Itellan Huolinta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja duramax03, 8.5.2008.

  1. duramax03

    duramax03 1st gear

    E-pay ostoksestani tuli 22.04 itellalta ilmoitus kirjeitse että odottelee vastausta mitä paketille tehdään, tullaanko itse vai hoitavatko he tullauksen. Vastasin s-postilla välittömästi samana päivänä, kerroin mitä paketissa on laitoin linkin e-bayhyn ostoksesta ja pyysin heitä huolehtimaan tullauksen. Reilun viikon päästä 30.4 sain s-postiini vastauksen että tarvitaan kauppalasku......, vastasin kautta kyselin toimintaohjeita.....tähän päivään mennessä tuo kyseinen henkilö ei ole vastannut s-postiini. Iltasella sitten soittelin Tullin asiakaspalveluun koska itellalta ei saanut mitään apuja, tullilta tottakai sain ja päätin toimia ennen kuin itella lähettää ostoksen takaisin. Soitin itellaan ja pyysin lähettämään paketin tulliin jossa huolehtisin itse tullauksen, asia luvattiin hoitaa. hetken päästä ilmoitettiin että tullaus on jo hoidettu heidän toimestaan ja paketti matkalla, ...epäilen, toinenko itella mahtoi ilmoittaa toisella itellalle että laitatko asiaa eteenpäin.....ja tastä itellan palvelustako vielä pitäisi maksaa....ehkä jos raastuvanoikeus joskus näin määrittää ja ulosottomies palkasta pidättää ei muuten. Vinkki siis muille valtuuttakaa joku kaveri joka tullauksen osaa tehdä tai käykää itse tullissa hoitamassa asia, siellä virkamiehillä tuntuu olevan virkavastuu asioista, toisin kun tolla itellalla joka ollee yksityinen laititos ilman kilpailua ja lähes monopoliasemassa.
     
  2. ZYN-5

    ZYN-5 Gearhead

    Kyllä se tullikin aika pilipali paikka on.
    Koittavat olla niin tärkeileviä ja muka korkeassa virassa ettei tavallisen ihmisen puhe meinaa kelvata.
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    Enpä ole itse Postilla/Itellalla koskaan tullauttanut omia pakettejani, koska hinta-laatusuhde ei ole läheskään kohdallaan, operaation viemästä ajasta puhumattakaan. Pyydän Tullipostia aina lähettämään paketit lähimpään tulliin, jossa itse käyn ne selvittämässä, usein jo seuraavana päivänä.
     
  4. Marko Nykänen

    Marko Nykänen Double Gearhead

    Minä olen antanut Itellan hoitaa tullauksen. Lähin tulli on liki 100 km päässä (Pieksämäeltä Kuopioon). Nykyisillä polttoaineenhinnoilla alkaa pienempikulutksinenkin käyttöauto olemaan kallis kapistus. Puhumattakaan siitä, että Kuopion tulliin ei ole viikolla mitään asiaa, kun työt haittaa.

    Ei se parikymppiä ole kuitenkaan paha, kun itellan pojat tuo kuitennii paketin aamulla kotiovelle saakka. Mikäli olen vielä kotosalla silloin.

    Ja muutenkin huomattavasti kivuttomampi sähköpostilla hoitaa nuo, ei tarvitse vastata kuin muutamalla sanalla; esim.

    Sisällön tariffikoodi 9503 003...., maksukuitti liitteenä.

    Varovaisesti arvioiden ehkä n. 30 -50 pakettia on nyt viimeisen vuoden aikana tullut tullin läpi, ja ainoastaan kerran on Itella onnistunut ryssimään tullauksen (unohdin liittää maksukuitin sähköpostiin, ja olivat sitten epähuomiossa laittaneet jonkun muun kuitin eteenpäin tulliin) joka on nyt ollut kohta puolivuotta "jäissä", eli selvitettävänä. Ei oo kuulunu. Paketin toki sain.

    Toki hoitaisin mielelläni itsekin tullaukseni, mutta ei kehtoo viikottain ajella Kuopion väliä. Laiska kun on.
     
  5. cam68

    cam68 1st gear

    sama juttu täällä olisivat veloittaneet 21e jos tullaavat 30e arvoisen lähetyksen :rotfl: :rotfl:
    sotin jotta laittakaa menemmään joensuun tulliin niin käyn ohimennessä hakemassa paikanpäältä
    sanoin sille itellan miehelle et oli eka ja viimeinen kerta kun teidän kautta mulle tulevat paketit kulkee.. eipä paljoa mitään virkkanut :D
     
  6. NUTFINN

    NUTFINN Gearhead

    Eli jos oli eka ja viimeinen kerta, niin kaksiko kertaa olet käyttänyt? :D
     
  7. Piru

    Piru 1st gear

    30e arvoisen lähetyksen pitäis tulla suoraan kotio? :eek: rajahan on 50e vai onko 55e ,ennenkuin ruvetaan laskemaan tulleja yms.

