perä väljä??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja plymouth 71, 12.2.2008.

  1. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    juu eli kyseessä -81 camino jossa alkuperäinen perä. huomasin jarruremonttia tehdessä että vetarit liikkuu noin 3mm pituus suunnassaan per puoli. eli onko hälyyttävää/vaarallista/vaatiiko toimenpiteitä vaiko ajoon vaan??
     
  2. kime2

    kime2 Gearhead

    Aina kun on C-lukoilla vetarit kiinni tlanne on vähintäänkin hälyyttävä :soosoo:

    Ei 3mm:ä mitenkään hirveästi vielä ole,mut kannattaa tarkkailla alkaako välys lisääntymään.
     
  3. Nappula

    Nappula Gearhead

    Ja jos perässä on kitkalukko niin se kuluneena lisää tota välystä perässä joka ei ole vaarallista.

    Muutaman c klippi perän vetarin tiedän irronneen blazerissa mutta ei ne rojut sieltä mihkään huomaamatta lennä että kyllä sitä yleensä lopettaa ajamisen kun kuuluu kova pamaus.
     
  4. RB-440

    RB-440 1st gear

    Capricessa ollut välys sivulle päin tuota luokkaa vuodesta 2000 lähtien. Toistaiseksi on pyörät pysyneet auton alla. Lukko sitten toimiikin vähän miten sattuu, useimmiten kuitenkin toimii.
     
  5. voittol

    voittol 2nd gear

    Eikö se 3 milliä ole melkeinpä ominaisuus ennemmin kuin vika ,varsinkin jos se oli vetarin pituus suuntaan, eikä auton.Toki kannattaa tilannetta seurata ,siinä on oma kyörääminen pyörä -vetoakseli yhdistelmässä , jos se päättää karata jossain pimeellä mettätaipaleella, se menee äkkiä hukkaan!
     
  6. kime2

    kime2 Gearhead

    Puhumattakaan siitä,jos se irrotessaan pyörähtää/lentää jalkakäytävälle juuri kun koululaiset porukassa kulkevat koulusta kotia...

    Tuo yhdistelmä painaa kuitenkin väh.40kg ja kun irtoaa 80km/h vauhdissa niin pyörä-vetoakseli+jarrurumpu menee kauaksi ja raivaa tieltään puskikkoa melko kivasti...

    Nimim.EI KOSKAAN ENÄÄ C-LUKOLLISIA AKSELEITA,vaikka gm:llä koetetaan vielä ajaakin!
     
  7. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Aspenissa ainaki kuului ensin helvetinmoinen räime ja kun se takapyörä lopulta tuli vetarin kans ulos niin vauhtia ei ollu kun ehkä 20 kun ei lujempaa enää uskaltanu ajaa. Se ei tullu edes kokonaan ulos, senverran vaan että veto loppui, muttei oltu onneks enää kaukana ja se puoli kilometriä työnnettiin siten että joutui vähän väliä nostamaan tunkilla ja työntää sen pyörän sisään
     
  8. plymouth 71

    plymouth 71 1st gear

    ok

    eli siis ajoon vaan ja seuraa tilannetta. kiitoksia vastauksista
     
  9. idiot

    idiot Gearhead

    mulla tuossa lintassa perä HUUTAA oikeasti ja kuuluu kunnon sorvin ääni,
    ehkä tuo kuskinpuolella oleva klappi n. sentti!!!!! vaikuttaa asiaan :lol: :lol:

    on tuo kuitenni jo syyskuusta asti kestäny ja edellisellä omistajalla huutana
    kans. toki uus perä olis hakusessa, mut tuossa taitaa olla tuo ihme perä.

    (1976 isokoppa kapriissi)
     
  10. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Purua perään, niin tulee hyvä?
     
  11. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Paskapuhetta ja harhaluulo. Ei loppunu perän huutaminen sahanpurulla ja vaseliinilla vaan piti ihan yhtälailla meteliä. Tosin vassu ja puru pysyi perämötikän sisällä, toisin kuin öljy
     
  12. Mikkis

    Mikkis Double Gearhead

    tuskin toi vinkki oli tosissaan annettu... kaikkia kyläseppien vinkkejä ei kannattais kuunnella. :wink:

    oisko tuukka sulle auttanu enemmän perän rattaiden säätäminen?
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Banaani auttaa asiaan!
     
  14. voittol

    voittol 2nd gear

    Tai oikeat korvatulpat,ainakin ne sotkee vähemmän kuin panaani korvissa.
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Tarvis varmaan kirjoittaa tarkemmin mitä tarkoittaa et nokialaisetkin ymmärtäis :lol:

    Se banaani hiljentää ns."hjuutavan perän"!
    Ei se tosin mahdottomiin pysty,mut sellasen pikkasen ääntävän perän hiljentää ja ei aiheuta vahinkoa ainakaan lukottomaan perään ja olen kokeillut vanhassa käyttiksessäni tuota vanhaa konstia ja se toimi :D
     
  16. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Joo, ehkä se perän rattaiden säätäminen olis ollu jo myöhäistä kun se öljyn vuotaminen tyhjäks oli jo tehny tehtävänsä. Vaihtoon oli muutenkin menossa se perä, mutta ton vaseliini-puru-jutun olin jostain kuullu ja kokeilin sitten itte käytännössä. Ei hiljentyny
     
  17. belve70

    belve70 1st gear

    Mulla monacossa perä piti tosi pahaa ääntä, jurisi, kolahteli ja jumputti. Jurinat lähti laakeroimalla, jumputus pirun isolla prässillä, vääntämällä vetoakselit suorax, mutta kolahtelua tutkiessa meinas itku päästä, lautaspyörä oli kuin rotan syömä. ei muuta kuin paketti kasaan oikeisiin välyksiin, oli myös päittäisvälystä reilusti, ja siitä tuli täysin äänetön. Kestikin kovaa käyttöä ainakin pari vuotta, jonka auto mulla oli.
     
  18. mke77

    mke77 Gearhead

    ......heh!! kerran tuli faijan kans juttua "perän ulinasta".... lekendaa 60luvulta kun hän oli alalla!!

    sahanpuru on huono systeemi..... hevosen paska on parempi :rotfl: kehus kerran koeillees "piruuttaan" toimiiko, kuplanlaatikkoon!!! kuplassahan on tasauspyörästön lautanen laitettu toisesta sisusta sisään, joten täyttäminen tiivisti ei vaadi niin kauheeta punnerrusta!! :rotfl:

    hiljentys kuulemma huomattavast :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     

Kerro tästä muillekin!