Ford 35-40 IFS etuakselistot?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja petke, 12.9.2007.

  1. petke

    petke 1st gear

    Kuvia,kommentteja ja linkkejä kaipaan kaikenlaisista IFS etuakselistoista, joita on yhdistelty Fordin runkoihin. Mustang II löytyy kyllä kuvia, mutta krooninen rahapula haittaa... Eli volvot, commodoret ym? kaikki kiinnostaa, missä jotenkin akselimassat riittää. Ulkonäöllä ei väliä, toteutustapa kiinnostaa. Saa soittaakin 0400-751036
     
  2. Karva

    Karva Gearhead

    Vulva 140 sarjan eturipustusta ne ovat ainakin käyttäneet, Ruottin maan rodeissa vuonna 1 ja 2, nykyisellään tuppaa sakki tuumaan jotta se on ruma, kaunista se ei ole, mutta on hyvä laittaa melkein minne vaan, siitä saa helpolla, tai kohtuu vaivalla erillisen eturipustuksen.

    Omaan munaukseen vedoten, sen leveys kun ei ollut, mädän -38 miinan aisojen väliin sopiva, ripustus hässäkän keskipalkki on pelti-prässi tuote by vulva, sitä voi muotoilla ja vaikka kaventaa, ja leventää.

    Kaikista hankalin kohta näyttääs olevan, kolmio-tukivarsien pituus, eli ne tuppaa olemaan liian leviät, mutta sopii jokaisen levennetyillä lokareilla varustetun tai muuten vaan läskilokarisen keulan alle.

    Suomessakin on tehty jopa niin jotta vulvan etunen on muokattu aisojen väliin sopivaksi ja ne peltiset kolmio tukivarret on korvattu TCI tyyppisillä säädettävillä, ainestanko kolmiotukivarsilla, kiiltävää ja komiaa, samalla enemmän ja tarkempaa sekä parempaa säätöä kuin vulvan omissa, prikka palikoissa.

    Se on muoti ilmiö tämä mustang etupään käyttö. jokaisesta tai joka toisesta romiksesta löytyy vulvan eturipustus a 50E, siitä saa ajettavan ja hyvän eturipustuksen melkein minne vaan, jos nyt ei halua olla tyylin mukainen, läskilokareissa sitä ei edes näe kukaan, silloihan se on hyvä ...
     
  3. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Joissakin rakennelmissa nähnyt volvon akselin, jotenkin näyttää joustovarat jääneet pieneksi ja alatukivarren kulmakin vähän hassuks. Siis jos haluaa maavaran pieneksi. :eek:
     
  4. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Volvolandiasta löytyy varmaan tietoa ketä kiinostaa!! Jäykkäetuakseli on ainoa rodin etuakseli!!! Volvon etuakselistot joutas minun mielestä sulattamoon jotta saadaan ostaa kaupasta dropattuja i-beameja!! :poff:
     
  5. JanneK

    JanneK 3rd gear

    Mua ei taas haittaa ollenkaan jos jossain 1935 tai uudemmassa henkilömallin Fordissa on erllisjousitettu etupää, sillä ei se sieltä näy. Kyllä se Volvonkin akseli tulee maksamaan kun kokonaan kunnostaa ts. kaikki uutta. Nykyisellä dollarin kurssilla uustuotantoakseli on hyvinkin harkitsemisen arvoinen juttu.
     
  6. Silvarello

    Silvarello Gearhead

    Komppaan! mut siltikään ei kannata halvinta ottaa, eikun puurokuurille talveks! Nyt se kannattaa ostella , kohta alkaavat dollarin kurssia hilata ylös vaikka väkisin :) :-?
     
  7. Karva

    Karva Gearhead

    No se vulvan aksila on siitä muuten hyvä jotta sitä voi sitten tarpeen mukaan muokata, se kun on peltiä, sitä voi venyttää, kaventaa, muokata ja ne pellistä prässätyt kolmiotukivarret saa korvattua säädettävillä TCI tyyppisillä tukivarsilla, jousituksen saa muokattua, ja sinne saa jopa ilmapussia, coil-over elementtiä jne, ennen kaikkia se on halpa, saatavilla ja osia ei tarvi odottaa viikko tolkulla, no kuten aiemmin oli tossa juttua, mitä sillä on väliä jos se ei näy, läskilokareissa kun yleensä ei näy mitään sieltä alta, kun se ulkonäkö ei ole kauhian mairitteleva, sanoo kuka mitä tahansa, saa vulvan etusella hyvät ajo-ominaisuudet.

