ratkaisu löytyi..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja cam68, 20.4.2008.

  1. cam68

    cam68 1st gear

    eli mulla on sellainen propleema kun autossa mailimittari ja tilasin varmuuden vuoksi perävälityksen mukaan oikeanlaisen pyörittimen rattaan..
    no aukaisin tänään sen ja siellä oli n.2xisompi ratas paikallaan..
    eli eihän tuon uuden rattaan hampaat yllä mitenkään sinne toiselle rattaalle :eek:
    onko noissa vuosimalli eroja noiden rattaiden suhteen?
    heittoa on sit jonkun verran eilen katseltiin gps:llä niin 90mailia oli 102kmh :D
    voishan tuon laittaa mailejakin näyttämään vaikka melkein olis helpompi ajella noin ja katsoa vain kilometreinä tuo nopeus :rotfl: jotenkin tuntuu et jos tuon pienemmän rattaa saisi sinne laitettua niin sehän näyttäisi vielä enemmän pieleen??
     
  2. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Chevy lootassa on tuo pienenpi ratas ja yleensä BOP(Buick,Olds,Pontiac)
    lootissa on tuo isompi ratas.
     
  3. cam68

    cam68 1st gear

    :eek: jaa,sit tuossa on kait tuo BOB :D chevyn kone ainakin on :rotfl:
    mistäs sit sais tuohon tuon rattaan?
    ja tuosta BOB jutusta sen verran kun täälläkin aina puhutaan noista niin mistä sen muuten tunnistaisi? ei mulla sen puoleen mitään väliä ole kun se on tehty uusiks sisuskaluiltaan ja toimii kuin kello..
    onko noissa mitä muuta eroa kun on vissiin ollu hyvä tuuri kun talvella tilasin yoken niin sekin sattui vai onko noissa akselilla samat boorit?
     
  4. Buick55

    Buick55 Gearhead

    Jos sulla on BOP loota,niin tuossa tapauksessa kun on Chevyn kone täytyy olla tuplajako(kahdet pultinreijät) turbiinikopassa.
    Muussa tapauksessa voihan olla myös vaihdettu häntäkappale ja yhdistelty noita rattaita sopiviksi?
    Rattaitahan saa,kysyppäs vaikka Hartolasta Koskisen Karilta.
     
  5. Ylli

    Ylli Gearhead

  6. cam68

    cam68 1st gear

    kiitos nyt selvis et ratas on style H ja nyt vari natural, housing on style J.. eli olis bop..
    mistäs nyt tietäis mitä ratasta sinne pitä tunkea kun tuolla ei ollut mitään mainintaa perävälityksestä..
    onko noissa laatikoissa erikseen km ja maili rattaita? meinaan kun oli niin saakelinmoinen tuo heitto..
     
  7. cam68

    cam68 1st gear

    ei siinä mitään kaksia pultin reikiä ollu..? :eek: mikähän konversio tuo oikein on..
     
  8. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Eli ilmeisesti sitten pelkkä häntä vaihdettu....
    Universal-jakoisessa minun tietääkseni aina ne molemmat pultti-jaot...
    Jos on vain yhdet reijät, niin on joko Oldsin tai Chevyn loota...
    Siis BOP-, tai Chevy-loota yksillä. Universal kaksilla??
     
  9. cam68

    cam68 1st gear

    nyt vain pitäis jostain keksiä minkä värinen ratas laatikkoon 3.55 perävälityksen kanssa että MAILI mittari näyttäis totta.. vai pitääkö etsiä sellainen ratas et maili mittari näyttäisi kilometrejä kun heittoa ei niinpäin olis paljoa(n90 m/h) oli 102kmh :eek:
     
  10. Ylli

    Ylli Gearhead

  11. OL

    OL Gearhead

    tosiaan Universal käy BOP+CHEVY.
    Joko tehtaan tai peruskorjaamon jäljiltä.
    Kilometrit konversoidaan maileista erillisellä alennus vaihteella
    joka kiinnitetään laatikon mittarivaijeri reikään ja "potikkaan" sitten
    vaijjeri mittarilta. ei ole olemassa niin paljon pienentävää ratasta
    jotta välityksen saa natsaamaan.kyseiset potikat ovat tehdastekoiset
    vientimalleihin jossa on kilometrit käytössä. eli hankinta, purkaamot yms
    sieltä adapteri sitten alkaa vasta pelittää.
     
