käsittelee -34 Fordia mut ihanyleishyödyllistä tietoa asiasta.

    --Jorke--
     
  13. Konemies

    Konemies Gearhead

    :lol:

    Laita tuleen niin skannaan sen että saadaan jakoon muillekin. Ajattelin mennä talliin...
     
  14. janzamar

    janzamar 1st gear

    http://www.mbnet.fi/ajuriapaja/
    Olisko tuosta skannailuun apuja?
     
  15. Karva

    Karva Gearhead

    Mänen huomenna karpulan helopttua pajalle, tuo lehdykäinen kylään, pannaan skannaten ??
     
  16. Konemies

    Konemies Gearhead

    Hyvin se uppos, huomenna pitää vähän hitsailla peltiä. :odroll:
     
  17. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Hyvältä näyttää! Meinaatko samalla vauhdilla sipaista katosta turhan korkeuden pois?
     
  18. Juha K

    Juha K 3rd gear

    Hyvältä näyttää. Ei voi muuta sanoa.
     
  19. Konemies

    Konemies Gearhead

    Voi hel.....

    tuli muutama päivä taukoo rakenteluun. Lääkäri poisti hiomakipinän silmästä ja jatkaa huomenna silmän puhdistamista :cry:
    Vaikka oli suojalasit.

    Tosta katon madaltamisesta en ole ihan varma, joteskin näyttää aika kivalta nyt jo mut täytyy katsoo kun lykkään auton ulos ja näen vähän kauempaa miltä näyttää.
     
  20. jzl

    jzl 1st gear

    joo ja kannattaa koe istua tuola korin sisällä ennen kuin kovin paljon shoppaa. Varsinkin jos on yhtään pitempi mies niin voi tommoses pienes autos käyrä tila helposti ahtaaksi.
     

Kerro tästä muillekin!