    JariV:lle sen verran notta laitoin tohon yhteen läskilokari-kasaan moparin le-baron ja vielä polliisi spesiaalin eturipustuksen, nyt se lähtee mäjelle ja tilalle tulee muokattu vulva ripustus, siihen kun saa pussukat ja säädöt ...

    Kyllä se vulvan akseli istuu tarvittaessa oikealle korkeudelle, sen perus asetuksen, siis korkeus on helppo tai kohtuullisen yksinkertainen muokata samalla kun se asennetaan, eli rungon muotoa tai kiinnitys pistettä muokkaamalla sen koron saa kohdalleen, sille on asennettava oikea korko tai perus droppaus sille halutulle etupään korkeudelle noin 5cm tarkkuudella, ja on muuten ihan sama kaikille muillekkin kiinni hitsattaville tai pultattaville erillis-ripistuksille, sitten sen ajo-korkeuden säädön voi tehdä gummi-pussukoilla, siihen vulvan etuseen voi soveltaa pussukat jousen ja iskarin tilalle, jousi ja iskari pois ja pussia tilalle, sitten se iskari tarvii siirtää, eli tehdä sille kiinnityspiste takapuolelle, ei se ole vaikeata, ja miksi maksaa suunnattomia kun näitä on joka nurkassa, sääli ettei ole kuvaa Elimäen rodista, siinä on sovellettu vulva ripustus, TCI tyyppisillä kolmiotukivarsilla, ja on komia sekä hyvä ajaa, istuu tiessä kuin tauti, omasta yhä kesken eräisestä vessasta voip laittaa kuvan, jommassa kummassa noista on ripustuksen kuva tai pari, ei se volvon ripustus mikään huono ole ...

    http://rides.webshots.com/album/170367687PcPsIN

    http://rides.webshots.com/album/399948926vagqPx
     
  8. petke

    petke 1st gear

    Kiitos kommenteista, ei ollut tarkoitus heittää bensaa nuotioon! Karvan kuvat kertoo paljon, kiitos. Rahaa palaa, tekee sen tavalla tai toisella, myös jäykällä akselilla, kun hommaat joka nippelin. Ero valmiiseen IFS pakettiin kaventuu aika pieneksi. Mutta makuasioista ei kannatta kiistellä...
     
  9. Forvolet

    Forvolet 1st gear

    Tosiasiassa ero kaventunee muutoinkin, lainasin tekstin netistä: Street Rodder magazine had a comparison a couple years ago between IFS and a solid front end. One car was a 33 Ford sedan. Real high tech, no fenders, 18's & 20's, and of course a coil-over IFS. The other car was a 34 Chevy coupe. Heavy chop, mild channel, blown small block, and standard solid axle front end (non suicide). Through the course of events, the IFS proved only marginally better. So marginal in fact, when they switched the wheel and tire combos (18's & 20's on the coupe), the solid axle performed better than the IFS. Now I'm sure there's guys out there that can do some amazing things to IFS to make it work well on an early hot rod, but it's not cost effective and doesn't look near as cool.

    Tästä artikkelista olen kuullut kyllä ennenkin. Erillisjousitetulla etupäällä varustettu rodi voi olla paha myydä ja se voi laskea auton arvoa?

    Minä ja mun kaks senttiä.
     
  10. MH

    MH 3rd gear

    Rod&custom lehdessä ainakin oli tuo sama juttu, siinä todettiin muistaakseni että kallistuksenvakain olisi poikaa tuohon erillisjousitettuun autoon.

    Tuollaisella suht hitaalla? slalom radalla ja tasaisella asfaltilla ei varmaan suuria eroja noille tule. :argue:
     

Kerro tästä muillekin!