Olka-akseli ja painelaakeri

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Rod & Kustom.', aloittaja Konemies, 23.11.2008.

  1. Konemies

    Konemies Gearhead

    Kuinka paksu on painelaakeri?

    Mun mielestä rako akselin ja olka-akselin väliin jää liian pieneksi: 3-4 mm.
    Mikä mättää?

    [​IMG]
     
  2. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    jotain 10mm paksu laakeri.
     
  3. hagle

    hagle Gearhead

    Voisko olla jonkun brittifordin spindle??
    Painelaakeri kuuluu spindlen yläpuolelle :eek:
     
  4. Konemies

    Konemies Gearhead

    Purin yhden etuakseliston joka oli ollut peräkärryn akselina. Siinä on samoissa mitoissa akseli ja spindle ja niinkuin hagle mainitsi painelaakeri oli spindlen yläpuolella.

    Mulla on myös yksi brittifordin akseli osineen mutta ne on noin kolmasosan pienempiä kuin nämä.

    Selailin foorumia ja Jorke oli paininut saman ongelman kanssa mutta kuvat oli kadonneet joten en niitä päässyt vertailemaan.

    Löysin Speedway Motorsin sivuilta taulukon mukaan näyttäis olevan mulla 42-48 mallin spidlet, kuuluuko niihin laakeri yläpuolelle? Haluaako joku vaihtaa joku ne 37-41:sen vastaaviin?
     
  5. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

  6. Buick 53

    Buick 53 Gearhead

    Se laakeri kuuluu akselin alapuolelle ja sun spindelit jotka on kuvassa ovat jotkut muut kuin ford usa,kuvassa näkee et camper on aivan poskellaan ja laakerin vaatima tila puuttuu.
     
  7. jorke

    jorke Gearhead

    Tuossa kuva, jossa tuota mun akselia ei oltu purettu vielä.
    Laakeri on tuossa alunperin yläpuolella.

    [​IMG]

    En oikein tiedä mistä tuo oikein on, navat oli kuitenkin samanlaiset kuin Ford -36--> eli sillä ISOLLA jaolla
     
  8. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    Periaatteessa tossa konemiehen akselissa sekä spindelissä riittää koneistusvara laakerin mahduttamiseen tohon väliin. Se on sitten eri asia katsooko sen liian epäterveelliseksi. Sitä ennen kannattaa myös tarkistaa toi camber kulma.
     
  9. turbo 245

    turbo 245 Gearhead

    Mittasin oman akselin ja spindelit: akselin paksuus oli 60,2mm ja spindelin väli (mihin akseli ja painelaakeri tulee) oli 74,4mm. eli laakerille+ shimmeille jää tilaa n.14mm.
    Akseli on uusi Magnumin droppiakseli ja spindelit on 42-48 (Jorkelta ostettu,kiitos loistavasta toimituksesta).
    Noissa mun spindeleissä ei ole mitään kiinteitä ohjausvarsia kuten Konemiehen laittamissa kuvissa näkyy.
     

Kerro tästä muillekin!