Mistäpä simpukka jäykän akselin poikittaisohjaukseen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Jäpälä, 21.12.2007.

  1. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Eli menestystarinoita noissa käytetyistä simpukoista. Ohjausvarret akselin takapuolella. Vega tyyppinen lienee yleisin. Mitä muita? Mielellään rattia käännettäessä pyörät sais kääntyä samaan suuntaan :p
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    mulla oisi konainen laitos 2.4i omegassa, zf simpukka,pumppu ym. jos tuo kelpaa niin 150eurolla saat hilppeet, osat vielä autossa kiinni ja öljyt sisässä, kone ja aski vaan jo poistettu.


    050-3270450
     
  3. Fireball

    Fireball Gearhead

    Muistelisin junakeula VW pakun simpukkaa käytetyn, ja mullon tallissa yks oikeinpäin toimiva Volvon leimoilla muttei hajuakaan onko se 142 Amazon PV vai hä, ja miltä vuodelta.
     
  4. Konemies

    Konemies Gearhead

  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Konemiehen linkissä on pohdintoja pitkittäisohjauksesta.
     
  6. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Täällä ois tarvetta pitkittäis ohjauksen simpukalle! Fordin f 1 taikka juna keula volkkarin simpukka hakusessa!! vaihdossa mahdollisuus saada aakkosen alkuperäinen taikka ford 34 simpukka. hieman tila ongelmia!
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Kaikilla hammastangot? :lol: Eipä ole käypäsistä sadellut vinkkejä liiemmin. Noh muutamia pyöritelty käsissä ja tutkimukset jatkuu... Amerikan joet näköjään tehneet cowl ohjauksia 2002 bmw:n simpukoista. Siis jos tilaa tarvii ja pitkittäisohjaukseen luonnollisesti.
     
  8. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Joo simpukka löytyi! yv:tä tuli! bussista sitten. Huomenna vois päästä sovittelemaan!
     
  9. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Itse tein jo volkkari bussin simpukasta, mutta ei hyvä! Simpukan vääntövarren joutuu kääntämään ns. väärinpäin jolloin se osoittaa taakse. Raidetanko jyrkkään kulmaan poikkitankoon nähden jolloin ohjauksesta tulee melko jäykkä. Eli simpukka pitäisi viedä niin eteen kuin voi ja minulla se ei ollut mahdollista. Jos tuota vääntövartta ei käännä niin ohjaus toimii päinvastoin kuin pitäisi. Tuosta on ehkä vaikea saada kuvaa siitä mitä yritän tarkoittaa :odroll: On siis yksi ylimääräinen bussin simpukka.
     
  10. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    öö tota mitähän mahtanet tarkoittaa!? itse laitoin ammeeseen tollaisen kuus seitkööt luvun bussin simpukan(terroristi malli) ja toimi vallan mainiosti! Tää mikä nyt tulossa on siitä junakeula mallista missä kiinteä ratti akseli! näitäkin on näkynyt useimmissa autoissa!
     
  11. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Olisikohan noilla eroja, ku toi mun simpukka taitaa olla siitä T2 mallista...
     
  12. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Ja siis nimenomaan tarkoitin PITKITTÄISOHJAUKSEEN!
     
  13. C2.0

    C2.0 Gearhead

    Ja minä otsikkoon viitaten...
     
  14. mke77

    mke77 Gearhead

    meitin ukko otti 84dynan simpukan(kuularuuvi) ja pisti vanhaan mccorminkiin
    !! kyl tuli herkkä ohjaus! hiukan eriluontonen kuin corminkin(hammaslaahaus) simpukka! ja viel oikein päinkin...ja pieni....
     

Kerro tästä muillekin!