    Edittiä...45.40e eli likimain 70taalan paikkeilla on tuo raja. http://www.tulli.fi/fi/04_Julkaisut/01_ ... upasta.pdf laskuesimerkit sivu 9
     
  8. cam68

    cam68 1st gear

    niin pitäis mutta itella olis halunnu siitä itselleen 21e :rotfl: kävin tänään noutamassa joensuun tullista itse.. :D
     
  9. duramax03

    duramax03 1st gear

    Siihen tavaran arvoon pitää laskea myös rahti päälle..........ja jos paketti jää postitulliin ja todetaan ettei tullia tarvitse maksaa, myös vapaaksi julistaminen maksaa.
     
  10. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No ei maksanu ainakaan tänään sekään päätös, H:ki-Vantaan Tullipostissa!!!
     
  11. duramax03

    duramax03 1st gear

    No, sulla on varmaan jostain syystä eri hinnat kuin muilla, pitääkin kysellä Itellalta miten nuo ilmaispalvelut saa........edellisen kerran kun tuli 10 taalan osa kirjeenä, laskun sinne toimituksen jälkeen tuli ilmoitus että lähetys on tullivapaa mutta vapaaksi "julistaminen" maksui enemmän kuin osa itse. En sentään usko että postitullin mieskään sentään ihan omiaan pisteli......vai
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Eipä ollut edes firman hankinta, eikä edes oma, vaan kaverin kaverin ja mun vaimo haki!! Joten ei edes ollut mikään firmoille eri hinnasto -juttu, kun ei firmasta puhuttu mitään!!!
     
  13. duramax03

    duramax03 1st gear

    Oli tuo eka kommentti pikkusen erilainen kuin tämä toinen, aika usein olen huomannut että nuo jutut ......kaverin kaverin ja vaimo vielä välissä on pikkusen muuttuneet matkan varrella...............mitenkähän tässä, varsinkin kuin itella käsittääkseni laskuttaa jälkikäteen, tavaran saa heti, lasku tulee perässä, olen mäkin jo odotellut 3 päivää tavaroiden jälkeen millainen lasku mahtaa olla
     
  14. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    HÄH :eek: ??? Mikäs tässä nyt sitten oli taas liian vaikeeta?? EI MAKSANUT MITÄÄN TULLITTOMUUSPÄÄTÖS TÄNÄÄN, KUN/VAIKKA VAIMONI HAKI EI FIRMAN TAVARAA!! mitä kohtaa lauseesta ET ymmärrä??
     
  15. V-100

    V-100 1st gear

    Komppaan Jamantia, jokunenkin tulliin jämähtänyt paketti on vuosien mittaan julistettu arvonsa takia tullivapaaksi sekä Helsingin keskustan että Hki-Vantaan kentän tulliposteissa. Eikä se toimenpide maksanut yhtikäs mitään. Ja nämä nyssäkät hain minä ihan ite, ei kaverin serkun sisko...
     
  16. Putte

    Putte 1st gear

    Tullipostihan näistä ei mitään veloita, kun hakee itse sieltä lähetyksen, mutta tuo vapaasti julistamisen laskuttaminen taitaa olla Itellan omaa rahastusta tai sitten koittavat kepillä jäät, jos vaikka tyhmä maksaa, kun ei tiedä päätöksen olevan oikeasti maksuton.
     
  17. virta

    virta Gearhead

    Onkohan tuolle Itellalle oikeasti soitettava,,harmittaa tuo soitteleminen turhanpäiten.Onneksi aina ei paketit mene sinne,,ehkä etsivät asiakkaita jotka ovat valmiita maksamaan tyhjästä.Tietty jos lasku on 5000 euroa,,vois mukavuudesta jotain maksaakkin.
     
  18. cam68

    cam68 1st gear

    itellan toiminta on ihan hanurista sanon minä ja sanoin sen niille itselleenkin :rotfl:
    tästä lähtien muistan mainita summitille tilausta tehdessä et vain dhl tai fedex saa mun paketit kuljettaa.
     
  19. Piru

    Piru 1st gear

    Mistäs tuosta lukee jotain virallista pränttiä? Mikä oikeus kellään on rahastaa välistä jos perusteita tullin tai alvin perintään ei ole? Jos tullin osuus jää niin pieneksi, että sitä ei peritä, voi alvin joutua kuitenkin maksamaan, oliskohan tästä nyt kyse?
     
  20. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Minä ainakin sain 29$ paketin ulos ilman mitään maksuja, vaikka se olikin tulliin jäänyt. Itellalta tuli kirje, että huolitsevat sen "kohtuulliseen" 21€:n hintaan. Soitin, että saatte pitää tavarat, jos huolinta maksaa kaks kertaa enempi, kuin itse paketin sisältö. Paketti oli kahden päivän päästä postilaatikossa...
     

Kerro tästä muillekin!