caprice farmiin isompi tankki?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Destroyers, 20.4.2008.

  1. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    Juu eli mahtaako capriceen käydä jostakin muusta kotterosta isompi tankki alkuperäisen paikalle.
    Niin ja nyt haetaan tehtaan tekeletta. ite väkräämällähän saa mitä vuan, mutta tullissa vittuilevat nuista omista tekeleistä.

    Notta joku 30L isompi tankki olisi jo aika hyvä. Mitenhän vanin tankki istuis capriceen?
     
  2. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Kumpi sinulla oikein on Sedan vai STW? Sedanin tankki on 93L ja Dieselmalleihin sai 103 L tankkia. Farkuissa on aina 83L tankki.

    Taitaa syy 83 L tankkiin farmarissa olla pohjapelti, jossa on jalkatilat varattuna sille kolmannelle penkkiriville?

    Mutta eipä se dieselsedanin tankki sinne STW:n tehtaan pohjaan todennäköisesti istu, kiitos tuon jalkatilakuopan vs. sedanin tasainen takakontinpohja. Täyttöaukkokin on sedanissa taakse keskelle, joten se kyrväyttää tullissa viimeistään , vaikka sen sivulle toteutuksessa muokkkaisi.

    Aika jonglööri olet, jos meinaat laatikkomaista vani/ pikkaritankkia sovittaa - ja pokkana väittää "tehdastankeiksi". Ei mene lie läpi kuin sokealta tullikoiralta - kerran.

    Muutenkin mieti onko 30L lisäsatsin tuominen , eli alle euro per litra säästö 60 centtiä?? Ylipäätään tuon helvetinmoisen säätämisen arvoista? Katso mitä ehjät tankit maksavat? Sitten fundeeraa, että kun kärähdät tuosta ei mallisarjan tankista kerran tullissa, niin tulli voi arvioverottaa sinulta tuon 30 L erotuksen joka ylityskerraltasi jälkeenpäinkin ihan miten haluaa..

    Voi tulla tuo säästäminen kalliiksi, kun lasket pistäväsi tankkiin sen 200-300€, töihin tunteja, säästääkseni bensassa 15€ per ylitys.. Varsinkin jos kilahdat tullissa.. :poff:

    Mutta meitä on moneen junaan.. Ota vielä sekin huomioon, että tulli on varannut oikeudekseen pitää verovapaan tankin kokona vain auton tehtaalta rullannutta tankkia. Siis vaikka Vaniin tai pikkariin asennettaisiin Suomessa jälkikäteen tarkalleen sama tuplatankkisysteemi, joka olisi voitu ruuvata tuotantolinjalla, tulli katsoo, että verovapaasti saa tuoda vain vakio tankin verran ja loput menevät verolle - jopa taannehtivasti.

    Edes tankin muutosten muutoskatsastaminen ei auta. Tulli pyyhkii aken-otteella bebaansa ja verottaa perustankin päälle tulevan osuuden.

    Ainut sauma tuoda sedanilla se 10L lisää on ruuvata dieselmallin tankki ja olla hipihiljaa. Ja "säästää" 5-6€ per tankkaus :poff: Joillekin se lie vaivan arvoista?
     
  3. Destroyers

    Destroyers 1st gear

    juu en tarvii luentoo siitä miten tulli suhtautuu mihinkin.

    Olen ravannu venäjällä tankkaamassa monia vuosia astrolla jossa onpi ollu alkuperäistä isompi tankki eikä mitään ongelmia ole ollu.

    Sillä koko asiaa kysyin notta jos vaikka jostain koslasta suht istuva tankki löytyis. Ja se vanin tankki oli pelkkä heitto, eipä ole tietoa minkä näköisiä tankkeja on vaneissa ollu. Joten en ollut sitä vielä tunkemassa minnekkään, joten turha ruveta miettimään meikäläisen jonglööraus taitoja.
    Astro on itellä ja sen tankki ei ainakaan käy.

    Enkä meinannu tankista maksaa 300, jos ei löydy edullista käytettyä niin sitten asia jää siihen. Auto makso 800E, joten päättele siitä mitä olen valmis uhraamaan siihen.

    Koko homma on pohdinta asteella jos löytyy sopiva ehdokas niin sitten ite katotaan miltä se vaikuttaa ja löytyykö sellaista halvalla jostain.

    pick uppeihin ei tullilla ole mitään sanomista kun eivät pysty toteen näyttämään onko kyseinen malli alunperin ollu tuplilla vai ei.

    Tästä onpi ennakko tapauksia, kun rupesivat epäilemään notta ei ole alkuperäinen tuplatankki, mutta eivät pystyneet selvittämään kun ei edes maahantuojalta löytynyt mitään papereita. notta ralli jatku ja tullimiehiä vitutti.

    Minuu kiinnostaa ainoastaa jos joku on hyödyntänyt isompaa tankkia jostain.
     
  4. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear


    Vieläkin, vaikka et saarnoja kaipaa, olisi varmaa aika hedelmällistä tietää, onko Capricesi sedan vai STW. Tällä pikkuseikalla on aika iso merkitys millaisen tankin sinne saa.. Anteeksi että urkin? Tai ylipäätään vastasin.

