Kromausfirma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Ovaali, 16.7.2008.

  1. Ovaali

    Ovaali Gearhead

  2. Nickel

    Nickel 1st gear

    Miksi helkkarissa pitäis Puolaan saakka lähetellä osia,kyllä nuo hommat sujuu lähempänäkin.
     
  3. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Niin, jos sujuis, mutta kun ei vaan meinaa suomalaisilta yrittäjiltä onnistua....
     
  4. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Hyvin on sujunut ainakin kahdessa suomalaisessa firmassa. Hinnnat on tosin aika suolaisia, mut itsekin pohjia hioneena ymmärrän miksi.
     
  5. mr mopar

    mr mopar Gearhead

    kromia pintaa

    mistä löytyy sitten lähempää? ruotsis taitaa olla?
     
  6. kelloooppeli

    kelloooppeli 1st gear

    Loimaan kromaamossa ilmoittivat mulle etteivät kromaa sinkkipainevaluosia.
    Mitä eroa on kun kromaa rautaosi tai sinkkipainevaluosia?
    Turun lähellä on kromaamo ,joka tekee sinkkivaluosien kromausta,joten käyttävätkö he kenties eri litkuja?
    Turkulaista firmaa ei voi käyttää heidän tähtitieteellisten hintojen vuoksi,joten parasta on lähettää osat vaikka Puolaan.
     
  7. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Äläs nyt tollai...Rockmaplekin tietää heti kaks kromaamoa jotka tekee... :wink:
     
  8. rt68

    rt68 1st gear

    Mikä on tähtitieteellinen hinta? 12 vuotta sitten oli mielestäni ainakin ihan kohtuuhintainen, Chargerin puskurit ja kaikki muutkin kromatut osat joista jonkun verran syöpyneitä sinkkipaineosia kaikkineen pohjatöineen sekä suuri määrä sähkösinkattavaa yhteensä 6000mk eli nyky tonni.
    Vai onko muuttaneet hinnoittelupolitiikkaansa tai hinnoitelleet harrastehommat tarkoituksella ulos?
     
  9. Dahlton

    Dahlton Gearhead

    En tiedä mutta jos on niin kuin muis firmois niin saat laittaa € merkin mk:n sijalle niin sitten ollaan lähellä tän päivän hinta... :lol:
     
  10. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Juu kyllä hinnat on kovia, mut onnistu ainakin mun kohdalla ja jälki oli asiallista. Toinen mitä oon käyttänyt, on A-kromi Perniössä. Yhden rupisen puskurin kromaukseen saa kyllä varata 1000 ekua.
     
  11. bootsi

    bootsi Gearhead

    Eli palataan alkuperäiseen kysymykseen...

    Paljonko maksaa yhden rupisen puskurin kromaus Puolassa? Onko kellään kokemuksia?
     
  12. mertzi60

    mertzi60 Gearhead

    En tiedä onko sama puolanfirma kyseessä, mutta viime kesänä juttelin yhden ruotsalaisen Eldorado keräilijän kanssa kromaamisesta joka oli kromauttanut puolassa. Sano että hinta oli jopa alle puolet ruotsin hinnoista ja jälki oli aivan upeeta. Näin itse yhden puskurin joka oli tullut puolan kromaamosta, eipä ollut moittimista. Aikahan sitten näyttää miten kestää jatkossa.
     
  13. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Mä en lähettäis yhdenkään eldoradon puskureita puolaan.Aikamoinen riski suhteessa saavutettuun hyötyyn. ( JA NÄMÄ SANAT OTETTU TAKAISIN JA LAITETTU HATTUUN JOKA SYÖTY KALKIN KERA..)
     
  14. JJu

    JJu 1st gear

    Täähän sijaitsee aika lähellä kämppääni/työpaikkaani.... :eek: :eek: :eek: Voisinkohan mä auttaa tässä tapauksessa? Olen täällä Puolassa vielä noin 8kk nääs.
     
