Ford -35 ja Chevy pikkulohkon paikka?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja jorke, 13.8.2008.

  1. jorke

    jorke Gearhead

    Tuota rungon keski-X:ää tuossa muuttelen ja teen tilaa Chevyn pikkulohkolle sekä 700:lle lootalle.

    Oisko jollain antaa vähän kokemusperäistä tietoa että mihin kohtaan kone kannattaa laittaa pituussuunnassa? Esim. mittaa etuakselin kohdasta moottorinkiinnikkeiden keskelle tai jotain...

    Orkkis keski x:n mitat ei rajoita mitenkään eli koneen voi sen puolesta laittaa mihin kohtaan vaan, tulipeltiä muokataan ym. mut mikä olisi hyvä paikka sille? Mitä pitää huomioida?
     
  2. lake ender

    lake ender Gearhead

    Mulla on 36:sessa pikapissa sbc ja 700:nen. Dampperi on just etupalkin päällä, jolloin kone mahtu just ilman suurempia tuliseinämuutoksia pikappiin. Runkoa joutuu levittämään enemmän kun 350:sen askin kanssa, mutta orkkisrungosta mulla on se muokattu. Kattele kuvia tuolta:
    http://s56.photobucket.com/albums/g168/ ... 0pu%20-36/
     
  3. jorke

    jorke Gearhead

    Kiitoksia linkistä.
    Olen noita sun kuvia joskus katsellutkin mutta enhän mä muistanut niitä.
    Ihan hyviä vertailu juttuja saa.

    Itse ajattelin siirtää konetta taaemmas kuin sulla jotta ei tule ahdasta syylärin, flektin ym. kanssa sitten.

    Katselinkin sun pickuppia Kouvolassa Swap&Meetissä tänä vuonna mut en silleen ajatellut tuota asiaa katsella kun ei ollut ajankohtaista sillon vielä.
     
  4. lake ender

    lake ender Gearhead

    Olisin mäkin siirtäny konetta taaemmas, mutta sitte olis pitäny amputoida jalat kuskilta ja siirtyä käsihallintalaitteisiin. Tolla koneen sijotuksellakin sai painojakaumaksi mukavan 52/48. Dampperin koko ratkasee sitte kuin alas koneen saa.
    Pyydä vaan jos tarttet lisää kuvia tai mittoja.
     
  5. jorke

    jorke Gearhead

    Juu, tuon huomaisn itsekin eilen :) . Hain varastosta ton oman 700-laatikon ja sovittelin paikoille niin huomasin että jalkatila menee tosi pieneksi. Tällä hetkellä rungon muutokset on suunniteltu niin että pystyy laskemaan ilmajousilla rungon maahan asti, jos joskus myöhemmin tarvetta. Ei tarvi alkaa muuttamaan koko autoa. Tulee laatikko ehkä aika ylös.

    Ehkäpä pitää korjata moottorinosturi ja kasata moottori/laatikkopaketti. Pääsee sovittamaan oikeasti. Oli tarkoitus vaan nyt kattoo että laatikolle tarpeeks tilaa mut samallahan noita kattoo koneen korkeutta/kiinnikkeitä, lootan kiinnikkeitä ym...
     
  6. Bätmobiili

    Bätmobiili 1st gear

    Aika alas sen saa pienellä dampperilla. 350 laatikolla jäi aikoinaan ehkä enemmän jalkatilaa.

    Nykysestä en tiedä kun pitäis joskus saada ford 302 ja man aakkoseen sopimaan. Fordin kone kun jää väkisinkin ylemmäs öljypohjan takia. Niin ja nää pitkät koivet pitää saada kanssa mukaan :oops: No katsotaan joutuuko tekemään myönnytyksen automaattiin että saa shifterin polven alle piiloon :odroll:
     
  7. jorke

    jorke Gearhead

    Itellä ei ole tuota ongelmaa kun ei ole alkuperäistä etupalkkia enää vaan tulee Mustang II erillisjousitus. Palkki on todella alhaalla verrattuna orkkikseen.
     

Kerro tästä muillekin!