  12. PauliP

    PauliP 1st gear

    Mulla on sellainen käsitys, että ainakin tuossa isommassa mittariratasmallissa, pitää akselin rattaan ja vaijerin rattaan olla yhteensopivia hammasjaoltaan. Ainakin kerran oli sellainen tapaus, että akselin rattaan hampaat oli mennyt, kun vaijerirattaan hammasjako ei ollut sopiva. Muistaakseni johtui tästä.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei kilometri ja mailimittari sydeemissä ole niissä rattaissa mitään eroa. Jos löytää mailimittarin tilalle Km mittarin niin se viisari liikkuu siellä missä ennenkin mutta mittarin skaala on eri paikassa!!
    Olen joskus pistänyt tussilla pikku merkit 50, 80, 100 jne kohdille gepsillä varmennettuna kun mittari on näyttänyt esim. peräruuvin vaihdon jälkeen höpöjä.
     
  14. cam68

    cam68 1st gear

    nyt jos en pahasti väärässä pähkäiltyäni noita rattaita.. eikös sen rattaan pitäis nyt mun tapauksessa pyöriä hitaammin kun näyttää n.30 malia liikaa? tuon ratas linkin mukaan kun värejä miettii niin mulla paikallaan neutral eli valkoinen ja se pitäis olla 36hampainen.. no 45hampaiseen asti löytyis.. eikös se pitäin tuota nopeutta(mittarissa) pienentää jos laitan sinne isompaa ratasta?? korjatkaa ihmeessä jos olen ihan metikössä tään asian suhteen etten tee mitään tyhmää :D
     
  15. camaroo

    camaroo 1st gear

    moi vaihdoin jokin aika sitten omaan autoon noi rattaa myös mittari virheen takia nyt on tällaset, 18 teeth - blue ja 37 teeth - red jollen vallan väärin muista ja ruuvi on 3,42 satasen vauhdissa 2500 kiekkaa,en tiedä näyttääkö mittari vieläkään oikein en ole gps:llä mitannut mutta luulen että aika lähellä ollaan
     
  16. fbird

    fbird 3rd gear

    cam68, Jos sulla on BOP-laatikko lyhyellä hännällä, niin joudut vaihtaan siihen chevyn hännän. Koska oikeita rattaita ei löydy noin tiheelle perävälitykselle BOP-häntään.
    Aina pitää vaihtaa kummatkin rattaat + Driven Gear Housings.
    koska se on hieman lyhyempi jotta sopii uuden Driven Gears:n kanssa.
    TCI:n sivuilla on hyvät ohjeet! Kannattaa lukea ajatuksen kanssa.
    Se laskuri pitää jotenkin paikkansa.. Omassa jäi enään n. 5km/h heittoa.

    Nim. Itse paininut saman ongelman kanssa..

    j.k. Omassa BOP-laatikko + chevy motti. Laatikossa yksi pulttijako..
     
  17. cam68

    cam68 1st gear

    muistatko moni hampaiset sulla on ja mikä välitys perässä?
    löytyi jo häntä ja stefa+holkki rattaiden hammasluvut pitäis vielä' saada selville..
     
  18. fbird

    fbird 3rd gear

    No enhän mä nyt heti niitä muista.. Mutta välitys on 3,42 ja takarenkaat 15" 245/60 Noilla tiedoilla se selviää.

    Jouduin vaíhtaan sen hännän, ison ja pikkurattaan ja sen pesän.
    Helppo homma! Peräpäästä nostaa niin ei laatikkoöljyt tule syliin..
    Niin ja katso että sulla on oikeanlainen clipsi..
     
  19. cam68

    cam68 1st gear

    no niin osat tilattu ja pitäis olla oikeat rattaatkin.. löytyi sellaien laskuri mitä minäkin ymmärsin.. :D
     

Kerro tästä muillekin!