vetolevy ei kestä.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja 6.2, 2.3.2008.

  1. 6.2

    6.2 1st gear

    moi.on hajonnut jo kaksi gm 6.2d vetolevyä,repeää niitten isojen reikien välistä,ja alkaa kilisemään kun ottaa startin hampaaseen kiinni.us-partsilla ei ollut tarjota mitään vahvempaa ja ei taas viittis laittaa sitä samaa vakiolevyä,kun se hajoaa kertapolkaisulla jos haluaa :mad: laatikkona th-400,turbiini joku allison ja moottori volvo kuorma-auton 5.5 diesel.mikä tähän ratkaisuksi?pitäisikö teettää jossain vahvempi levy,vai saako jostain ostaa valmiin?kiitos vastauksista.
     
  2. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Onkohan tuo joku painotus ongelma, pitäisi tietää miten kone, ja turbiini on punteissaan jos on , eikös 6,2sen vetolevy ole tasapainotettu. Mutta missä asennossa sen pitää olla volvon koneessa, ja allisonin turpaanissa, sitä en tiedä. Kysäisepä jostakin venehuolloista, niillä voisi löytyä jotain tietoa volvosta.
     
  3. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Kone ja loota ei ole samassa linjassa tai kulmavirhettä. Vahvempi vetolevy hajoaa varmaan myös tai sitten jotain muuta. Jos epätasapainossa niin täytyy jo jyristää mielettömästi, että hajottaa vetolevyn.
     
  4. OL

    OL Gearhead

    jos jonkun chevyn tai muun moottorin RALLI mallin vetolevyn sovittaa
    tilalle, pitäs rupee kestää. JW,CSR,TCI, MEZIERE valmistaa vahvimpia
    vetolevyjä ainakin amerikkalaisiin bensa moottoreihin jos sieltä
    löytyis sopivaa??
     
  5. Onko tuossa 6.2 vetolevyssä jotain painotuspunttia, eikös toi 6.2 ole kuitenkin ulkoisesti painotettu ? Sellaistahan nimenomaan ei saisi olla kun osat pultataan suoraan kutoseen.

    Lienee kuitenkin joku kulmavirhe mikä kampeaa vetolevyä ja menee sitten rikki.
     
  6. rrauta

    rrauta 3rd gear

    kone ja laatikko on vissiin sovitettu jonkinlaisen adapterin kanssa, väittäsin että linjaus ei oo onnistunu täysin kohdalleen, ei oikeen muuten pitäis vetolevy murtua.
    eli tarkistahan vielä se linjaus.
     
  7. OL

    OL Gearhead

    tai sitten turbiinin pilotti ei ole kohdallaan (irti kampurasta, väljä yms) tai pelkkien turbiinpulttien varassa?
    ja onko vetolevyn keskitystappi käytössä?
    tai sitten em asiat poskellaan.
     
  8. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    mulla ainaskin vetolevy hajonnut kun ei ollu lohkossa laatikkoon osuvia kohdistustappeja :oops:
    laitoin tapit eikä senjälkeen ei ongelmia :p
    eli on aika herkkä.
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Saattaa vaan olla hiukan heikkoja nuo us-partsin myyvät "made in korkeintaan korea" levyt et voisit kokeilla kerran vielä näiden muiden neuvojen lisäksi ihan oikeaa "gm-laatua" tai sit tosiaan teettää jossain vahvempi levy...
     
  10. jorke

    jorke Gearhead

    Itellä meni vetolevyjä kun ei ollut linjassa laatikko ja kone. Oli painunut sisään se kohdistustappi jolloin laatikko ei ollut oikeassa kohdassa. Ei kestänyt uus vetolevy kun ehkä 100km
     
  11. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Mä veikkaisin että tossa paketissa ei turbiini keskity ollenkaan kampuran takapäähän ja siksi repii vetolevyjä paskaksi?
     
  12. 6.2

    6.2 1st gear

    linjassa ne näyttäisi olevan ainakin jos laatikon kuorien perusteella kattoo.se paino tosiaan on otettu näistä levyistä pois.kyllä se ainakin kylmänä puistaa ja täristää mielettömästi,kun ei sitä alkuperäistä raskasta vauhtipyörää ole.väittivät us-partsilla että bensakasien vetolevyt ei sovi,starttikehä erikokoinen,joten ne rallimallit saa unohtaa.vetolevyn ohjuritappi on käytössä.tuo kulmavirhe voi kyllä olla mahdollinen.täytyy vielä kerran mittailla,ja tarkistaa tuo turbiini.
     
  13. 6.2

    6.2 1st gear

    Ja nyt tuli mieleen :oops: taitaa tässä olla pelkästään pulttien varassa..
     
  14. cuda69

    cuda69 Gearhead

    kaverin 318-904 paketista puuttui toinen koneen ja lootan välinen ohjari ja vetolevyjä hajosi monta ennenku panivat toisenki ohjaritapin.
     
  15. jorke

    jorke Gearhead

    Joo, siis mullakin oli Moparin 360 ja 904 (tai siis 999 mulla) ja juuri samalla tavalla toinen oli pois pelistä ja hajotti vetolevyjä
     
  16. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Sen nimi on "Flexplate" ihan sen takia, että sen pitää joustaa.. Jos koneistat joustamattoman levyn tuohon komboon, hajoaa seuraavaksi jotain muuta. Ilmeisesti linjaus tai tasapaino-ongelma.
     
  17. Tero.Rutanen

    Tero.Rutanen Gearhead

    Oletko verrannut tuota sun turbiinia 6.2sen omaan, että on saman kokoinen pituussuunnassa että mahtuu elämään ja olemaan siellä??
    Ja nuo vetolevyn pultinreijät voi olla tosi horoja(ainakin kiinanpojilla), joten pitää keskittyä keskeltä, ja pultit vain pitää paikallaan.
     
  18. SRV

    SRV 1st gear

    Juu nöyrästihän se Dartti tul narun perässä ku Impa käskytti.. :poff:
    Tullin pihalla Tukholmas jätkät vaihto vetolevyn ja Västeråsissa alko taas naputtaa.
    Auto parkissa koko Powerin! :lol:
     
  19. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei 6.2 koneella ole "omaa" turbiinia ja tossa kyseessä oleva Allisonin limppu on 100% TH-400 yhteensopiva mutta stalli on alhaisin mitä tollaseen voi tehdä. Kyllä se vika on varmasti linjauksessa ja .50milliä heittoa vaikuttaa kestävyyteen jo ihan tarpeeksi. Turbiinit on aina kampuraan keskittyviä ei pulteilla!! Työkoneissa on todellisiä flexplateja kun vetolevy voi olla nippu puolenmillin pellinpaloja :rotfl: .
     

Kerro tästä muillekin!