Kauanko teidän tuontiautot on maannu satamassa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja bbford, 24.7.2008.

  1. bbford

    bbford Gearhead

    Mun auto on maannut nyt tasan 3 viikkoa kontissa hesassa,onko tämä normaalia? Vai upotinko käteni todella syvälle p......n? Usan puolen suomalainen välittäjä ei vastaa puheluihin,suomen päässä toimiva herra veikkaa että konttimaksuissa on jotain ongelmia.
    Rahat lähti 11.4.2008 tililtä, ja vieläkin odotan että sais vessan alle ja ajokausi alkais.

    Käyrä alkaa olla todella korkealla. :mad:

    Välittäjä lupaili että "..kyllä sä sillä ennen juhannusta ajat.."

    Vitun satusetä. :wc:
     
  2. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Ei kerennyt "makailemaan", oli luotettava (tossa vieressä mainos -jenkkiautot-) toimittaja ja täällä päässä asiansa osaava huolitsija.... :poff:
     
  3. jankko

    jankko Gearhead

    Epäilenpä että oli purettu kontista heti kun tuli Kotkan satamaan, itse en heti päässyt hakeen niin oli viikon sataman aitauksessa. Näin ainakin toimii Jusulla ja Ramilla. Voin suositella heitä, todella hyvää palvelua!!!
     
  4. Fc

    Fc 3rd gear

    Poistettu
     
  5. asperiini

    asperiini Gearhead

    Mulle tulossa oleva auto on ollut matkalla jo kymmenisen viikkoa.
    Enkä edes tiedä onko se lähtenyt vielä Amerikasta vai makaako jossain satamassa. Stimports lupasi toimittaa auton alle kuudessa viikossa ja senhän piti tulla siis jo juhannukseksi, vuosi vain jäi kertomatta...
    Ketuttaa kun annetaan katteettomia lupauksia ja sitten kun homma mättää niin eivät ole mistään vastuussa.
    Auto häviää kuin mustaan aukkoon kun sen rahtarille antaa ja sitten ilmestyy määräsatamaan joskus, kuljetusaikaa tai sitä missä auto milloinkin on ei ainakaan Stimports tiedä.
    Hupiin kuuluu vielä se lisä että kun olet ensin maksanut auton etukäteen ja rahdin etukäteen niin et taatusti tiedä mitä saat ja milloin.
     
  6. ajk

    ajk 3rd gear

    No meidän kulkine oli helsingin satamassa 5 viikkoa . amerikan joe oli arponut kontin painot jostain. Onneksi välittäjän sai kiinni aina kun yritti , niin ei tullut iso huoli taalojen perään .
     
  7. Quest

    Quest Gearhead

    Länsisatamassa onnistuu ihan mikä vaan, on kuulemma ruuhkaa......
    Jos mahdollisuus valita niin ottakaakontit Kotkaan tai Turkuun, siellä onnistuu
     
  8. Ylli

    Ylli Gearhead

    Itellä tuli meni 8 vkoa auton ostosta siihen kun hain sen Kotkasta. Ja tuossa on vko plussaa, kun en kerennyt hakemaan. Kiitokset Jusulle ja Ramille. Suosittelen!
     
  9. Adventurer

    Adventurer Gearhead

    ???Ei kai se montaakaan päivää satamassa odotellut tämä viimeisin tuontiautoni.
    Jostain syystä ainakin minä tiesin tasan tarkkaan koska kontti pakataan, koska viedään satamaan LA:ssa, koska siirretään laivaan, laivan nimi ja koska se lähtee, mikä on kontin numero, koska välipakkaus Bremenhavenissa, koska Helsingissä ja koska Transpointilla Joensuussa.
    Kaikki tiedot piti vielä paikkansa.
    Johan nuo tiedot tarvitaan matkavakuutusta varten.
    Käytinkin tuttua paikkakunnalla toimivaa väittäjää näissä rahtiasioissa.
     
  10. Jantte

    Jantte 1st gear

    viime vuonna tuli oma auto myös kotkaan sain sen vajaassa 5viikossa siitä kun oli jenkeistä lähtenyt... nyt on vain jotain osia tulossa hesaan, piti lähteä jo toukokuun lopussa ja olla minulla kesäkuun loppuun... eipäs vieläkään ole kuulunut mitään.... ei muuten mitään, mutta kun auto seisoo muuten tallissa valmiina vailla näitä osia...
     
  11. kp

    kp Gearhead


    niin onko siis nuo osatkin tulossa ramin kautta vai ?

    itselle tullut muutama auto ramin kautta ja ei todellakaan valittamista
     
  12. jaketin

    jaketin Gearhead

    meikäläisen auto makoili satamassa ehkä vuorokauden verran. saapui maanantaina ja tiistaina puolen päivän jälkeen auto oli jo mulla..
     