  15. shark

    shark 3rd gear

    Puolassa on tehty raudasta mitä vain kun täällä Pohjolassa vasta ollaan naisia vasta vedetty tukasta luolaan eli kehitys tuli alhaalta ylöspäin eikä päinvastoin.
    Tapasin keväällä Tanskassa yhden kaverin joka näytteli meille paikallisten harrastajien talleja.Hänen parhaalla kaverillaan oli mm.verstas jossa oli kaks Polakkia töissä.Hitsasivat ja maalasivat autoja.Ei ollut työjäljessä valittamista.
    Tulin siinä maininneeksi Puolassa kromauksesta ja kaveri haki
    -58 Cadillakin puskurit,lampunkehykset ja sinkkipainevalu listoja.
    Eivät kyllä hävenneet uusista osistakaan.Hiottu suoriksi ilman naarmuja ja kiilti kuin papin k..i kuutamolla.
    No sitten kävi ilmi että tää Tanskan kaveri oli ostanut itsensä osakkaaksi siihen kromaamoon Puolassa ja kromasi ittelleen siellä kaiken.

    Se on sitä tyypillistä ennakkoluuloa vaan ettei muut osaa mitään.

    Olen nähnyt kyllä monia osia joita on täällä Pohjolassa kromattu ja lopputulos vaihtelee kiiltävästä rupiseen romurautaan.
    Mm. viime vuonna tuotiin tänne yksi kilpa-auton turvakaari Turusta joka oli pilattu yhdessä täälläkin mainitussa kromausfirmassa.
    Kaari oli ripustettu just siitä kohtaa mikä on niskan takana ja näkyy eniten ja siinä oli sitten musta kohta.Lisäksi kaikki hiomajäljet näkyi,ei ollut vissiin ollut talossa 100 hienompaa paperia.Amattitaitoa vaativaa touhua. :rotfl:

    Sitten siitä hinnasta.Siitä vaan hiomaan turpa märkänä silleen ettei hiomajäljet näy .Kromi ei nimittäin anna mitään anteeksi vaan korostaa virheet jotka on tehty.Tuskin kukaan täällä oleva sitä eurolla tunti hinkkaa toiselle ,mutta tietty Puolassa on eri asia.
    Sit tietty poropeukaloita on maailmassa jokapuolella.
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Wittmannilta tuli vastaus kyselyyn Cadillacin puskureiden kromauksesta. Suomeksi kysyin ja samalla kielellä tuli vastauskin. Jos jotakuta kiinnostaa, niin mulle voi heittää yv:tä. Tai voihan sitä itsekin laittaa meiliä tuohon firmaan...
     
  17. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Siis mikäs sen parempaa että homma onnistuisi ja työnjälki ja aikataulut kohdillaan. Pistä ihmeessä raporttia miten homma etenee. Itse en omia käikäleitä tule ihan heti jättämään suomenrajojen sisäpuolelle kromattavaksi. Itse asiassa omat puskurit lähtee viikolla 44 ruotsiin.
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Voihan niille tosiaan mahdollisuuden antaa. Kuparia käyttävät ja sanoivat, että loppusumma riippuu pohjatyön määrästä (niinkuin pitääkin) Alustava tarjoushinta oli kyllä erittäin kilpailukykyinen. Voishan tuonne kokeeksi pari palikkaa lähettää alkutalven aikana... Seuraan tilannetta.


    Niin, ja mieltä lämmitti mahdollisen asiakkaan hyvä kohtelu. Asiallinen vastaus, asiallisia lisäkysymyksiä. Tätähän Suomessa harvoin saa...
     
  19. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Juurikin tämä on ainakin minut saanut takajaloille suomalaisten turaamojen kanssa. Lama tarvitaan alalle jotta muistuisi perusasiat liksanmaksajasta joka iikalle.

    Ainoa mikä itseäni jännittää on se ettei osat huku matkalla. Se että vastaavat suomeksi auttaa jo paljon.Eli mukana on jokin suomalainen välikäsi joka junailee käytännön asiat. Hieno juttu ja tervetullut lisä ehdottomasti!
     
  20. Nickel

    Nickel 1st gear

    Suomalaiset niklaamot ovat nykyään melkein kaikki automatisoituja
    laitoksia jotka ei tee harrastajille mielellään mitään.Pikkuniklaamot ovat harvassa,ja nekin ovat vittuuntuneet harrastajien marinoihin.Ei noita niklaamoja voi oikeastaan syyttää mistään.Peli on vähän erilaista tuolla suuressa maailmassa :)
     

Kerro tästä muillekin!