mistä puslat gm-a body peränkuoreen??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja vani91, 21.2.2008.

  1. vani91

    vani91 Gearhead

    kyse -64 buick specialin perästä.
    vauhtikauppoihin soiteltu ja myyvät ei oota.
    peränkuoressa olevat puslan silmät huomattavasti pienemmät kuin esim.chevyn perässä.
    ja kun ei ole enää edes vanhoja mistä sais tarkat mitat niin vois teettää :(
     
  2. mke77

    mke77 Gearhead

    ite tilasin 64chevelleen jeg`siltä!! ja kaik tuli oikein!! ja ne perämurikan päällä olevat ovatt tosiaan pienemmät kuin muut 6:si puslaa......vai onko buigissa viel pienemmät? ne täytyy olla sit tosipienet...... :eek:
     
  3. vani91

    vani91 Gearhead

    tuossa buickissa on se puslansilmä n.34mm.
    enpäs sitten tiedä onko pienempi mutta näin ainakin toiset väittävät :odroll:
     
  4. mke77

    mke77 Gearhead

    pitikäydä oikeen tallis kattomassa...ja mää en sen helan halkasijaks saanu kuin 33mm.

    mut tosiaan tommonen sarja kuin Energy Suspension Polyuretane 3.3133G ja tämä numero on se mikä tarkottaa juur tätä chevellen varsiin/perään kuuluvaa sarjaa!

    ja kaik 8:san helaa ja niitten toppari rinkulat/sisäholkit....tosin olen parenpaakin työstöjälkeä nähny mitä nois helois on....on tainnu teräpala olla sorvissa jo hiukan loppu :rotfl:
     
  5. vani91

    vani91 Gearhead

    oisko hirvee vaiva jos antaisit siitä helasta vähän tarkemmat mitat?
     
  6. mke77

    mke77 Gearhead

    kok.pituus sisäputkineen 62mm, (sisäputki 19mm halkaisijalta) halk.tosiaan se 33mm, vaste"kauluksen" paksuus 5mm ja sen halkaisia 46mm , ja kun tosiaan on uretaanii=liukas on sisäpuolimmainen irto "toppari" rinkulana mikä on leveydeltään 20mm ja ulkohalkaisia toi 46mm.....eikä ole mitenkään tiukaan tehty sovite tohon itse helan päälle!!

    mut jos teet jostain nailonista tai yms. mää tekisin kaks eri nailoni rinkulaa mitkä lyötäis eripuolita korvaan sisään ja nippa keskelle sitä korvaa.....ite en viitiny ryhtyy moiseen kosk autol tars pystyy viel joskus ajaa mantiellä..... ja kun kert kaik on loppu, ni kaik olis tarvinnu tehdä nailonista :rotfl:

    ......hymm?? ei sulla/kaveri piirissä ole jääny ylimääräisiä takatukivarsia tämmäseen........
     
  7. vani91

    vani91 Gearhead

    no nyt selvis toi meitin mittaero tossa energyn sarjassa ei tule mukana tota ulkoholkkia.
    perkele ja se multa puuttuu :mad: :mad:
    no nyt täytys selvittää sen ulkoholkin tarkat mitat :wink:

    alatukivarret löytyy ylimääräset
     
  8. mke77

    mke77 Gearhead

    jaa juu....enpä tullu maininneks. heh. mut nois muis helois tietenkin on jo tukivarsirakenteenkin takia......

    ai alavarret olis....kun mul on semmonen tutua et mun tars tehdä ainakin toiseen varteen säätö...kosk on töytästy runko tulos alle tohon ajoautoon ja ja...

    ei viitteis rikkoo noita omia turhan päite!
    net varret kun maksaa sit suhtees v.....ti tuol ameriikoissakin....
     
  9. vani91

    vani91 Gearhead

    no joo aihiokuntoset ylätukivarretkin on.
    ei sulla sattuis yhtään ylimäärästä perää oleen mistä sais prässättyä ne ulkoholkit irti?
     
  10. mke77

    mke77 Gearhead

    viikon lopun aikana selviää oiskos semmosia tyrkyllä!!!! yks tyhjä putki" tars jostain tehdä.......
     
  11. vani91

    vani91 Gearhead

    ois kyllä pirun hyvä jos löytyis jostain :D

    tarvitsekko niitä tukivarsia?
     
  12. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Multa löytyis yhdet Alumiinistä sorvatut puslat ylimääräisenä. Ja niihin tietysti teräsholkit pultteja varten. Jos ei oo liian Race, niin paa YV :rotfl:
     
  13. mke77

    mke77 Gearhead

    joo sori menee vielä viik.lopun yli!!
     
  14. Perkele, painin just auton alla noitten puslien kanssa ja sain kuin sainkin kaikki vaihdettua , kaksi ulkokuorta meni uusiks kun oli ruostunut kumin ja ulkokuoren välistä niin kovin kiinni että vanhoja kumisia puslia ulos prässätessä ulkopelti pullahti kuin kypsä tomaatti.... Uudet holkit tein rosteriputkesta supistamalla eli siivu pois välistä ja tigillä kiinni ja sitten prässäsin energy suspensionin puslat sisään. Aika ihme sarja kun tulee pelkät sisukset.

    Perän kuoressa olevat puslat olikin aika tiukalla , hydraulisella reikätunkilla ja 12 kierrerassilla vedättäessä meni rassi poikki 3 kertaa ja sit hommasin pitkän 10.9 pultin joka kesti 11tonnin vedon jolla tiukempi sitten viimein lähti...Tunkin painemittarissa oli yli 300bar 8) Ampuu muuten kierrerassit seinään pystyyn kun lähtee tuollain ,et kannattaa pitää ainakin naama pois tulilinjalta :lol:

    Kyllä autonosturia taas kaipas :mad:

    Niin alusta omassa projektissa on 73 impala.
     

Kerro tästä muillekin!