TH700 kasaus apua.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja JPA, 9.8.2008.

  1. JPA

    JPA 3rd gear

    Laatikon purkaminen ei tuottanut ongelmaa mutta kasaamisessa sit onkin, eli onko tuohon Reverse input clutch pistonin asennukseen jotain vippaskontia ku ei se sinne uusine tiivisteineen paikalleen mene, ainakaan niin että tiivisteet pysys ehjänä.
     
  2. SamiL

    SamiL Gearhead

    Minä olen vedellyt automaatin mäntiä paikoilleen alipaineella öljykanavan kautta, ihan käsipumpulla.
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tiivisteiden huulien ohjaamiseksi on saatavilla holkkeja ja kartioita.
    Joskus kun niitä ei ole ollut olen leikannut piirtoheitinkalvosta suikaleita, (rullannut niistä tötteröitä) joilla luiskauttaa osat paikoilleen.
     
  4. JPA

    JPA 3rd gear

    Piirtoheitin kalvo toimi loistavasti, kiitän siitä. Ja sitten seuraavaan ongelmaan eli turbiinin päähän menevässä akselissa on peräkkäin 4 kpl valkeita tiivisteitä, milläs ilveellä ne saa vaihdettua, tietty pois ottaminen ei ole ongalma mutta uuden asentaminen ehjänä hankala. eli pitääkö tuota lämmitellä tai jotain että saa vanymään kun aika kovanlaisia noi uudet
     
  5. Hai

    Hai Double Gearhead

    Sisäänmeno akselilla olevien nylon renkaiden asennukseen on oma työkalunsa. Se on muovinen (ainakin minun on) putki, jonka pää on kartio. Toisen pään sisä halkaisija on sellainen, että se menee sisäänmenoakselin päälle. Rinnkulat laitetaan kevyesti öljyttyinä putkelle ja tiputellaan putken päältä uriinsa. Renkaiden takaisin kutistamiseen on oma putkensa, jossa toisessa päässä luonnollisestä avautuva "trumpetti" kartio.
    Omien kokemusten mukaan jonkun merkkisten tiivisteiden takaisin kutistamiseen on joutunut odottamaan jopa yön yli.
    Kutistaminen on välttämätöntä, koska öljypumpppu muuten leikkaa tiivisteet piloille.
     
  6. redrum

    redrum Gearhead

    Onnistuupi yleensä myös näin:
    1) nylon renkaat piirtoheitinkalvon avulla paikalleen
    2) kutistetaan renkaat klemmareiden avulla. Eli joka renkaalle oma klemmari. Pari tuntia pitäisi riittää, mutta eroja löytyy kuten Hai tossa mainitsikin. Täytyy vaan olla varovainen, ettei klemmari 'leikkaa' nylon renkaan pintaa rikki.
     
  7. kelloooppeli

    kelloooppeli 1st gear

    Olen joskus laittanut nailon renkaat hetkeksi kiehuvaan veteen pehmenemään.Menevät huomattavasti helpommin paikoilleen.Kannattaa odotella,että palautuvat alkuperäiseen mittaan.Kannattaa käyttää lisäksi vaseliinia liukasteena,kun yrittää liuttaa palikat paikalle.Vaseliini muutenkin erinomaista tavaraa ,esim. huulitiivisteiden kanssa.
    Olen joskus kokeillut huulitiivisteen kanssa suksivoidetta ja toimi hyvin.ONko muilla kokemuksia suksivoiteen käytöstä?Onko eroja ,mitä pakkasvoidetta käyttää vai pitääkö olla suojavoidetta?
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuohon myydään ihan oikeaa ainettakin; Assembly Goo.
     
  9. Hai

    Hai Double Gearhead

    :eek: :) :D :rotfl: :rotfl:
    Hauska toi lukihärö, kun luin ihan milestäni oikein, että kellooopeli olis käyttöny seksivoidetta huulitiivisteen kanssa. :)
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Voishan tossa käyttää emännän yöpöydän laatikosta löytyvää liukkariakin, joko maulla tai ilman :rotfl: .
     
  11. kelloooppeli

    kelloooppeli 1st gear

    Käyttäkää vaikka anaaliliukuvoietta.Aivan sama,mitä käytätte.OLen kertonut mitä itse olen kokeillut ja kuinka ne toimivat,Vituttaa tommoiset viisastelijat.
    Luuletteko nyt olevanne tosi fiksuja,kun keksitte noin nokkelan vittuilun mulle?
    Olen tosiaan rakennellut monta kymmentä automaattilaatikkoa ja haluan auttaa alan harrastaMITÄ VITTUA SÄ MUDRACER OIKEEIN meinaat.
    Ja paulip.,mitä vittua tarkoittaaa sun vittuilu. Halusin auttaajenkkiautoharrastajia.
     
  12. SamiL

    SamiL Gearhead

    Assembly Goo on todellakin sen tahmean, vihreän erikoisrasvan nimi. Se on tarkoitettu nimenomaan asennushommiin, joissa joku päittäisprikka tms. pitää saada pysymään paikoillaan.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuka vittuilee?? En voi sille mitään jos naurattaa suksivoiteen käyttö lootahommissa. Tota "virallista" asennustahnaa on myös punaista ja sinistä, noi on myös kylmällä pikkasen notkeampia kuin toi vihreä.
    Ja toi anusvaseliini toimii varmaan yhtä hyvin kuin suksivoidekin?
     
  14. SamiL

    SamiL Gearhead

    Niin sitten vielä: Tarkasti ottaen sen rasvan nimi on Assemblee Goo. Äskenkin käytin.
     

Kerro tästä muillekin!