Turbo-Hydramatic 350 vaihtohetket

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Vilkuna, 22.9.2008.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Oldsissa tuntuu kakkonen menevän normaaliajossa lähes heti päälle. Mikä lienee tehtaan ohjearvo? Millä toimenpiteillä tätä vaihtohetkeä voisi siirtää? Kickdown toimii mielestäni normaalisti. Perävälitys on jotain 2,41.

    Voisiko alipainemodulaattori olla viallinen ja näin aiheuttaisi autossa esiintyvän käyntihäiriönkin?
     
  2. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    tuo alipainemodulaattorihan tuon vaihtohetken määrittää, onko letku oikeassa röörissä kiinni? joskus yhteen oldsiin ruttasin rautalangalla letkun ruttuun ja meni vaihdot myöhäsemmäksi, vaikka saahan sinne lootaan ihan säädettäviäkin palikoita (rahalla)
     
  3. Speedo

    Speedo Gearhead

    Modulaattori voi olla viallinen ja kone saattaa vetää laatikkoöljyä modulaattorin kautta imusarjaan. Selittäisi käyntihäiriötä. Ota kaasarilta modulaattorille lähtevä letku irti ja puhalla kevyesti. Jos ilma kulkee, niin jossain on vikaa.

    Vuotava letku aiheuttaa kuitenkin vaihtojen siirtymisen suuremmille kierroksille, koska silloin alipainetta ei tule modulaattorille ja se näin ollen luulee, että nyt mennään isolla kaasulla.

    Säädettäviä modulaatoreita saa ostaa ja sellainen maksaa kokonaiset 24 euroa.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Toi modulaattori haistelee vain koneen kuormitusta!! Keskipakosäädin määrittelee vaihtohetken modulaattorin antaman tiedon ja auton nopeuden mukaan!!
     
  5. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Siis kuuluuko modulaattorin alipaine ottaa alunperin imusarjasta vai kaasarista?
     
  6. Speedo

    Speedo Gearhead

    Modulaattorille menee siis imusarjan alipaine.

    Monesti tuo alipainelähtö kuitenkin on kaasarissa. Kaasarilta alipaine otettaessa pitää katsoa, että se on nimenomaan imusarjassa vallitseva alipaine, eli kaasuläppien alapuolelta. EI ns. ported vacuum kaasuläppien yläpuolelta.
     
  7. Holley

    Holley Gearhead

    Niin, mitä kysyjä tässä haluaa? Kyllähän TH350:ssä menee kolmonenkin alle neljässäkympissä päälle, kun ajelee pintakaasulla, mutta täyskaasulla vaihtohetkiin ei tosiaan vaikuta modulaattori. Sen sijaan BM:n jousisetti ei kovin montaa kymppiä maksa ja sillähän niitä vakiona turhan aikaisia hetkiä säädetään. http://store.summitracing.com/egnsearch ... toview=sku
    Tosin en ole omaani vielä asentanut, vaikka sellaisen ostinkin jo kuukausia sitten, joten en osaa sanoa kokemuksia vielä...
     
  8. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Millaisen modulaattorin sitte laittaisitte? Ebay:n hintahaitari näytti olevan 9 - 25 taalaa. Mitä eroa on, onko "Push In" vai ei?
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä ostin ihan vaan jonkun. Jossain vuosimalleissa taisi olla säädettävä jo valmiiksi? Tunnistaa punaisesta raidasta ja kierteistä sisällä kun irrottaa letkun.

    [​IMG]
     
  10. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Onko mitään erityistä, mitä pitäisi huomioida modulaattorin poistossa / asennuksessa?
     
  11. speedy

    speedy Double Gearhead

    Öljyä hieman valahtaa, ei muuta kuin otta vanha pois laitta uusi pikalle.
     

Kerro tästä muillekin!