TAISI TURBIINI HAJOTA ...KELE!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja LÄPÄLÄPÄ!!, 22.4.2008.

  1. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    Eli pitkäähän tuo toimi :mad: Muutama kuukausi sitten korjattu laatikko ja turbiini vaihettu(käytetty mutta täysin toimiva).Oireet alko yks kaks.Rupes ravistamaan ylöspäin vaihtaessa ja sit hävis kaikki vaihteet myös pakki! :mad: :mad: :cry: Eli vissiin turbiini?Se on taas saatanan kallis vierailu korjaamolla!! :mad: :mad: :mad: Mitähän tänäpäivänä maksaa uusi turbiini??Laatikko th700kone305.
     
  2. HT

    HT Gearhead

    200-800 $
     
  3. OL

    OL Gearhead

    RP:stä ALLSTAR n.290e stall 2000-2400 tai2400-2800 rpm
     
  4. GMC-96

    GMC-96 1st gear

    Laatikosta kannattaa samalla kurkata ainakin öljypumpun kunto. Varsinkin jos olet tehnyt niin kuin kaikki yleensä tekevät, että kun veto häviää niin sammutetaan auto, käynnistetään uudelleen ja yritetään liikkeele.
    Sammuttaessa turbiinista valuu metallihippuja sisältävää öljyä (jos turbiini on siinä kunnossa) pumppuun ja kaikkihan tietää mitä käynnistetäessä tapahtuu :-?
     
  5. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    Tein juuri noin useamman kerran kun piti hinausauton lavetille ohjata ja sieltä pois aika jäykkä käännellä ja jarrutella jos ei käynnissä ole..sinne meni 140e,mutta kun ei voi hinatakkaan jos kardaani kiinni on.Tuota mikäs paikka tuo RP on :oops: ja minkälainen stall speed tuohon sopisi.Auto Pontiac Parisienne84 ja painaa2000kg 8)
     
  6. OL

    OL Gearhead

    Eikö RP ole jo tuttu.. Racers Place koko nimeltään.
    eiköhän toi ALL26910 2000-2400 stallinen ole sun autoosi sopva . ainakin edullisin.
    puh:09-274 5630
     
  7. lake ender

    lake ender Gearhead

    Eiköhän tuohon autoon sovi ihan vakioturbiini kuitenkin...
    Govenorin (keskipakokytkin) hajoaminen kadottaa kanssa vedon kokonaan, samoten jos joku planeetta poikii. Varmaan muitakin syitä voi olla.
     
  8. fossiili

    fossiili Gearhead

    Tuasta lauluvehkeestä 305/th200r4 vehkeestä hävisi aikoinaan kaikki muut vaihteet paitsi ykkönen ja siitä kun yritti valoosta päästä kinnaamalla pajalle niin sitten hävis loputkin. Vaihtoon meni turbiini ja öljypumppu. Pumppu oli täysin palasina. Sen jälkeen toiminut moitteetta.

    Suurin työ oli saada laatikko autosta irti ja takaisin paikalleen. Ite laatikon purku olikin helppoa ensikertalaisellekkin.
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Edellä heitettyyn hintaan saa varmaa Kauno Koskiselta Hartolasta JN Tradingin HD-turbiinin. Kuulemma JN Tradingin tekemien turbiinien kanssa ei ole ollut laatuongelmia.

    Ja vähintään öljypumpun avaaminen, puhdistaminen ja helanvaihto voisi olla perusteltua jos turbiini on hajonnut.
     
  10. Ylli

    Ylli Gearhead

    Siun oireet vois viitata öljypumppuunkin. Tarkista öljypinta seisoessa ja sitten käynnissä. Pinnantason pitäisi muuttua.
    Itse avaisin/avaututtaisin koko laatikon, että varmasti kaikki hile poistuu, mikäli turbiini osoittautuu hajonneeksi.
    Itellä sattu viime keväänä mysteeri??, eli laatikko oli kaikilla eteenmeno vaihteilla ainoastaan kolmonen päällä, lähti liikkeellekin siis kolosella. Kaikki tapahtu vielä ns. yön aikana, eli hyvin toimi illalla ja aamulla ongelmia. Laatikko oli rempattu täydellisesti 5kk aiemmin. Laatikko auki, löyty metallihilettä, mistään laatikosta se ei kuitenkaan ollut lähtöisin (tarkistus) (jäähdytinputket ja kennokin putsattu vaihdon yhteydessä). Epäilys vahvistetussa turbiinissa (JN), ja tarkistettavaksi sinne. Ihme ja kumma siinäkään ei ollut kuulemma vikaa :odroll: , mutta sain takuuseen kuitenkin uuden.
    Nyt ei ongelmia.
     
