PowerGlide asiaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Littlerocker, 29.6.2008.

  1. Littlerocker

    Littlerocker 1st gear

    Muutama tyhmä kysymys, kun pitäs opetella tuon laatikon kanssa toimimaan..

    Paljonko menee öljyä (ja mitä laatua) -62 pontiacin powerglide laatikkoon??

    Kuuluisko kyseisessä laatikossa olla öljynlauhduttaja, eli ne putket syyläriin niinkun on esim. saman ikäluokan chevroleteissa?? Tuossa niitä ei ole. Laatikon kuori tuntuis olevan valurautaa..
     
  2. Littlerocker

    Littlerocker 1st gear

    niin ja sit vielä, että voiko kickdown vaijerin rakennella esim. mopon vaijerista tai muusta vastaavasta. Edellinen omistaja on viritelly jonkun alumiinitangon laatikon ja kaasarin välille ja kickdown toimii toooooosi pitkällä viiveellä.. olisko mahdollisesti liian löysällä tai jotain???
     
  3. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Öljyä menee 8-9 litraa,jos ei enemmänkin.Laitoin teboilin dexron kakkosta.Rautaglidessä öljynjäähynputket lähtee takapäästä.Vivusto siinä kuuluu ollakin eikä vaijeria,hommaa jostakin alkuperäinen niin on oikea liikerata ja toimii oikein.
     
  4. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "....ja kickdown toimii toooooosi pitkällä viiveellä.. olisko mahdollisesti liian löysällä tai jotain???"""

    Kyseessä ei ole vain kick-down toiminto (eli vaihtaa ykköselle kun kaasu lyödään pohjaan alle n 55mph nopeudessa), vaan ns "throttle valve" joka vaikuttaa laatikon toimintaan lähes koko liikealueella.
    Kuten jo edellä mainittiin niin hanki jostain siihen se alkuperäinen vivusto, onpi muuten melko mahdotonta saada toimintaa oikein......tai eihän mikään ole mahdotonta (vaikka tosin täällä usein tuntuu olevan käsityksiä siitä ettei ko vivustoja laatikossa tartte, ne on ihan turhia.... :-? :-? )

    Laatikko lienee kiinni siis Parisienne Pontiacissa???? .....ts autossa chevyn tekniikka???
     
  5. Littlerocker

    Littlerocker 1st gear

    Juu, -62 parisienne on kysymyksessä. Mites toi orkkis vivusto toimii, kun tohon on vaihdettu joskus 350cid kasi alkuperäsen 283cid tilalle??

    Kai ne jäähyputket sit sieltä löytyy, mut syylärille asti ne ei ainakaan tule.... mielenkiintoista.... täytynee huomenna tutkia tuota ostosta paremmin.
     
  6. Littlerocker

    Littlerocker 1st gear

    Do,dii..

    Löytyhän ne jäähyn putket, kun nostin auton pukeille. Tosin jäähdyttimenä toimii n. puolen metrin pätkä kupariputkea, joka on kiepillä laatikon takana. Mahtaakohan tuo jäähdytys riittää normaaliajossa, vai olisko viisainta hankkia kunnon jäähdytin??

    Ja sitten taas näitä aloittelijan kysymyksiä, mutta kiitokset foorumin guruille, jotka jaksatte näihin vastailla....

    Onko rautaglidessa ollenkaan suodatinta??? Kun en mielestäni sellasta löytäny..
     
  7. Littlerocker

    Littlerocker 1st gear

    niin, ja tuo kickdown vipu oli lähes irti laatikon päästä joten saattaapi se viive johtua siitä.. Nyt kun sen ruuvailin kiinni niin ainakin reagoi kaasupolkimen asentoon.
     
  8. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Ei ole vaihdettavaa suodatinta vaan öljypumpun imuputkessa metallisiivilä.
     

Kerro tästä muillekin!