  13. Jantte

    Jantte 1st gear

    siis ei.... viime vuonna tuli ramin kautta ja kaikki meni todella hienosti... nyt taas on tulossa eri äijälle hesaan
     
  14. corvee

    corvee 1st gear

    jaa ei vieläkään oo kuulunu mitään. on se ny kumma!
     
  15. Aki_A

    Aki_A 1st gear

    Eka auto ui viime talvena miamista länsisatamaan ~2.5vk joulunruuhkissa meni muutama päivä että oli kontti purettu niin n. 3vk kokonaisuudessaan ja sain hakea, siis 3vk siitä kun lähti jenkeistä satamasta, allekirjoituksen auto ens kuun alussa lähdössä ja 3vk pitäis tulla suomeen, sen näkee sitten... ja hämeenlinna tällä kertaa määräpaikkana.
     
  16. asperiini

    asperiini Gearhead

    Kyselin toimittajalta että mikä mahtaa olla semmoinen kohtuullinen toimitusaika niin vastasivat että kaikki alle 6 kk on kohtuullista.
    Että silleen ja vieläkin odotellaan...
     
  17. Hai

    Hai Double Gearhead

    Näissä, niinkun monissa muissakin asioissa välikäsien määrä on iso.
    Harvoin nämä autoja rahtaavat välittäjät ostavat sitä rahtipalvelua suoraan varustamolta, vaan joltain broukkerilta jolla on joku siompi bulkki niitä konttipaikkoja laivoihin.
    Pieni välittäjä maksaa yleensä rahdin ennakkoon ja broukkerin maksuehto on vasta määräsatamaan saavuttaessa. Tietysti ne istuu niiden rahojen päällä ja pitää huolen, ettei ainakaan liian aikaisin makseta. Varustamo kun ei anna kontille luovutuslupaa ennen kuin rahti on maksettu. Tämä saattaa vaatia sen, että koko maksuketju herätellään tarkistamaan/hoitamaan siivunsa. Tätä on sitten hieno hoitaa Suomesta käsin kieli- ja aikaero-muurien yli.
     
  18. bbford

    bbford Gearhead

    Jep. Sain herran kiinni ja selitteli about tollasen kuvion. Totesin että "ymmärrän kyllä että oot paskassa raossa ja en sitten enempää vittuile vaan odotellaan edelleen kun ei muutakaan voida". Vituttaa mua silti.
    Olen kyllä tyytyväinen kunhan joskus sen auton saan. Sen verran joudun sanomaan että toisten en käytä kuin esim. tällä palstalla todella paljon kehuttuja välittäjiä mikäli auton muualta hommaan. Tää on meinaan ensikertalaiselle melko lailla hermoja raastava ja turhauttava kokemus.
    Tai en tiedä onko mulla vaan tästä asiasta liian ruusuinen kuva? Kuunnellu liikaa mainospuheita,"pistä rahat tulemaan niin auto on 5 viikon päästä suomessa ajossa..."

    Itseasiassa olin niin jo päättänytkin hommata auton jonkun kehutun välittäjän kautta,soittelin mm. Halmarin Ilkalle joka ainakin puhelimessa kuulosti helvetin asialliselta äijältä ja kuulin kovasti kehuja miehestä. En tosiaan ollut löytänyt haluamaani autoa pitkästä hausta huolimatta ja meinattiin kaverin kans hommata kruiseriksi 60-luvun cadillac mutta sitten tää tulikin yllättäen vastaan ja päätin että otankin sen toisten välittäjien kautta. Saa nähdä oliko päätös emämoka.
     
  19. VSOP

    VSOP Gearhead

    Mulle tullut pari autoa Cambriamotorsin kautta ja kolme Ramin ja Jusun kautta ( Raysautomotive) ja ihan tiptop on kaikki toiminut ja autot olleet nopsaan noudettavissa sekä Helsingissä että Kotkassa.
     
  20. straycat28

    straycat28 1st gear

    bbford...

    Jos yhtää lohduttaa,niin siellä on myös meikäläisen harley-davidson..uinu samassa paskassa,ostettu 21.4 ja ilmoitus oli kute sullaki,eli ois ny ollu 3viikkoa satamassa..ja nyt selvyys on löytyny,ei ollu sen Timon vikaa,vaan nimenomaa sen huolinta firman,tsemppiä sullekki :D

    PS.Todennäkösesti kohta saahaa vehkeemme
     

Kerro tästä muillekin!