  11. härpätin

    härpätin 1st gear

    Kiinnostavaa, kertoisitko lisää siitä keskipakokytkimestä?
     
  12. lake ender

    lake ender Gearhead

    Laatikon hännän tienoilta löytyy peltinen kuppi jonka alla kyseinen härpäke sijaitsee. Joku viisaampi voi kertoa sielunelämästä tarkemmin, mutta säätimen keskipakopainoja ja/tai jousia muuttamalla voi vaihtokohtia muutella. Samoten jos on kokonaan poissa pelistä (esim. käyttöratas irti), niin auto ei liiku eteen eikä taakse.
     
  13. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    hinatahan saa tietyin varauksin,
    koska kardaani pyörii ,mutta ei saa voitelua
    eli oliko nyt max 30km ja hiljokseen, voin olla väärässäkin, mutta näin minä tekisin jos tulee tarvettaeikä oo kärryä.
     
  14. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Saa hinata 60 km/h ( Suomen tieliikennelaki ei salli suurempaa hinausnopeutta) kun irrotat kardaanin ennen hinausta... Ja matkan pituutta ei ole rajoitettu...
     
  15. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    siis nimenomaan et ei tartte irrottaa sitä kardinaali akselia! ja oisko ollu viittäkymppiä.
     
  16. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    No niin,sieltähän tuli jo kivasti vastauksia kuten aina!!!!!!!!!!!!!! :D :D Iso kiitos siitä!!Ite veikkaisin turbiinia koska se oli käytetty :oops: muta kun oli kiire ja ei ollu rahaa niin pakko rako oli se ostaa jostain jyväskylän korjaamolta.. :odroll: täähän ei oiskaan isokaan murhe jos ois tuota rahan paskaa mutta kun ei ole :( :( :cry: köyhä mikä köyhä.. :mad: hätäpäissäni koitin tänään mazdan käyttää leimalla että töihin pääsis niin kissan vitut se läpi menny!! :mad: :mad: toinen takajarru ei toiminu ja päästöt päin vittua!Ajokielto vaan napsahti ja 40e meni hukkaan+20,40vakutuksen siirto jenkistä japsiin ja sekin pitää aina vakuutusyhtiössä käydä tekemässä :mad: :mad: ennen vain pirautti puhelimella ja sillä selvä.Nyt joutuu väliaikaisesti rekisteristä poistetulla autolla ajamaan konttorille ja sieltä sitten katastusasemalle!?jo on perkele!! :mad: :soosoo: saatana kun vituttaa!!!!!!!! :mad: :mad: paljonkohan napsahtaa tätänykyä sakkoa jos jääpi kiinni ajokiellossa olevan auton ajamisesta,kilvet tietty lähtee.. :(
     
  17. Ylli

    Ylli Gearhead

    Muutama kesä sitten hävis koneesta vitosen ja seiskan kiertokangen laakerit Imatralle aamuyöstä paluumatkalla. Auto hinattiin 20km, ja hinausnopeus oli n.20km/h. Kardaani oli siis paikallaan, kun ei mahtunut auton alle kukaan sitä irrottamaan. Laatikko auki, ja aika paljon oli laakerimujua irronnut (laatikko oli avattu ja osat uusittu 3kk ja 1500km aiemmin). Itse en hinaisi automaattiautoa kun äärimmäisen pakon edessä kardaani paikoillaan.....
     
  18. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    täytyypä avata vaikka oma topikki tälle hinaamiselle jos ei jo ole, minä voin olla myös väärässä ja voi riippua vähän laatikosta, mutta muistaisin lukeneeni chevy vanin (th700)ohjekirjasta tälläistä et sais ja 727 on ainakin mulla kestäny.(mopar)
     
  19. cam68

    cam68 1st gear

    [?jo on perkele!! :mad: :soosoo: saatana kun vituttaa!!!!!!!! :mad: :mad: paljonkohan napsahtaa tätänykyä sakkoa jos jääpi kiinni ajokiellossa olevan auton ajamisesta,kilvet tietty lähtee.. :([/quote]
    tonni minimissään siitä napsahtaa.. se jos mikä ei ole köyhän miehen hommaa.. siksi en itse uskalla sitä kokeilla ollenkaan :D
     
  20. LÄPÄLÄPÄ!!

    LÄPÄLÄPÄ!! 1st gear

    jaa..että tonni..no ei tosiaan ole köyhänmiehen hommaa se :wink:
     

Kerro tästä muillekin!