    Ja itsehän kysyit suoraan sopiiko vanin tankki. Vastasin siihen. Kyllähän sen sinne saa modaamalla, mutta se modaus kyllä rajalla voi näkyä.

    Edit. ai siis farmi. Eipä siellä pääse kuin alaspäin tai taaksepäin alempana.
    Ei taida löytyä valmista ratkaisua isompana. Sedanin tankit ovat litteämpiä, jolloin korkeussuunassa jää tilaa hyödyntämättä ja tankki tulee roikkumaan pirun alas. Täyttökin on sitten taakse. Isomman suht tehdasmaiselta näyttävän tuollaiseen oikeastaan saisi yhdistämälllä sedanin tankin pohjan ripustettuna alemmas yhdistettynä STW:n tankin yläosaan täyttäen puuttuvat osat pellillä tee se itse.

    Tai sitten muokkaamalla se STW:n takalattia uusiksi, jolloin sinne sopii tankki kuin tankki esim. neliskantinen pikkarista. Tilaa siellä välipohjan alla kun on.

    Mutta bolt on? Eipä taida isompaa saada siihen nykytilaan.. Olen pahoillani että tämäkin vastaus varmaan sinua nyppii. Se vaan on näiden nettipalstojen paha piirre, että kysyvälle voidaan vastata. Jos tietää jo kaiken itse valmiiksi, niin kannattaa harkita kysyykö ylipäätään, jos vastaus voi aiheuttaa ahdistusta. Kaikki kun eivät lie tiedä ,että muokatusta tankista voi tulla veroseuraamuksia jäädessä kiinni.

    :odroll:

    Ja PS. Tavan Van tankki on 22 gallonaa, STW:n tankki on 23 gallonaa. Siis pelkällä vanin tankilla ei ongelmaa ratkaistaisi. Optiotankki Vanissa on 33 gallonaa, mutta on kooltaan ja malliltaanaika arkku, eikä niitä ihan joka nurkassa puoli-ilmaiseksi pyöri. Etsimäsi tankki on sivuiltaan pyramidimäinen, täyttö sivussa , jos haluat 23 gallonaa (83L) isomman, joka mahtuu orgislokoseen. Jos sillä ei väliä, niin laikkaa ja hitsaa lattia uusiksi, niin sopii mikälie neliskantinen iso tankki. Tulli taas huomatessan voi sanoa :soosoo: , mutta sen jo tiedätkin.
     
  5. joskus olen rajalla farkkujen alla nähnyt isoja rosteri tankkeja ja itsekin sellainen himottaisi muutamasta syystä
    A: eli tärkein vuotavan tilalle vaihdettukaan ei nyt kovin pitkä ikäinen ole
    B: saa katsella ihmeisten ilmeitä kun lorautta reilun 100 litraa tankkiin
    c: rajan takaa saa todellakin sen tankin täyteen

    pitää olla jonkun kussu tullimiehen muroihin jos alkaa tankkia tyhjentelemään mittaus tarkoituksessaja nipottaa 20-30 litrasta, ei pitäsi kellään olla noka koputtamista vaikka pärekorin ruuvaa tankiksi jos sattuu pitämään aineet sisällä ja olemaan edes sinne päin alkuperäisen kokoinen
     
  6. Reetu

    Reetu 1st gear

    Miul oli reilun 150L alumiiniämpäri farkussa. Taakse ja alaspäin oli isompi, ei vielä härsin näköinen vaikka kantikas olikin. Asento tosin autossa hieman muuttui kun tempasi tankin ja kannut täyteen...


    Joskus sanoivat ettei taida olla alkuperäinen. Sanoin että tiedäppä sitä, tuontiauto kun on.. ja ei ole minun asia selvittää mikä on ja paljonko on. Siihen on eri miehet. Se siitä.

    Kannulöpöistä makselin aina kiltisti verot.
     
  7. janski85

    janski85 1st gear

    isompi tankki

    mul oli ka vani mis scanian 360litrane..eipä ne mittää sanoneet se oli ottees.toises taas 250,levennetty,korotettu,farkus vois kans korottaa,venyttää.helpost lisätilaa.leikkaa pohja auki,sellai tungin vanhaa taunuksee vanin tankin.. :D
     
  8. jpk 1

    jpk 1 1st gear

    yv laitettu
     
  9. paja1

    paja1 Double Gearhead

    enpä tiiä miten tulli muualla suhtautuu noihin viritelmiin,mutta vaalimaalla ei peli vetele jos jotain vilunkia on havaittavissa. esim. muutoskatsastettu tankki(isompi kuin auton alkup.) tai joku ylimääräinen säiliö jossain ilman sille kuuluvaa lisälaitetta esim. lämppäri tms... niin sanktiot on aika varmat. nimim:10 vuotta tankannut torfjanovkalla ja oppirahat noista kokeiluista maksettu. :lol: on ne laittanu vaalimaalla vaneja röntgeniinkin noiden tankkimuutosepäilyjen takia. toki tullimiehissäkin on eroja,toinen kattoo tarkemmin,toinen ei välttämättä ollenkaan,mutta lähes poikkeuksetta kerran kun palaa jollain jättivirityspatenttitankilla niin ikuinen leima jää otsaan.
     

Kerro tästä muillekin!