Car Culture Online

Overdrive.fi


kitkapintojen liimaus...onko mahdollista?

Keskustelua ja kysymyksiä työkaluista, apuvälineistä ja tarvikkeista.

14 viestiä

Sivu 1/1

 

delsol 15.09.2008 15:21 (kitkapintojen liimaus...onko mahdollista?)
Satunnainen kävijä, Iisalmi city, Rekisteröitynyt: 23.09.2005 12:55, Viestit: 206

Eli Tartteis sellaiseen lasten 50cc mönkkärin keskipakokytkimeen saada uusia kitkapintoja liimattua.
Onko olemassa liimaa joka kestää lämpöä?

rokki383 15.09.2008 15:45
Vakiokävijä, lahti, Rekisteröitynyt: 03.05.2006 20:30, Viestit: 592

samat verstaat mitkä liimaa/niittaa jarrukenkiä ni entsais varmaan kytkyttimenki. hollolassa ainakin kitkapinta

kato nyt vittu tätä pukua,vittu armaani,makso vitusti tonnia(RAID)
MIKÄ IHMEEN OIKEINKIRJOITUS

delsol 16.09.2008 19:16
Satunnainen kävijä, Iisalmi city, Rekisteröitynyt: 23.09.2005 12:55, Viestit: 206

sain tietää että täältä iisalmesta saa eräästä traktori varaosaliikkeestä jarruhihnaa metri tavarana...tartteepi sieltä kysellä.ei viitteis ostella joka viikko uusia kytkimiä.

yoko1 16.09.2008 20:39
Satunnainen kävijä, Takapenkin laulumaa, Rekisteröitynyt: 31.10.2007 11:45, Viestit: 293

delsol kirjoitti:sain tietää että täältä iisalmesta saa eräästä traktori varaosaliikkeestä jarruhihnaa metri tavarana...tartteepi sieltä kysellä.ei viitteis ostella joka viikko uusia kytkimiä.


Juuri näin Osta samalla myös liimaa Vähän kuin Bostik mutta kestää lämpöä ja kovettuu (+200+300) Laita kytkin kotisi sähköuuniin (emäntäkin saa vähän puheenaihetta) Pursuavista liimoista alkaa nousta ilmakuplia=>noin vartti siitä ja valmista. Anna hieman jäähtyä (ilmakuplat on kovia ja menee kynnellä rikki) ja kytkin on valmis Niiteillä varmistat tuloksen jos kitka versus liima ei ole riittävä

Höh, Eilenhän se vielä toimi???

camaroiroc-z 19.10.2008 22:35 (onnistuu)
Tulokasjostain, Rekisteröitynyt: 13.12.2006 23:40, Viestit: 26

lähetä tuonne edullista ja laatu jälkeä
http://www.kitkaliimaus.fi/

steelofamerica 21.10.2008 11:48 (jarrukenkät)
Aktiivijäsen, maailman ensimmäinen paikkakunta, Rekisteröitynyt: 05.06.2006 21:35, Viestit: 1266

me liimattiin ainaki tualla trukkikorjaamossa. epoxilla. saatiin kaupasta semmosta epoxia mitä vedettiin, liemenä eka jarrunauhaan. ja sit toisesta purkista runkoon. sit puristimilla kiini. kyl ainaki on kestäny. yks trukin jarrukenkä voi maksaa 300e kpl. ni tuli kans liimaaminen mieleen. metritavarasta kans tehtiin vanhoihin runkoihin. pinnat tietty eka nii puhtaaks ku saa ja sit ainaki parivuorokautta kuivua. :pinup:

Multislayer 08.11.2008 16:25
Aktiivijäsenjostain, Rekisteröitynyt: 07.03.2006 16:19, Viestit: 1858

Monet ammattikoulut ja maamieskoulut tekee metritavarasta uusia pintoja. Kannattaa kysäistä, ei pitäisi olla kallista.

Kyllon köppästä.

SamiL 08.11.2008 16:35 (Re: onnistuu)
Aktiivijäsen, Ruotsinkylä, Rekisteröitynyt: 14.04.2002 00:00, Viestit: 3633

camaroiroc-z kirjoitti:lähetä tuonne edullista ja laatu jälkeä
http://www.kitkaliimaus.fi/

Siellä on meidänkin liimaukset teetetty.

http://www.samilassila.com

1967 Checker Marathon
1991 Ford Aerostar 4x4
1991 Ford Club Wagon 350 7.3D
1965 International Loadstar 1600

delsol 10.11.2008 21:35
Satunnainen kävijä, Iisalmi city, Rekisteröitynyt: 23.09.2005 12:55, Viestit: 206

en mä minnekkään lähetä sitä kytkintä koska uusi maksaa vaan 27eur koko paketti...eikä tässä ole edes vielä kerennyt purkamaankaan pakkaa auki.
tarkoitus on itse liimailla uudet kitkapinnat siihen kiinni.
kytkimenähän siinä on tälläinen epäkesko viritelmä
Kuva

Multislayer 10.11.2008 22:57
Aktiivijäsenjostain, Rekisteröitynyt: 07.03.2006 16:19, Viestit: 1858

Nuo tuollaiset kytkimetkö ei kestä edes 50cc mönkijän käytössä?

