lämmöt..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja cam68, 29.6.2008.

  1. cam68

    cam68 1st gear

    mikä on ns. yläräjä laatikon(th350) lämöissä et alkaa olla huonolla puolen..? nyt kun alkaa kelitkin olla lämpimät niin ekakertalaisena tulee seurailtua tiuhempaan noita mittareita niin olis ihan hyvä tietää missä menee ns. kipuraja :D
     
  2. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Viime kesän lomareissulla tuli seurailtua laatikon ja moottorin lämpöjä oikein urakalla. Vani TH-350lock up laatikolla+asuntovaunu ilman lisälauhdutinta. Laatikolta lähtevässä putkessa lämpö pahimmillaan lähes 140c :mad: jolloin konekin kävi noin 120c eli laatikkoon palasi :eek: 120c öljyä!!!!! Laatikko toimii yhä eikä ole mitään remonttia tehty mutta kyllä niiden lämpöjen pitäisi pysyä alle 100c mun mielestä. Tuntuu kestävän mutten suosittele :wink:
     
  3. cam68

    cam68 1st gear

    no on nuo jo aika lämpimät öljyt sulla ollu.. :eek: mulla on lämpöanturi laatikon öljypohjassa ja vain n.66-70cels. käyny.. on lauhdutinkin kyllä..
     
  4. HT

    HT Gearhead

  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Se kuumuus tuhoaa kumiosat toosan sisältä ja öölit menettää ominaisuuksia aabaut 130° jälkeen
     
  6. cam68

    cam68 1st gear

    no eihän mulla ole mitään huolta sit noiden lämpöjen kanssa kun olleet n. 150f korkeimmillaan..
     
  7. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Kaverilla kävi blazerissa th700 hiukan lämpimänä,laatikon päällä menevä johtojen muovinen suojakuori suli laatikkoon kiinni :eek: oli offi-reissulla ollut joku kottero vähän lujemmassa kiinni.Loota toimi kuitenkin ihan normaalisti,saattoi pelastaa posahtamiselta että oli vasta rempattu.Oli sieltä tarkistuksessa kuitenkin jotain uusittavaa löytynyt.
     
  8. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Asiasta miljoonanteen :eek: jeeppiin laitoin joskus kivi ja kanto vuonna Th-400 laatikon jonka POLTIN :odroll: lumia lykkiessäni kun ei ollut puhallinta öljyn lauhduttimessa. Räkä kiehui laatikon pinnassa. :eek:
     
  9. Tuukka

    Tuukka 1st gear

    Yks vuosi Powerin reissulla, kun Cadillacista alkoi tiputtaa automaattiöljyä, oli puhetta yhden täälläkin kirjoittelevan kanssa asiasta. Se sanoi että öljy kuumentuessa laajenee ja jostain ylivuotoaukosta alkaa tiputtaa. Paljon mahdollista, koska pitkä matka, helteessä ja auto täynnä porukkaa ja tavaraa eikä se muuten oo tiputtanu. Joo, ja aski on Hydramatic eikä oo lämpömittaria
     
  10. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Asentelin tuossa äskettäin suodattimen/öljynvaihdon yhteydessä TH-700r4 laatikkoon Autometer:n lämpömittarin.

    Näyttää matka-ajossa n.150F ja kaupungissa n.165F...cruising lenkillä Oldtimer Run:ssa menneenä viikonloppuna nousi siinä mateluvauhdissa turbiinin siis luistaessa käytännössä koko ajan max.175 - 180F.

    Anturi on siellä linjapaineen mittausreiässä laatikon kyljessä ja näyttäisi reagoivan sieltä aika nopeasti muutoksiin ajossa ja kuormituksessa.

    Laatikossa on TCI:n syvä alumiinipohja ja vielä lisäjäähdytin nokalla.
     
  11. jankinnu

    jankinnu 3rd gear

    Onkohan liian viileistä öljyistä haittaa? Mulla on TH350 lootassa Hughesin sisuskalut ja TransGo:n shift kit ja auton keulilla suht kookas jäähdytin lootaöljyille.

    Öljypohjassa on lämpötilamittari ja en ole saanut kaupunkipyörityksessäkään lämpöjä nousemaan kuin karvan vajaa 60 astetta.
     

Kerro tästä muillekin!