Car Culture Online

Overdrive.fi


Starttirele

Sähköistä keskustelua autonrakennuksesta.

5 viestiä

Sivu 1/1

 

Vieras 19.05.2002 19:00
Käyttäjäjostain

Minkäkokoinen (virta) rele olisi sopiva
starttireleeksi. Tarkoituksena olisi käyttää
alkuperäistä virtalukolta tulevaa johtoa ohjauksena ja vetää solenoidille uusi
johto suoraan akulta, releen kautta kytkettynä.

ana57 20.05.2002 02:10
Satunnainen kävijä, Jyväskylä, Rekisteröitynyt: 12.10.2001 00:00, Viestit: 221

Iso, virta on arviolta 50 A (veto + pitokäämi), kun vetokäämi irtoaa piiristä (solenoidin kytkeydyttyä) vita pienenee n kolmannekseen. Kannataako ?

Vieras 20.05.2002 07:37
Käyttäjäjostain

Menee hieman oho aiheesta, mutta kysynpä kuitenkin :smile:
Onko monella 6,2 DSL motivaattorilla varustetussa autossa ollut ongelmia solenoidissaan? Mulla lähti välillä auto käyntiin, mutta joskus ei edes solenoidista suoraan akulle virtaa laitettaessa...
Viime viikolla huomattiin että solenoidin pää oli haljennnut. Tuttu sähkömies kertoi vian olevan suht yleinen, eli onko moisia kokemuksia kellään??

Degenerated 20.05.2002 11:06
Aktiivijäsen, Lahti, Rekisteröitynyt: 15.03.2002 01:00, Viestit: 1710

Euro-GM:ssä kyllä. Vaihdoin jo kerran toisen(käytetyn) startin ja putsasin solenoidin mut sama jatkuu. Tosin ne ei ollu halki. Eipä tää kyl paljo auttanu...

impala1968 20.05.2002 11:50
Yliaktiivinen jäsen, Hamina, Rekisteröitynyt: 18.10.2001 00:00, Viestit: 6658

Eipäs liity solenoidin halkeamiseen mutta gm:n starttaamiseen auttaa usein fordin solenoidi joka on siinä apukuskin puolen lokasuojassa. Herätejohto sille ja siitä paksu johto startille jonka herätepiuhaan lyhyt piuha paksusta kaapelista. Nyt alkuperäinen solkku saa täyden akkujännitteen eikä jotain x volttia alemman joka tulee virtalukon ja useiden liitosten kautta. Fordin solkku on viileämmässä paikassa kun alkuperäinen jolloin kuumana starttausongelmat helpottaa hieman.

5 viestiä
   

Sivu 1/1

Jos haluat mainostaa tässä, soita 0405773939
tai meilaa marika(a)overdrive.fi