Jotain tuon kaltaista oon nimittäin suunnitellu sellaiseen 3,5hv lokari-autoon jossa variaattori ei pysy millään kunnossa, vanha kun on ja alkuperäiset jouset ym sisuskalut ovat tippuneet tielle. Olis naapurin pojilla menopeli joka tarvittaessa pysähtyy ennen auton alle jäämistä.

Kyllon köppästä.

delsol 11.11.2008 10:10
Satunnainen kävijä, Iisalmi city, Rekisteröitynyt: 23.09.2005 12:55, Viestit: 206

Multislayer kirjoitti:Nuo tuollaiset kytkimetkö ei kestä edes 50cc mönkijän käytössä?

Jotain tuon kaltaista oon nimittäin suunnitellu sellaiseen 3,5hv lokari-autoon jossa variaattori ei pysy millään kunnossa, vanha kun on ja alkuperäiset jouset ym sisuskalut ovat tippuneet tielle. Olis naapurin pojilla menopeli joka tarvittaessa pysähtyy ennen auton alle jäämistä.


ton kytkimen halkaisija on tosi pieni ja mönkkärissä aivan sairaasti kiertävä moottori. viimeksi kytkin savusi kun tytöt meni sänkipellolle pöristelemään. saattoi olla siinä syy miksi kytkimen kitkapinnat otti ja kärähti.
pihatiellä kun moottori nappaa kierrokset tappiin niin runko pääsee liikkumaan esteettä mutta ilmeisesti pellolla oli vastusta kytkimelle liikaa.

Multislayer 11.11.2008 15:02
Aktiivijäsenjostain, Rekisteröitynyt: 07.03.2006 16:19, Viestit: 1858

delsol kirjoitti:
Multislayer kirjoitti:Nuo tuollaiset kytkimetkö ei kestä edes 50cc mönkijän käytössä?

Jotain tuon kaltaista oon nimittäin suunnitellu sellaiseen 3,5hv lokari-autoon jossa variaattori ei pysy millään kunnossa, vanha kun on ja alkuperäiset jouset ym sisuskalut ovat tippuneet tielle. Olis naapurin pojilla menopeli joka tarvittaessa pysähtyy ennen auton alle jäämistä.


ton kytkimen halkaisija on tosi pieni ja mönkkärissä aivan sairaasti kiertävä moottori. viimeksi kytkin savusi kun tytöt meni sänkipellolle pöristelemään. saattoi olla siinä syy miksi kytkimen kitkapinnat otti ja kärähti.
pihatiellä kun moottori nappaa kierrokset tappiin niin runko pääsee liikkumaan esteettä mutta ilmeisesti pellolla oli vastusta kytkimelle liikaa.


Mut sehän on hyvä asia kytkimen kannalta että kierrokset on kovat, kitkapinnoille kohdistuu vähemmän newtoneita jotka yrittäis saada kytkintä luistamaan. Jos mennään samaa vauhtia mut kytkin pyöris hiljempaa niin se luistais varmaan koko ajan.

Sitäpaitsi, voi olla että tuo tarvii kierroksia että keskipakovoima on tarpeeks suuri. Asiaa voi tietysti parantaa vaihtamalla jouset ohuempiin tai vaikka heftaamalla kytkimeen lisäpainoja. Siten tietysti että tyhjäkäynnillä kytkin vielä irroittaa.

Kyllon köppästä.

steelofamerica 25.01.2009 14:58 (kytkin)
Aktiivijäsen, maailman ensimmäinen paikkakunta, Rekisteröitynyt: 05.06.2006 21:35, Viestit: 1266

tuli täs mieleen et mulla oli joskus mikroautossa 125 kuutioinen solo moottorisahan kone. eturatas oli hitsattu suaraan automaattikytkimen päähän. kytkin on paljon samannäkönen sisuskaluiltaan kun tuo. mutta muistaakseni siinä ei ollut kitkapintoja ollenkaan. vaan oli raudat vastakkain. se auto muuten kulki sillä koneella. ja sopivillä välityksillä 80 kilometriä tunnissa. :pinup:

bootsi 25.01.2009 19:01 (Re: kytkin)
Aktiivijäsen, ArcticCircle, Rekisteröitynyt: 22.07.2004 20:50, Viestit: 2324

steelofamerica kirjoitti:tuli täs mieleen et mulla oli joskus mikroautossa 125 kuutioinen solo moottorisahan kone. eturatas oli hitsattu suaraan automaattikytkimen päähän. kytkin on paljon samannäkönen sisuskaluiltaan kun tuo. mutta muistaakseni siinä ei ollut kitkapintoja ollenkaan. vaan oli raudat vastakkain. se auto muuten kulki sillä koneella. ja sopivillä välityksillä 80 kilometriä tunnissa. :pinup:


Ne käpälät on siellä kytkimessä olleet varmaan messinkiä, tai jotain muuta seosmetallia. Tuskin "rauta rautaa vasten".

14 viestiä
   

Sivu 1/1

Jos haluat mainostaa tässä, soita 0405773939
tai meilaa marika(a)overdrive.fi