TH350 alipainesäätimen säätö

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja junkyard dog, 2.7.2008.

  1. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Elikkä loota vaihtaa ylöspäin vähän turhan korkeilla kierroksilla, vaikka kiihdyttää aivan pintakaasulla. Pienikin kaasun löysäys saa kyllä sitten pykälän vaihtumaan, joten ajattelin alipainesäätimen säädön vaikuttavan tähän, mutta muistaako kukaan kumpaan suuntaan sitä ruuvia pyöritetään ja kuinka paljon, jotta vaihtohetki muuttuisi vähän alemmas normaaliajossa?
     
  2. cam68

    cam68 1st gear

    mulla päin vastainen ongelma eli vaihtaa tosi aikaiseen ja kerrottiin et ruuvin kiristäminen oli lääke.. jotta vaihtaisi hieman myöhemmin
     
  3. kime2

    kime2 Gearhead

    Todellinen lääke tuohon vaivaan löytyy kuvernöörin paino-ja jousisarjasta(tci:ltä ja b&m:ltä ainakin löytyy),nyt meillä vaihtaa loota 6500r/min isompaa lappu lattiassa,aikaisemman 4200r/min sijasta!
     
  4. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Perskele! :eek: Minkäslaisia jousia ja painoja sinne tarvis alkaa virittelemään kun sama vika. 4000 kierroksen kohdalla jo heittää isompaa ja vedot alkais vasta myöhemmin, booaa nolosti. :oops: Muuten loota vahvisteltu ja modattu, tota kohtaa tarvis vähän jatkojalostaa.

    Mutta käsittääkseni juuri tuota kysyjän osakaasukiihdytyksen korkeaa vaihtokohtaa pystytään säätämään modulaattorista, kokeile jompaankumpaan suuntaan ja käy koittamassa miten säätö vaikutti - olikohan se aukipäin niin muuttaa vaihtokohtaa aikaisemmalle, ihan neljänneskierros kerrallaan ja kokeilemaan välillä.

    Tuleeko siellä esim. tci kitissä erilaisia vaihtoehtoja?

    EDIT: Nojoo, itselleni vastaten, siinähän se kitti on-> http://store.summitracing.com/large...overnor+Recalibration+Kits&img=tci-326500.jpg
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Meidän lootassa ei ainakaan tuolla alipainesäätimen ruuvaamisella tuntunut olevan vaikutusta,mut sit oli kun B&M:n säätösarja tuli :D
     
  6. junkyard dog

    junkyard dog Gearhead

    Joo, täytyy ruveta kokeilemaan, lähinnä justiin tuo kiinnosti, että kuinka pieni säätö pitäis alkaa vaikuttamaan.
     
  7. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Mites, vaikuttaisko tuo keskipakosäätimen ruuvaaminen myös tuohon helpommin pienemmälle vaihdon ongelmaan?

    Ongelmana on lähinnä tuo kun esim. risteyksestä lähtee ja loota ehtii takomaan kolmoselle asti, siitä kun polkaisee ja yrittää anoa kakkosta, niin joutuu joissain kohdin jopa pumppaamaan uudelleen kunnolla lusikkaa pohjaan ennenkuin vaihtaa. Voisi mielestäni olla hieman lisää herkkyyttä pienemmälle vaihdossa, syöhän se jo alavääntöjäkin kun joutuu heittämään kurkut selälleen ja koneessa kierroksia 2000. Ja taas booaa nolosti....saatika sitten kun se käyttää kakkosta pesässä ja samantien heittää neljässätonnissa kolmoselle...wittu!! Ajatuskin tässä koneen ääressä aiheuttaa häpeää. :oops:

    Kikkarinvaijeria kiristin jo hieman ja se on nyt säädetty niin että kaasu pohjassa vaijeri on kireällä.
     
  8. elkamiina

    elkamiina Gearhead

    Nonii, nyt alkoi herkkyyttä löytymään! :rotfl:

    Laitoin TCI:n keskimmäiset painot ja keskimmäiset jouset setistä, vaihtokierrokset nyt noin 5400 edellisen 4000 sijasta sekä pienemmälle koplaa todella herkästi.
     
  9. Selli

    Selli Gearhead

    Täytyy nostaa vanhaa aihetta ni ei tarvii uutta alotella.

    Itellä on ollu jo vuosia TransGo:n competition shift kit kuvernööri kamppeet yms vaihettu mutta tossa näissä ajossa vaihtaa itelläkin hetkessä jo kolmoselle. Nokan alipaineet on n.14 ja perä nelosen korvilla. Alipainesäädintä itekki ajattelin joskos sitä kiristäs vähän.

    Läpät auki ei ole moittimista 1->2 käy rajottimella ennenku vaihtaa 2->3 reilun 5000. Enemmän tuo risoo että nätissä ajossa loota on ku mesellä ajelis.(hätäseen huomaa vaihtamisen) Ylämäkeen tuo ei ole vielä kertaakaan vaihtanu pienempää mutta jos ajatellaan että ajan matka-ajoa on 90kmh vauhissa jo inan alle 3000 kiekkaa ni ei sen tarviikkaan pienemmälle vaihtaa :)
     

Kerro tästä muillekin!